En första trailer på Guild Wars 2

Inaktiv

hur är det i guild wars det är väl inte helt öppna världar som i wow?

Medlem
Skrivet av anon_38597:

hur är det i guild wars det är väl inte helt öppna världar som i wow?

Nej inte alls. Det är "instanserat" överallt. Man kan bara möta andra spelare i städerna.

Detta ändras ju i GW2 som blir en öppen värld.

Verkligen imponerande trailer! Speciellt stillbildseffekten på bakgrundhistorien i början. Kanske kan vara nåt att ha ändå...

Inaktiv

Vill ni veta lite mer så rekommenderar jag varmt denna wiki-sida (ja, den är att lita på)

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Guild_Wars_2/FAQ

Där får ni reda på det nödvändigaste
Tycker det är riktigt skönt att dom gjorde trailern i animerad concept art istället för CGI... ArenaNet har ju ett otroligt lag av koncept artister och det märks verkligen i trailern.

Dom sa att det ska komma mer information om lore och raser i slutet av året och mer info om spelmekanik i början av 2010... ren gissning: kanske betan köttar igång runt sommaren 2010 och om vi har RIKTIGT tur så kanske en release runt julen 2010? Drömma kan man

Men hellre att dom tar god tid på sig och får allt rätt från början. Nu måste jag kolla på trailern i 1080p en gång till O_O

Medlem

Måste va den bästa trailer ja sett i hela mitt liv

Inaktiv

Spelat Guild Wars enda sen det kom ut Måste bara ha 2:an

Medlem

Visst var det snyggt gjort men meh.. Jag (Observera "jag") trött på spel med gnomes och taurens... förlåt björnar... Verkar för mig som att det är Wow med lite smink och ny historia.

Medlem

vafan star wars: knights of the old replublic musik? :S

Medlem
Skrivet av Guran:

Visst var det snyggt gjort men meh.. Jag (Observera "jag") trött på spel med gnomes och taurens... förlåt björnar... Verkar för mig som att det är Wow med lite smink och ny historia.

Sånt har iofs Guild Wars haft ända sen 2005.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

hur är det i guild wars det är väl inte helt öppna världar som i wow?

Var så i originalet. Detta ändras till GW2, då alla ställen ska vara öppna förutom särskilda grottor osv.

Medlem
Skrivet av twilightsaga:

När detta kommer är det slut med WoW, det är ett som är säkert.

...not. Det största problemet med alla dessa "magi-drakar-gnomer-orcer-fantasy"-MMO:n är att de alla försöker apa efter WoW. Och det är där de misslyckas.

För de som endast sätter allt på grafik så kommer ju givetvis nyare MMO:n alltid vara bättre, själv blev jag imponerad av DirectX10-versionen av LOTR-O, men det som spelet sedan föll på var ett fult UI, idiotiskt kartsystem samt tomma världar. Vissa tillverkare försöker så mycket med att göra stora kartor och massor med lull att de missar en av de viktigaste sakerna, ett enkelt, modulärt och rent användargränssnitt.

Sedan säger jag inte att allt i andra MMO:n är fel och att WoW är perfekt, men av alla MMO:n (i samma klass) jag testat så har WoW varit det mest balanserade, i både design, användning och nöje. Blizzard vet vad de håller på med och det är inte för intet som de är störst, även idag när många andra MMO:n existerar (och fallerar).

Men, jag har inte sett GW2 så vi får se när det släpps. Kanske det tillför tillräckligt för att få folk att testa annat än WoW, eller så kommer det balansera i något år eller två innan pengarna sinat och servrarna läggs ner.

Inaktiv
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av twilightsaga:

När detta kommer är det slut med WoW, det är ett som är säkert.

...not. Det största problemet med alla dessa "magi-drakar-gnomer-orcer-fantasy"-MMO:n är att de alla försöker apa efter WoW. Och det är där de misslyckas.

För de som endast sätter allt på grafik så kommer ju givetvis nyare MMO:n alltid vara bättre, själv blev jag imponerad av DirectX10-versionen av LOTR-O, men det som spelet sedan föll på var ett fult UI, idiotiskt kartsystem samt tomma världar. Vissa tillverkare försöker så mycket med att göra stora kartor och massor med lull att de missar en av de viktigaste sakerna, ett enkelt, modulärt och rent användargränssnitt.

Sedan säger jag inte att allt i andra MMO:n är fel och att WoW är perfekt, men av alla MMO:n (i samma klass) jag testat så har WoW varit det mest balanserade, i både design, användning och nöje. Blizzard vet vad de håller på med och det är inte för intet som de är störst, även idag när många andra MMO:n existerar (och fallerar).

Men, jag har inte sett GW2 så vi får se när det släpps. Kanske det tillför tillräckligt för att få folk att testa annat än WoW, eller så kommer det balansera i något år eller två innan pengarna sinat och servrarna läggs ner.

Guild Wars kom väl ut innan WoW.
GW handlar inte heller bara om grafik, utan är ett av få RPG som kräver lite eftertanke. Man har tillgång till ett primärt yrke och ett sekundärt (som man kan byta ut när man vill till ett av de övriga när man väl är i en stad).
Antal skills man har tillgång till är extremt stor, likaså skillsens variation. Av detta enorma förråd av skills får man i städer/outposts välja vilka 8 man vill ha med ute på fältet så att säga (det finns även elite skills som man bara kan ha en av och som måste "fångas" genom att döda boss-mobs).
Skills, attributes och så vidare kan ändras när man är i städer som sagt, mycket på grund av att mobs är så olika i hur dom ska tacklas (går inte bara att kötta in med sin Warrior, vilket även gäller kitande med Ranger eller Elementalist).
Spelet handlar i stort om att utrusta sin karaktär med färdigheterna för att överleva det område man tänkt utforska, och komplettera övriga deltagare i följet som drar ut.
En hel del olika builds finns även framtagna för att kunna sola vissa områden. T.ex. har vi den gamla hederliga 55-monken där man som monk (primary eller secondary) har runor på kläder samt en speciell dolk för att få ner sitt hp så lågt som möjligt och med diverse skills överleva fysiska attacker genom hp-regenspells.
Det där med att temporärt kunna bygga och kombinera skills samt att skillsen fungerar olika beroende på om fienderna har conditions och liknande på sig och som kan ge synergi till ytterligare elakheter man vill tillfoga, är något jag iallafall aldrig sett i ett RPG eller annan typ av spelform för den delen.

Att tillägga är väl att GW är riktigt bra pvp-spel pga hur skills och deras påverkan är utformade (den delen har jag tyvärr inte vågat mig på men det är kul att observera matcher på högt rankade lag)

Medlem

Nu kom visserligen GW efter WoW, men det är, i mitt tycke så mycket bättre, och inte i närheten av att ens försöka vara en wow-klon. Det är ett eget spel och det gör det bra.

GW2 är helt enkelt en uppföljare där utvecklarna ändrar sådant de ville ändra från originalet, samtidigt som de behåller grundstenarna i GW.

WoW har jag alltid känt varit väldigt stelt, speciellt när det gäller strategiskt tänkande. Behövde inte tänka strategiskt på något vis alls under min trial då jag levlade från 1-19. Sedan att jag inte riktigt gillar dess grafiska stil bidrog inte heller...

Min gissning till att WoW fortfarande är såpass stort är just att det är så stort, dvs. en stor spelarbas och ett starkt varumärke. Skulle World of Warcraft börja tappa antalet spelare med en märkbar skillnad skulle det vara omöjligt att rädda. Det är iallafall min gissning.

Detta blev visst längre, och antagligen mer osammanhängande än jag tänkt... Oops!

Medlem

Grymt!
Tror jag ska göra en Charr eller Asura :V


signatur

If you spank it, you tank it!

12
Skriv svar