Gameplay från Final Fantasy XIV

Robot
Medlem
Gameplay från Final Fantasy XIV

MMO right? Såg inte alls illa ut om jag får säga min åsikt.

Medlem

Snorefest.

Jag ger fan upp på mmos, bara false achivement skit, allihopa.

Medlem

Se där ja! Alltid velat slåss mot fjäderbollar!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Snorefest.

Jag ger fan upp på mmos, bara false achivement skit, allihopa.

Jag person förstår inte varför folk hyllar t ex diablo, titan quest etc när det är precis samma upplägg som de flesta MMO:s fast med mer socialperspektiv.

Medlem

Det såg snyggt ut men striderna är zzzZzzzZ.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Såg ju inte så värst roligt ut

Medlem

Tänkte "vad fan det här ser ju ut som ett onlinespel" innan jag fattade att det var 14 och inte 13 lol.

Hoppas dom släpper lite mer info snart om klasser och sånt. Fast det blir väl i stort sett samma som i 11.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Tänkte "vad fan det här ser ju ut som ett onlinespel" innan jag fattade att det var 14 och inte 13 lol.

Hoppas dom släpper lite mer info snart om klasser och sånt. Fast det blir väl i stort sett samma som i 11.

Nja, de har ändrat ganska mycket. Klasser och sånt kommer fungera på ett helt annat sätt, etc.

Själv så tycker jag att dessa filmer, som så många andra gameplay trailers från MMORPGn, förstörs helt av de usla spelarna som styr karaktärerna. Man ser ju att de inte vet något alls om hur man styr osv. Det är faktiskt inte så svårt att bara testa runt och ha lite kul. Visa oss lite mer action och sånt liksom.

Medlem

Jag tror nog, precis som Zerpent säger, att de behöver nog visa lite mer än karaktärer som jagar tjocka tuppar. Personligen tror jag att FFXIV kommer förmodligen lyckas i vilket fall som helst, då basspelarna från FFXI kommer att hoppa över dit och så kommer nog definitivt många som slutat också att komma tillbaka.

FFXI var riktigt fint under sina bästa dagar faktiskt och det var riktigt kul att spela det, även om det känns passé i dagsläget.

Medlem

Ja de såg ju..... bra ut =I

Blir ett köp om de fixat så man kan levela helt solo om man vill.
Det var anledningen till att jag sluta med FFXI då jag inte spelar i långa pass så hinner jag inte leta party i 5 timmar för att sedan börja levela.
Man ska också som i FFXI ha möjligheten att fixa saker helt själv som hör till ens klass. T.ex. Summoner kunde man ju fixa nästan alla summonings själv vid 20.
Dock det jobbiga med levela döda spelet helt för mig och jag fixa bara 2 jobb till lvl 40.

Men mer ingame föredrar jag än animerade filmer då de inte visar hur spelet verkligen ser ut.
Hoppas de också fixar lite mer ready stances när man drar fram vapen. Han med pilbågen kunde ju inte vara tristare fast han med svärdet huka sig en del iaf.
Är fortfarande väldigt skeptisk medans min kompis inte kan hålla käften om FF -.-

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av burkmopp:

Snorefest.

Jag ger fan upp på mmos, bara false achivement skit, allihopa.

Jag person förstår inte varför folk hyllar t ex diablo, titan quest etc när det är precis samma upplägg som de flesta MMO:s fast med mer socialperspektiv.

Det är ofta samma folk som gillar mmos, iaf vad jag har märkt, så det är väll inte så konstigt?

Men till och med diablo (som jag avskyr) har lite krav på spelarn åtminstone. Jag skiter fullständigt ifall min karaktär som jag spelar kan utvecklas eller inte, huvudsaken är att man som spelare blir tvungen att göra det med, att man blir utmanad och har kul!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag skiter fullständigt ifall min karaktär som jag spelar kan utvecklas eller inte, huvudsaken är att man som spelare blir tvungen att göra det med, att man blir utmanad och har kul!

+1

Medlem

men om de gör mmo av FF så försvinner allt jag gillar med FF =( stor ide och ha bra karaktärer och story i ett mmo man kan ju iallafall hoppas fast jag vill fortfarande skaffa en laptop för att spela detta och andra spel (såklart)
..FAST JAG VILL JU FORTFARANDE SKAFFA ETT WII FÖR ATT DET FINNS
SÅ MÅNGA EXKLUSIVA RE TITLAR PÅ DET...nä fuck wii RE:s glans dagar är över
och på laptop kan jaju lira quake live och BF:heroes


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Ziern:

Se där ja! Alltid velat slåss mot fjäderbollar!

lol spot on kommer förhoppnings vis intressantare fiender


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

Usch, animationerna på fjäderbollarna förstör ju helhetsintrycket på ett annars lovande spel. Synd.

1
Skriv svar