Se pc-versionen av Resident Evil 5

Robot
Medlem
Se pc-versionen av Resident Evil 5

Trevligt:D hopps det blir bra till pc:P

Medlem

vafan jävla spoiler varning på den filmen, visar ju cutscenes mot slutet nästan typ.. värdelöst.

Medlem

haha jag hoppades att pc spelare inte skulle få något extra material
fast dömande av dräkterna klagar jag inte


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

var de dära pc version?


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem

LOL. Den filmen var ju som sagt årets spoiler.

Att både visa att Jill och Wesker är med, det är ju "hemligt" i spelet tills man kommit en riktigt bra bit in i det. Och det är ju dvs slutscener som vi ser i trailern mer eller mindre. Snacka om att förstöra.

Medlem

Bah, stelt när man siktar....får hoppas på en lika bra lösning till mus aim som 4an hade.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

LOL. Den filmen var ju som sagt årets spoiler.

Att både visa att Jill och Wesker är med, det är ju "hemligt" i spelet tills man kommit en riktigt bra bit in i det. Och det är ju dvs slutscener som vi ser i trailern mer eller mindre. Snacka om att förstöra.

Årets största spoiler må vara Mass Effect 2 ALT Ending.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Årets skämt när det kommer till skräck. Som ett vanligt actionspel vad det inte speciellt bra heller. Hade det inte varit för att det var just RE hade jag nog aldrig spelat det.

Capcom borde spana in Dead Space. De kan börja med att gå tillbaka till zombies. Då finns det iaf en ursäkt till varför AI'n är så förbaskat dum.

Inaktiv

prova det på ps3 tyckte de va jobbigt med hur du sköt o så som på alla andra resident evil spel förstör ju känslan totalt

Medlem

Men lol... den där filmen kunde väl lika gärna ha varit tagen från konsolerna? Han spelar ju till och med med handkontroll! Portningen av Resident Evil 4 var ett skämt, och jag tror inte att det här blir mycket bättre.

Capcom har ju lyckats med vissa portningar tidigare, som till exempel Lost Planet, som var klart spelbart på PC, men det är som om de inte VILL att Resident Evil-franchisen ska sälja till PC.

Medlem

Dom lyckas då spoila hela spelet, bra jobbat capcom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fick detta på release dagen till ps3 och klarade ut det dagen efter. Jävligt nöjd med spelet. Riktigt bra. Men saknar zombiesarna!

Finns ingen som helst anledning att jag ska köpa detta till PC. Hade Capcom bjussat på en massa extra godis så hade jag kanske köpt det.

Men nu när jag har det till PS3an och spelat sönder det totalt?? Klarat av det med alla svårighetsgraderna och med en kompis och själv?? Har dessutom låst upp allting??

Skulle inte tro det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppas dom fixar bra musstöd den här gången var ju riktigt kasst i RE4


signatur

P.L.U.R

Medlem

bra att trailern börjar med en stor SPOILER...
(skönt att jag redan klarat det)


signatur

Rawr

Medlem

Bra spel med ett skandalöst kass inventory-system. Absolut spelvärt för alla som inte provat dock.

Dead Space är dock bättre om man vill ha ett "skräck/action"-äventyr.

Medlem

Undrar om det kommer gå att köra coop i lan på det?

Medlem

som ett helt annat spel.

Medlem

har varit ett fan av re-spelen sen jag var en liten skitunge men femman har inte tilltalat mig alls. känns som dom hollywoodfierat hela spelet och helt utelämnat det som gjorde de tidigare installationerna så jäkla bra. ska jag vara ärlig så känns det som hela spelindustrin är på väg åt samma håll, men det är en annan diskussion.
jag vill ha ett RE-spel med atmosfär och mystik, inget jävla pang,pang,pang. det ska vara grädde på moset att skjuta huvudet av en zombie, inte huvudingrediensen.
i nästa spel hoppas jag vi ser någon form av mix mellan remaken till gamecube, som jag tycker var ett perfekt re-spel, och något liknande som vi såg i fyran. och för guds skull, slopa köpmannen. re-spelen må vara ologiska med alla sina pussel och dolda passager men en snubbe med rock som springer omkring i ett område fullt med monster och kränger vapen är bara fel,fel,fel.

Medlem

Va kul, jag har bara spelat början av spelet förut, och har väntat på ett PC släpp..
Och nu fick man se denna trailer som spoilade massa saker.... va i hel.... !!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Bah, stelt när man siktar....får hoppas på en lika bra lösning till mus aim som 4an hade.

Menar du att du spelade igenom skiten med mus och tangentbord? Det var ju typ omöjligt såvida man inte hade det längsta tålamodet i världshistorien?

Nej, Resident Evil till PC blir det aldrig igen.


signatur
Medlem

Spelade 4:an i max tio minuter på pc sedan tröttnade jag på de helt värdelösa kontrollerna och spelade aldrig igen. 5:an på ps3 var dock guld

Medlem

Jag tror inte ni fattar att det inte är någon sorts spoiler för oss som inte har spelat spelet SÅLÄNGE ingen säger det. Hur skulle vi kunna veta att det var slutet vid den scenen t.ex.? Det är ju ni som säger att det är en spoiler som verkligen spoiler:ar spelet för oss.

Själv så såg jag slutet på Youtube. Orkade inte vänta på PC versionen.

Medlem

Jo pinjenötter, de är ju ingen spoiler bara för att de finns scener med från slutet. Jag har ingen aning på kronologin ö.h.t och nu skippar jag istället att se på trailer helvetet så jag slipper få något spoilat.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

De menar spoiler på det sättet att du möter karaktärer i spelet, som du inte trodde skulle vara med. Därav är det spoiler.
När jag själv spelade 5an satt jag å undrade vilka som är med osv. Sen när man äntligen får se... Det är/var en magisk känsla.

Kunde säkert vara jätte kul men varför så jäkla stelt??
Att inte kunna gå lite sakta bakåt samtidigt som man skjuter är ju dömt o misslyckas...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar