Napoleon: Total War i februari nästa år

Robot
3e
Medlem
Napoleon: Total War i februari nästa år

Kul, Empire:Total War är knappt speldugligt och de jobbar på denna titeln. Typiskt CA.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Inte vad jag hade hoppats på, hellre en Kingdoms-variant med flera icke linjära kampanjer, omdetta blir som Road to independence-kampanjen i Empire blir jag för första gången riktigt besviken på CA.

Inaktiv

Har själv lagt ner Empire då det crashar och jävlas fortfarande, lirar nu i stället Medival 2:total war, endas med olika Mods för att få en bra spel känsla...

Inaktiv
Skrivet av Salking:

Har själv lagt ner Empire då det crashar och jävlas fortfarande, lirar nu i stället Medival 2:total war, endas med olika Mods för att få en bra spel känsla...

Vad finns det för roliga mods? kör du kart uppdraget då eller?

Inaktiv

Det finns mer detaljerad information än det FZ skrev. I övrigt skrev jag redan om detta på forumet igår.

http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/61694/t/Announcing-Napol...

Citat:

Napoleon: Total War™ is the new chapter in the critically acclaimed Total War series and opens up a new narrative layer to the genre-defining franchise. From the early Italian campaign to the Battle of Waterloo, Napoleon covers two decades of relentless battles, a backdrop of a world in flames against which the story of an extraordinary military career unfolds.

Whether you play as the legendary General or against, the outcome of war can never be guaranteed. The course of history relies on your ability to lead your troops through the most intense battles as never seen before in a Total War game.

The genre-defining franchise brings Napoleon to life:
Napoleon: Total War defines a new standard within the genre with exciting characters and a cinematic narrative, mind-blowing battle sequences and an unrivalled mix of turn-based and real-time strategy.

Three new episodic campaigns:
Take command and lead your armies on land and sea over three campaigns: Italy, Egypt and Mastery of Europe. The seamless mix of objective-based missions and sandbox experience makes this the most complete Total War experience to date.

Cutting-edge multiplayer:
Napoleon features fully integrated multiplayer modes and a complete set of online functionalities: Steam achievements, gameplay bonuses, uniform editor and voice communications.

All new Napoleonic battles and units:
Advanced weaponry enables new tactical options and even more exciting real-time battles on an epic scale, while the highly detailed environments and improved battlefield buildings guarantee a realistic recreation of famous historical battles.

En CG-trailer och 3 lowres screens finns här:
http://www.sega.co.uk/games/napoleon-total-war/?t=EnglishUK

------

Vart någonstans är multispelarkampanjen? De lovade detta som en beta till Empire Total War, men inget än så länge och inte till nästa patch heller. Det lustiga är att det inte står något i infon om Napoleon: Total War heller.

Det viktigaste är dock att de fixar AI och diplomati som fortfarande 6 månader efter att spelet släpps inte fungerar bra.

Med tanke på de lyriska recensioner Empire Total War fick så undrar jag hur länge spel testas egentligen. Att spelet har 90 i snitt på Metacritic är ett skämt, det är alldeles för generöst och dessutom ett stort frågetecken över hur spelrecensioner görs. Speciellt med tanke på att de flesta recensioner gjordes när spelet var opatchat.

Tittar man på Userscore på Metacritic så ligger den på 67 med 1763+ votes. De som spelat spelet har en helt annan uppfattning än de flesta recensenter.

Medlem

Trailern och bilderna kommer upp här på FZ, och inge lowres här inte. Men det är helt rätt att vara kritiskt mot spelets mottagande. Ur min personliga synvinkel.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Ursäkta mig om jag missat något, men är detta en expansion till Empire: Total War?

Medlem

Fel att bjuda på multiplayer kampanjen i Empire först? Jag och min polare har väntat ett bra tag


signatur

osv.

Medlem

uniform editor?

Hoppas det betyder att man kan göra egna uniformer, vore fett.


signatur

Sånt e livet

Inaktiv

Varför jag gnäller över spelet är för att det kan vara så grymt bra om de kan fixa problemen. Det finns sådan potential i spelserien att man är lite besviken att de inte jobbat mer på AI m.m. Ett spel som jag spelat mycket trots allt.

Napoleon är expansionen, det som är riktigt intressant är vad de tänker göra efter det. En remake av ett äldre spel? Eller nya tidsåldrar? Problemet är att inte så många eror erbjuder sjöslag i samma potential. Men de kanske kan skippa sjöslagen.

Själv skulle jag väldigt gärna se en remake på Shogun. Ett tajt spel där de kan fokusera på detaljerna. Familjer/klaner, ekonomi och utveckling.

Medlem

Mycket tveksam till denna titeln. Hoppas det bara är ett försök till att nå en ny målgrupp av RTS-spelare. (de som inte orkar med original-TW konceptet). Då kanske jag kan låta dem hållas :] (skita i det och hålla mig till E:TW då).


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Naturligtvis vräker de ut massa uppföljare och expansionspack istället för att fixa det som är ofärdigt i de spel de redan släppt, som t.ex. AI:n som har varit paj sen de släppte Rome: TW.
Men det duger tydligen att bara uppdatera grafiken och så köper alla snorisarna spelet ändå.
Att Shogun: Total War och Medieval: Total War funkar ljusår så mycket bättre rent speltekniskt bortser man från.

Medlem
Skrivet av pelson:

Ursäkta mig om jag missat något, men är detta en expansion till Empire: Total War?

Dessvärre INTE

Ett helt nytt spel, så kort tid efter ETW.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Meh, ge mig ett nytt Rome: Total war istället.

Inaktiv

Frågan är om det kommer att vara fullpris spel. Själv tror jag de kommer att sälja det billigare, ungefär som en expansion även om det är "standalone".

Medlem
Skrivet av Buio:

Själv skulle jag väldigt gärna se en remake på Shogun. Ett tajt spel där de kan fokusera på detaljerna. Familjer/klaner, ekonomi och utveckling.

Det hade varit guld. Shogun är fortfarande det bästa av alla TW-spel och jag hade gärna sett det i en ny tappning.

Medlem

Jobba på en utlovade multiplayer kampanjen till Empire istället som ni lovade skulle komma strax efter spelets release -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bara jag som vill ha exp till dom gamla total war spelen men den gamla grafik motorn?


signatur

When theres no more room in hell, the dead will walk the earth

Medlem
Skrivet av 3e:

Kul, Empire:Total War är knappt speldugligt och de jobbar på denna titeln. Typiskt CA.

+1 :evil:


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Skitspel säger jag bara.


signatur
Inaktiv

Fy fan CA, här har man väntat sedan mars på riktiga bugg fixar samt multiplayer kampanjen som dom lovat. Så sitter dom på det som vi misstänkt dom göra från första början, lägga in vad som skulle ha varit i originalet i en expansion. Nej usch... Empire var nog det sista spelet jag köpt från CA, kan med lättnad säga att jag kommer tanka framtida TW spel i ren protest mot det här L4D plagiatet, samt av rädsla för att man köper skräp igen. Total war dog med Rome.


signatur

The definition of insanity?

Skrivet av matte89:

Fy fan CA, här har man väntat sedan mars på riktiga bugg fixar samt multiplayer kampanjen som dom lovat. Så sitter dom på det som vi misstänkt dom göra från första början, lägga in vad som skulle ha varit i originalet i en expansion. Nej usch... Empire var nog det sista spelet jag köpt från CA, kan med lättnad säga att jag kommer tanka framtida TW spel i ren protest mot det här L4D plagiatet, samt av rädsla för att man köper skräp igen. Total war dog med Rome.

Samma här kan inte fatta att jag förbokade ETW. Fy fan!:down:


signatur
Medlem

nä, väntar på EB 2 istället som verkar mkt mer lovande

Medlem

Jag hoppas att de
1. Håller vad de lovar och fixar buggar och problem med ETW
2. Att priset på detsamma går ner ordentligt iom detta.

Så det kanske till slut blir ett köp av ETW även för mig.

Medlem

Bara inte CA skyller på piratkopiering när effekterna av ETWs lansering påverkar framtida försäljningssiffror...
Mitt förtroende, och många andras här verkar det som, för CA har sjunkit avsevärt efter ETW, och jag kommer iaf vara försiktig med köp.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Empire: Total War tycker jag är den svagaste delen i Total War serien hittils. Känns som de lagt ner mer tid på grafik och casulgamers än den hardcore strategi som tidigare Total War har erbjudit. Hoppas verkligen att de inte fortsätter på samma usla spår.

Inaktiv

Hallå? är det en expansion eller?.

Inaktiv

Nja, skrev lite fel där. NTW är en standalone uppföljare. I en intervju PÅ IGN så fattar man direkt att dom helt enkelt haft ETW som ett beta test och att dom redan gått vidare.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:

Fy fan CA, här har man väntat sedan mars på riktiga bugg fixar samt multiplayer kampanjen som dom lovat. Så sitter dom på det som vi misstänkt dom göra från första början, lägga in vad som skulle ha varit i originalet i en expansion. Nej usch... Empire var nog det sista spelet jag köpt från CA, kan med lättnad säga att jag kommer tanka framtida TW spel i ren protest mot det här L4D plagiatet, samt av rädsla för att man köper skräp igen. Total war dog med Rome.

Kanske dags att börja fundera på hur spelutveckling fungerar? Det är ju knappast som så att alla anställda på CA sitter med buggfixar. Det betyder att resten måste ha något att göra också för inget företag vill ju ha folk som bara sitter och rullar tummarna. Troligtvis är där ett litet team som sysslar med buggarna medan resten sysslar med annat.

Men visst, Empire var en stor besvikelse men det har nog lika mycket med tidsperioden att göra som med buggarna; det blir för lite trupp-variation i den eran helt enkelt.

12
Skriv svar