PlayStation 3 Slim bekräftad

Robot
Medlem
PlayStation 3 Slim bekräftad

Trevligt, nu måste ju MS och Nintendo göra något åt priset på deras konsoler. Speciellt Nintendo nu!

Medlem

Fint! dags att köpa PS3 nu då.

Medlem

Som en viss Johan sade, den ser ju ut som en sån där billig kopia från Kina som kommer med 60 piratade NES-spel varav hälften är kopior av varandra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

FETT FUL HAHA!


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Inaktiv

Måste säga att den är snyggare än innan iaf, kanske blir ett köp istället för en bluray spelare

Medlem

Usch! Den nuvarande modellen är mycket snyggare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Imo så är originalet snyggare, visst det är bra att den är strömsnålare.
men aldrig att jag skulle vilja ha denna modellen stående vid tv:n för uppvisning på samma sätt som som min nuvarande glänsande "lilla" pärla.


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Då blir det ett köp när den släpps!

Är det någon nackdel med Slim? Såsom mindre antal USBportar osv?

Medlem

Finns det någon anledning alls att köpa den tjocka varianten då den är sämre ur alla aspekter? Utöver designen då tydligen(?).


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Blir spelen automatiskt bättre nu med?

Medlem

Det fulaste jag någonsin sett! Fulaste konsolen någonsin! Till och Med första Xbox hade en liten liten gnutta charm jämfört med denna!

Jag är stolt och nöjd över min stora ps3a!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

3000 :- alltså? Hmm, nuvarande PS3an har ju börjat krångla lite grann... äh, den som lever får se!


signatur
Medlem

Den såg billig ut.

Medlem
Skrivet av depthless:

Blir spelen automatiskt bättre nu med?

Spelen är redan bättre.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Trevligt, nu måste ju MS och Nintendo göra något åt priset på deras konsoler. Speciellt Nintendo nu!

För att alla kommer köpa en ps3 istället för en Wii om dom inte sänker priset? Mest troligt

Dom flesta som köper en Wii köper 4 set kontroller, Fit och massa annan lull... Man köper inte en Wii för att den är billig utan för att man vill ha. Min Wii med alla kontroller, motionplus, fit osv har kostat över 7000kr. Spelar ingen roll att jag fått 2st PS3 för dom pengarna.

Wii och PS3 har inte samma målgrupp, möjligtvis att 360 kommer att behöva "priskriga".

Medlem

Härligt att se en prissänkning men för min del blir det nog ingen nu heller, finns inget som motiverar mig till att köpa en ps3 i dagsläget.

Känner inget sug efter några exklusiva titlar samt att blu-ray är totalt ointressant än så länge!

Men kul för er som är sugna på ett köp nu.

Medlem

PS3 slim blir 40% dyrare i EU än i US.

US: 299$
EU: 299€

Medlem

Varför skulle Xboxen behöva priskriga? Kostar ju 2300kr för en ny och nu ska ju Eliten ta över Pro, dvs får du en Xbox 360 med 120gb för 2300kr. Egentligen kan man ju inte begära att dom ska kosta mindre, är ju egentligen mycket för pengarna kan jag i alla fall tycka.
Men som sagt, den ser ut som fan och synd att dom aldrig uppgradera kontrollerna. Även synd att Microsoft inte släpper en mindre version av Xbox 360, kan Sony så borde väl Microsoft kunna.

Medlem
Skrivet av dalle:

PS3 blir 40% dyrare i EU än i US.

Importera den ifrån USA då om du ej kollar på film.

Medlem
Skrivet av dalle:

PS3 blir 40% dyrare i EU än i US.

PS3:an har väl alltid varit rejält dyrare i EU?
399 USD=399 Euro=4500 kr


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Herre gud säger jag bara ! PS3 är värt 4-5000 :- betala hellre det och få en 60/80/120 GB, än ett enorexia Psykfall från Kaz Hirai Sony > : (

Medlem

Tyckte inte direkt såg ut att vara så slimad, va ju nästa lika stor som den vanliga ju

Trevligt dock med 120GB hd eller va han nu sa. Fast frågan är om dom har sparat in på USB kontakterna för att den inte ska dra lika mycke ström osv

Sen att dom inte kör piano-lack.. Usch.. ser lite biligt ut tycker jag, fast hey ho, 299€ så vist kanske det är dyrt att slänga på piano-looken

Ska bli intressant och se hur många som kommer att importera sina PS3or från US nu när den är så pass mycke biligare där borta också

Medlem

Intressant hur Firmware 3 slänger ut Linuxstödet (Other OS) helt.
Fortfarande inget BC för Ps2. Snacka om att nerfa konsollen mer.
Sedan så tittade jag snabbt på bilderna på SLIM och såg ingen uppenbar lucka för HD.
Möjligtvid i fronten under Bluray där det sitter loggor.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

men vafan, dom kunde ju bara ha prissänkt istället för att lansera nån jävla krympt wii klon usch..

Medlem

Har jag fattat fel eller kommer den vanliga ps3an sänkas till samma pris som den nya, altså 299??


signatur

Sånt e livet

Medlem

Tycker den ser bra ut. Btw. Xbox Elite kommer hamna på 2990:- så det ska bli intressant och se hur den ska kunna konkurrera mot PS3 slim.

Större bild: http://farm4.static.flickr.com/3436/3833615213_2c582aab60_b.j...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Ante.:

Har jag fattat fel eller kommer den vanliga ps3an sänkas till samma pris som den nya, altså 299??

Ja den kommer sänkas till samma pris. Men slim drar mindre ström, bör vara tystare, mindre, lättare och har större hårddisk så majoriteten lär tycka att slim är ett bättre köp.

Medlem
Skrivet av depthless:

Blir spelen automatiskt bättre nu med?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skriv svar