PlayStation 3 Slim bekräftad

Inaktiv

Sony vinner som vanligt


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Finns det något sätt man kan använda mus och tangentbord till en ps3?

Medlem

Bar att koppla in och köra. Men menar du till spel så måste spelen stödja det.
Det är upp till tillverkarna av spelen och hittils är det väl bara UT3 som har det stödet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Finns inget crack, à la xim2 till x360 som gör att man kan spela alla spel med det?

Medlem
Skrivet av nkembo:

Sony vinner som vanligt

Följ din avatar bättre.

Kan någon berätta för mig vad som är bra med den förutom att den är mindre och drar mindre ström? Allt annat skriker bara stor fail känns det som. Sony går ju bakvänt med sina versioner av PS3an.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Finns inget crack, à la xim2 till x360 som gör att man kan spela alla spel med det?

finns adapter som gör att du kan spela med mus och tangentbord. Dock kan du bli bannad online om folk upptäcker det. Så mitt råd, sätt dig ned och lär dig kontrollen. Det ger sig efter ett tag, jag vet, var i samma sits.

Skrivet av Zelaxe:

Kan någon berätta för mig vad som är bra med den förutom att den är mindre och drar mindre ström? Allt annat skriker bara stor fail känns det som. Sony går ju bakvänt med sina versioner av PS3an.

Skriker knappast fail, ser faktiskt bra ut. Att den kostar 2990:- och erbjuder en sata 120 GB HD är riktigt nice. Den är den mest prisvärda HD konsolen idag. Kul att folk ska alltid klaga. När PS3 släpptes tyckte de att den var ful som stryk. Men nu är dne så himla fin och PS3 slim är så ful. Detta är allt bra komiskt.

Press shots:
http://farm3.static.flickr.com/2432/3833594013_06f3ccc5b0_b.j...

http://farm4.static.flickr.com/3487/3834387714_699f9d4fc5_b.j...

http://farm4.static.flickr.com/3436/3833615213_2c582aab60_b.j...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av ROFLMAO:

Finns inget crack, à la xim2 till x360 som gör att man kan spela alla spel med det?

finns adapter som gör att du kan spela med mus och tangentbord. Dock kan du bli bannad online om folk upptäcker det. Så mitt råd, sätt dig ned och lär dig kontrollen. Det ger sig efter ett tag, jag vet, var i samma sits.

Ouf, folk online kan köra upp C3H5(NO3)3 i fisringen, jag ska spela med mus och tangentbord på mina fps!!!!!

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Ouf, folk online kan köra upp C3H5(NO3)3 i fisringen, jag ska spela med mus och tangentbord på mina fps!!!!!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

GAAAAAAAAAAAAAAAHHWJFOÅWFpw¨flkwpflwp¨' http://www.electricretard.com/0020.html

fast egentligen kommer jag nog bara spela bilspel så då funkar kontrollen ganska bra

Medlem

tycker xboxen är mer prisvärd, 60 gb hdd räcker oh det kostar endast 2000 kr

Inaktiv

Just some more extra cash in there budget, greedy bastards.


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Zelaxe:

Kan någon berätta för mig vad som är bra med den förutom att den är mindre och drar mindre ström? Allt annat skriker bara stor fail känns det som. Sony går ju bakvänt med sina versioner av PS3an.

Skriker knappast fail, ser faktiskt bra ut. Att den kostar 2990:- och erbjuder en sata 120 GB HD är riktigt nice. Den är den mest prisvärda HD konsolen idag. Kul att folk ska alltid klaga. När PS3 släpptes tyckte de att den var ful som stryk. Men nu är dne så himla fin och PS3 slim är så ful. Detta är allt bra komiskt.

Jag har aldrig tyckt att vanilla PS3 har varit ful, kanske inte världens snyggaste men knappast ful.
360 Elite har kostat runt 3k länge också, även om Slimmen är mer prisvärd i nuläget. (Läste du verkligen det från mig? O.o)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Kanske dags för ett köp, ps3an har en hel del spel som intresserar mig.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men vafan, dom kunde ju bara ha prissänkt istället för att lansera nån jävla krympt wii klon usch..

Wii-klon?

Jag hoppas att du inte menar allvar? Bara prissänka massvis fungerar inte, man måste spara in pengar någonstans för att kunna göra det.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

tycker xboxen är mer prisvärd, 60 gb hdd räcker oh det kostar endast 2000 kr

ee? Xb360 Pro kommer inte tillverkas mera. Det kommer vara xbox arcade eller xb360 Elite. 1990:- eller 2990:-.

Xbox Elite är dyr och inte i närheten av lika prisvärd som en PS3 slim/Phat för 2990:-.

Skrivet av Zelaxe:

Jag har aldrig tyckt att vanilla PS3 har varit ful, kanske inte världens snyggaste men knappast ful.
360 Elite har kostat runt 3k länge också, även om Slimmen är mer prisvärd i nuläget. (Läste du verkligen det från mig? O.o)

*Im in chock*

Nä du kanske inte ha sagt det, men många andra som nu säger samma sak om slim. Ganska komiskt.

btw. Jack Trettons officiella uttalande om PS3 slim:

http://www.gametrailers.com/player/54350.html


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av LyktstolpeN:

tycker xboxen är mer prisvärd, 60 gb hdd räcker oh det kostar endast 2000 kr

ee? Xb360 Pro kommer inte tillverkas mera. Det kommer vara xbox arcade eller xb360 Elite. 1990:- eller 2990:-.

Xbox Elite är dyr och inte i närheten av lika prisvärd som en PS3 slim/Phat för 2990:-.

Skrivet av Zelaxe:

Jag har aldrig tyckt att vanilla PS3 har varit ful, kanske inte världens snyggaste men knappast ful.
360 Elite har kostat runt 3k länge också, även om Slimmen är mer prisvärd i nuläget. (Läste du verkligen det från mig? O.o)

*Im in chock*

Nä du kanske inte ha sagt det, men många andra som nu säger samma sak om slim. Ganska komiskt.

btw. Jack Trettons officiella uttalande om PS3 slim:

http://www.gametrailers.com/player/54350.html

Men MS lär ju sänka priset på elite nu.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Intressant hur Firmware 3 slänger ut Linuxstödet (Other OS) helt.
Fortfarande inget BC för Ps2. Snacka om att nerfa konsollen mer.
Sedan så tittade jag snabbt på bilderna på SLIM och såg ingen uppenbar lucka för HD.
Möjligtvid i fronten under Bluray där det sitter loggor.

StödeT för linux har ju aldrig varit riktigt intressant då de låst hårdvaran så grovt. Hade varit trevligt om den kunde köra XBMC och spela upp 1080p.

Medlem

Billigare är bättre. Fast jag köper hellre Phat än Slim.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

time for ps3 slim then

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av LyktstolpeN:

tycker xboxen är mer prisvärd, 60 gb hdd räcker oh det kostar endast 2000 kr

ee? Xb360 Pro kommer inte tillverkas mera. Det kommer vara xbox arcade eller xb360 Elite. 1990:- eller 2990:-.

Xbox Elite är dyr och inte i närheten av lika prisvärd som en PS3 slim/Phat för 2990:-.

Skrivet av Zelaxe:

Jag har aldrig tyckt att vanilla PS3 har varit ful, kanske inte världens snyggaste men knappast ful.
360 Elite har kostat runt 3k länge också, även om Slimmen är mer prisvärd i nuläget. (Läste du verkligen det från mig? O.o)

*Im in chock*

Nä du kanske inte ha sagt det, men många andra som nu säger samma sak om slim. Ganska komiskt.

btw. Jack Trettons officiella uttalande om PS3 slim:

http://www.gametrailers.com/player/54350.html

Varför är inte elite prisvärd? För det priset för jag en ren spelkonsol med bra spel och bra onlinetjänst och inget jäkla blu-ray skit som inte behövs, dessutom får man bra med hårddisk också

Medlem

nu jävlar! jag kommer fan ha råd med ps3 snart

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av redmac:
Skrivet av LyktstolpeN:

tycker xboxen är mer prisvärd, 60 gb hdd räcker oh det kostar endast 2000 kr

ee? Xb360 Pro kommer inte tillverkas mera. Det kommer vara xbox arcade eller xb360 Elite. 1990:- eller 2990:-.

Xbox Elite är dyr och inte i närheten av lika prisvärd som en PS3 slim/Phat för 2990:-.

Skrivet av Zelaxe:

Jag har aldrig tyckt att vanilla PS3 har varit ful, kanske inte världens snyggaste men knappast ful.
360 Elite har kostat runt 3k länge också, även om Slimmen är mer prisvärd i nuläget. (Läste du verkligen det från mig? O.o)

*Im in chock*

Nä du kanske inte ha sagt det, men många andra som nu säger samma sak om slim. Ganska komiskt.

btw. Jack Trettons officiella uttalande om PS3 slim:

http://www.gametrailers.com/player/54350.html

Varför är inte elite prisvärd? För det priset för jag en ren spelkonsol med bra spel och bra onlinetjänst och inget jäkla blu-ray skit som inte behövs, dessutom får man bra med hårddisk också

Blue ray är mys, du är bara avis :I

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Varför är inte elite prisvärd? För det priset för jag en ren spelkonsol med bra spel och bra onlinetjänst och inget jäkla blu-ray skit som inte behövs, dessutom får man bra med hårddisk också

För samma pris som en xbox elite så erbjuder PS3 en ultimat spelkonsol samt media hubb. Där allt är inbyggt och du har gratis online. Med stöd för Vidzone, HOME och internet browser. Hur du än vrider på det hela så är en xbox360 väldigt dyr. Samt att den blir ännu dyrare om du ska köpa till allt du får med i PS3:an.

btw. det visar att du saknar vettiga argument när du säger att en blu-ray inte behövs. Ja menar, hur kan du med rak rygg stå bakom detta uttalande?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tur att jag köpte min Ps3 den 6 augusti.
Det blir till att utnyttja öppet köp i 30 dagar på elgiganten nu
Och inskaffa den nya slim, varför inte...

Medlem

Jag har dragit länge nu att köpa en ps3, så nu blir det nog ett köp...

Medlem
Skrivet av mAniAk:

StödeT för linux har ju aldrig varit riktigt intressant då de låst hårdvaran så grovt. Hade varit trevligt om den kunde köra XBMC och spela upp 1080p.

Hade dom gjort det så hade Sony vunnit den här generationen. En Blu-ray spelare som även kan enkelt moddas till en all round media spelare i topklass? 360:n hade varit toast, trots PS3ans höga pris. Det hade inte heller kostat Sony någon större summa pengar.

Dom snackade mycket om att PS3an skulle vara så mycket mer än en spelmaskin, något som 360:n börjat bli men jag tycker PS3an har inte gjort något vidare på den fronten (bortsett från blu-ray spelaren då d.v.s.).

Medlem

PS3an funkar bra som mediamaskin, streamar material från datorn med en mediaserver och har inte haft ngt att klaga på förutom att det inte är lika slick som xbmc.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

mattsvart?
fult...

inget linux stöd längre?
buuu...

Medlem

360 har betydligt bekvämare handkontroll.

+

En sak till som 360 har en väldigt stor fördel men det ska jag inte nämna här, då får jag bara en massa arga kommentarer..

Skriv svar