Champions Online går också guld

Robot
Medlem
Champions Online går också guld

Gått guld? Tvivlar på det.

Medlem

Vad är det att tvivla på? Utvecklaren och utgivaren har bekräftat det, inte mycket att säga till om.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Han gnällde i Aion nyheten med så det är bara ignorera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

håller på att patcha öppna betan nu, skall bli skoj att prova, gillade city of heroes.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

ska lätt skaffa champions online

Inaktiv

Lär ju ta några år att patcha betan. Laddar lite åt gången sen så låser den sig. Har på typ 2 timmar lyckats ladda 600 meg

Edit: Jag var dum nog som tog bort closed beta klienten för att jag trodde att den som FilePlanet hade skulle vara en fräsch och mer uppdaterad klient. ERRR, wrong

Medlem

Jäkligt bra start för öppna betan, jag har min closed beta klient kvar och patchade den tidigare så när servern blev tillgänglig var det bara att hoppa in och lira. Det vill säga tills spelet krascha efter 15 minuter och man måste starta om datorn(något som händer ofta med den här klienten....) så självklart behöver man starta patchern igen för att komma in, och ser man på.. samma skit som alla som inte patchat har fast jag har nyaste filerna redan... skiten fastnar hela tiden när den ska upptäcka att jag har de senaste filerna.. Nog för att det är en beta version fortfarande men att dom är så arroganta att använda den som en try and buy period för att få folk att köpa ett så här trasigt spel? tycker att hela spelet är drygt 50% klart och så försöker dom komma undan med det som en färdig produkt....

Medlem

Nån som kan lite snabbt förklara skillnaderna mellan champions online och city of heroes?

Tyckte city of heroes var kul men alldeles för platt och simpelt så hoppas på att champions online ska vara lite djupare. Synd nog har man inte fått tag i nån beta nyckel :/

Medlem

Uhm.. Spelet var lite rörigt imo, mycket val däremot; I like. Men grafiken blir lite väl bright till o från, svider i ögonen. Tror detta kan bli kul, men inte stort då det är så jävla udda xD


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Finns det nån möjlighet att FZ kanske kan lägga upp den 3.2GB stora patchen som torrent? Skitjobbigt med att preloada drygt 2GB via Fileplanet, och när man väl får filen upplåst så måste man ladda ner en patch som är större än preload filerna. Fastnar på patcher delen upprepade ggr.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Finns det inget att göra så den inte fastnar (Launchern)


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Medlem
Skrivet av Cerevian:

http://www.canardpc.com/concours/champions/

jag skulle gissa på alternativ 2.

Tack!

Någon som vet om man kan få tag på klienten på något annat vis än via Fileplanet?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Detta funkade för mig:

--------------------------------------------------------
Large Patch Fix
--------------------------------------------------------

Ok guys there is a mistake on the Patch notes.

Specificaly it says this:

2) Move all the .hogg files from PF/CS/CO/Live to PF/CS/CO/Live/prepatch/piggs.

THIS IS WRONG

you have to move them in

PF/CS/CO/Live/Piggs

Notice the NO PREPATCH.

If you do it this way and replace the files in there (a bunch of 65k files) you will not have to download a 3.6 GB patch but a 952 MB patch!

--------------------------------------------------------
Patch Freeze Fix
--------------------------------------------------------
Go to your router page (for me, its 192.168.0.1) and enter the password admin,

go to apps and games (may be different for you, but generally the same title).

Now enable the port start 7254, and the end 7256.

save the changes.

(optional) delete your .patch folder before patching again.

Inaktiv
Medlem

Älska CoH o detta e bara mer o bättre av de goda! Awsome! var en av de lyckliga (o snabba) få som fick en betanyckel här på FZ Yäy för maj


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

Gått guld? Tvivlar på det.

Verkar som att någon inte fattar vad "gått guld" betyder.

"Gone Gold" är en benämning som används inom spel- och programvarubranschen. Att säga att ett spel eller program har "nått guld" eller "Gone Gold" betyder att spelet eller programvaran har nått det stadium då det är redo för spelsläpp och i de flesta fall har skickats till tryckerier för att tryckas upp på cd/dvd så det sedan kan börja säljas (undantag är programvara som säljs och sedan laddas ner)."

För att förklara för lilla dig.

ONT: Det blir lätt Supernatural, setat och provat sedan de öppnade servrarna och det passar mig perfa.

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

Finns det inget att göra så den inte fastnar (Launchern)

Jo du kan starta spelet med

Cryptic Studios\Champions Online\Live\Gameclient.exe

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Toomsie:

Gått guld? Tvivlar på det.

Verkar som att någon inte fattar vad "gått guld" betyder.

"Gone Gold" är en benämning som används inom spel- och programvarubranschen. Att säga att ett spel eller program har "nått guld" eller "Gone Gold" betyder att spelet eller programvaran har nått det stadium då det är redo för spelsläpp och i de flesta fall har skickats till tryckerier för att tryckas upp på cd/dvd så det sedan kan börja säljas (undantag är programvara som säljs och sedan laddas ner)."

För att förklara för lilla dig.

ONT: Det blir lätt Supernatural, setat och provat sedan de öppnade servrarna och det passar mig perfa.

Hm, det hade jag ingen aning om. Får lov att be om ursäkt för min okunnighet.

Hur som helst, ni som har testat Betan, hur var det? Många verkar gilla spelet från det jag har läst.

Medlem

Har försökt patcha sen 18:30 igår och har fortfarande inte fått ner halva patchen ens.

Starkt jobbat!!!

Detta är efter jag flyttat dom felaktiga filerna så jag behöver tanka 952MB i stället för 3,6gig!!

Medlem

Varför pre loadade ni inte betan? man kunde göra det i fredags. BTW jag spelade det i 5 minuter men kände direkt att det inte passar mig. Säkert roligt spel dock, om någon vill ha en beta nyckel som jag har över skicka ett PM!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Uhm.. Spelet var lite rörigt imo, mycket val däremot; I like. Men grafiken blir lite väl bright till o från, svider i ögonen. Tror detta kan bli kul, men inte stort då det är så jävla udda xD

Märkte också att det var rätt "bright" vid vissa tillfällen, speciellt om man sitter med en kontraststark lcd. Men det blev mycket bättre när jag sänkte bloom quality till low... det är den glödande effekten som bleker och lyser upp. Ser fortfarande bra ut om man sänker det.

Inaktiv
Skrivet av LeeWander:

Varför pre loadade ni inte betan? man kunde göra det i fredags. BTW jag spelade det i 5 minuter men kände direkt att det inte passar mig. Säkert roligt spel dock, om någon vill ha en beta nyckel som jag har över skicka ett PM!

Gjorde det men så av nån knäpp anledning tog jag bort filerna för jag trodde att FilePlanet's klient skulle vara fräschare och mer uppdaterad men jag ångrar verkligen det. Inte nog med att filerna la sig i fel katalog så man måste flytta dom... Du har även en 950 MB patch du sitter och laddar i kanske 50kb/s plus att den fryser sig ibland så man måste starta om launchern.

Medlem

Tänkte bara tipsa om att en uppdaterad klient finns uppe på Fileplanet. Istället för att sitta och vänta på att klienten ska patchas kan ni dra ner den uppdaterade versionen som finns på Fileplanet, borde gå snabbare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Tänkte bara tipsa om att en uppdaterad klient finns uppe på Fileplanet. Istället för att sitta och vänta på att klienten ska patchas kan ni dra ner den uppdaterade versionen som finns på Fileplanet, borde gå snabbare.

Synd att jag inte hade vetat det lite tidigare, har bara 200 meg kvar att ladda så jag väntar nog men tack för tipset iaf

Hur reggar man ens nyckel? Preview-sidan finns ju inte kvar längre? Får bara upp No Shards, Server Down när jag startar launchern.

Medlem

hej alla champions online fans nu kan man få en gratis open beta nyckel på fileplanets hem sida man be höver inte vara betalande för att få den skynda på dit

Medlem

Frågan är ju ifall det är värt att lägga 1,5k SEK för att få spela det utan månadsavgift...


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

1
Skriv svar