Över 9 miljoner Xbox 360 i Europa

Robot
Över 9 miljoner Xbox 360 i Europa

Sista stycket om Wii är skrivet med glimten i ögat. Ni behöver inte flejma mig för det, k gaiz? (Liten pre-emptive strike bara)

Medlem

Tycker Nintendo har "sold out", skiter i att göra en ordentlig konsol med BRA motion sensor, bra motor och bra spel.

Dom vill bara sälja utan att tänka på att kunderna ska vara nöjda


signatur

Game long and prosper

Medlem

Let the fanboi war - begin!

Inaktiv

Härliga siffror!

Medlem

Undra hur många av dom där 30miljonerna sålda 360, är nyköp pga RROD felet?? Har själv haft 3, nu är jag på fjärde, en elite och den har jag moddat så att den inte ska paja nu. Gjorde en x-clamp fix på den innan felen började och den har funkat perfekt hittils!? Om den pajar så köper jag inga fler, då får det bli bara pc och ps3!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tänker personligen köpa en wii snart för jag älskar att stå och vifta med mina armar som om jag är attackerad av ett bi eller som att jag är med i en catfight.

Ska nog också köpa en 360 snart för jag gillar när mina saker går sönder och jag kan gå och kräva en ny, plus att det är en bonus att veta att man köpt en average maskin.

Ska bara vänta på en liten prissänkning först så att jag bara betalar dubbla priset av vad dom två maskinerna faktiskt är värda istället för nuvarande priset.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Härliga siffror!

alltid så genomskinlig?

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av showerguy:

Härliga siffror!

alltid så genomskinlig?

Mm jag kanske ska beskriva mig lite mera? Det är roligt att det går bra för Microsoft, Sony och Nintendo. Jag har själv en Xbox 360 som aldrig har gått sönder men jag betalade 5000 kronor för den.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Undra hur många av dom där 30miljonerna sålda 360, är nyköp pga RROD felet?? Har själv haft 3, nu är jag på fjärde, en elite och den har jag moddat så att den inte ska paja nu. Gjorde en x-clamp fix på den innan felen började och den har funkat perfekt hittils!? Om den pajar så köper jag inga fler, då får det bli bara pc och ps3!

Om ens konsol går sönder lämnar man väl in den på garantin och får den reparerad, man köper inte en ny? Om man inte bajsar pengar eller nått..

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TruB:
Skrivet av showerguy:

Härliga siffror!

alltid så genomskinlig?

Mm jag kanske ska beskriva mig lite mera? Det är roligt att det går bra för Microsoft, Sony och Nintendo. Jag har själv en Xbox 360 som aldrig har gått sönder men jag betalade 5000 kronor för den.

Alltså, va?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Undra hur många av dom där 30miljonerna sålda 360, är nyköp pga RROD felet?? Har själv haft 3, nu är jag på fjärde, en elite och den har jag moddat så att den inte ska paja nu. Gjorde en x-clamp fix på den innan felen började och den har funkat perfekt hittils!? Om den pajar så köper jag inga fler, då får det bli bara pc och ps3!

Xbox 360 Failure Rate is 54.2 Percent, Game Informer Finds

Sämsta skit konsoll som någonsin tillverkats.
En failrate på över 50% är ju så nära bedrägeri man kan komma.
I och med prissänkningen på PS3'an som kommer snart försvinner den sista anledningen att ens överväga ett köp av en failbox dvs det lägre priset.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Xbox 360 Failure Rate is 54.2 Percent, Game Informer Finds

Sämsta skit konsoll som någonsin tillverkats.
En failrate på över 50% är ju så nära bedrägeri man kan komma.
I och med prissänkningen på PS3'an som kommer snart försvinner den sista anledningen att ens överväga ett köp av en failbox dvs det lägre priset.

Håller med dig om "bedrägeriet", men faktum är nog att Xbox 360 alltid kommer vara mer ekonomisk än PS3. Större spelutbud, svårt att utveckla till PS3, själva spelen sjunker mer i pris på 360:n.

Jag har fått en RROD, då kom UPS och hämtade den dagen efter och en vecka senare levererade dem en ersättningsprodukt, som till och med brummade mindre. Och inte en krona betalade jag, dessutom hade garantin gått ut. Toppen service!!

Och det där med Blu-ray är inte mycket värt längre då de flesta nya hemmabiosystem redan har en, och Blu-Ray är snart lika billigt som DVD.

Inaktiv

Önskar jag kunde sluta röka så jag kunde köpa en 360, har redan en Wii och PS3 och dom är tråkiga tycker jag.

Medlem
Skrivet av reVVe:

Håller med dig om "bedrägeriet", men faktum är nog att Xbox 360 alltid kommer vara mer ekonomisk än PS3. Större spelutbud, svårt att utveckla till PS3, själva spelen sjunker mer i pris på 360:n.

Ekonomiskt alternativ? Knappast då du inte alls får i närheten av allt PS3 erbjuder. Dessutom med en ryktad prissänkning till 2990:- så ser jag xbox360 som en galet dyr enhet.
Utbudet är inte så mycket större tycker jag. Dessutom har en mängd exklusiva spel hamnat på pc:n eller PS3. PS3 är ju den maskin som hade mest exklusiva spel 2008 och de kommer förbli exklusiva med. Jack Tretton (CEO för SCEA) bekräftade detta på förra årets E3 mässa. Spelutbudet är betydligt mer intressant på PS3 (personlig åsikt förstås). Dessutom hade ps3 bäst spelutbud 2008 (i princip samtliga medier står bakom detta) och detta år ser ut att bli detsamma.
"Svårare att utveckla" till är något som väldigt sällsynt att höra bland utvecklare säga idag. Bara Valve som inte kan får arslet ur vagnen. Trayarch (COD5) är en av många som berättade på förra E3 hur enkelt det har blivit.

Skrivet av reVVe:

Och det där med Blu-ray är inte mycket värt längre då de flesta nya hemmabiosystem redan har en, och Blu-Ray är snart lika billigt som DVD.

Hur kan det inte vara mycket värt?PS3 är fortfarande en rackarns bra blu-ray spelare. Dessutom med ett nytt pris på 2990:- så är den galet prisvärd. (ryckte iof, på gamescom kommer sony kanske annonsera detta)

Obs! I slutet av Augusti så sägs det blir så att xboxen kommer erbjuda endast Arcade eller Elite. Med detta i åtanke så ska det bli intressant hur man ska motivera ett köp av en xbox Elite då PS3 kommer kosta lika mycket eller mindre.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Vad sägs om att göra xbox live gratis nu då? Inte pengar nog?

Medlem

showerguy: Jag förstår mig verkligen inte på dig.

OnT: Det känns ju som MS har lyckats med en maskin som både tilltalar människor som gillar kubb på sommarkvällarna (läs: Wii-spel) och som kan sätta sig 12h i sträck för att man vill se den där japanska prinsessan med minikjolen igen (läs: PS3-spel). Min poäng är att den känns lagom. Bra pris, bra utbud.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Let the flame wars begin. Varje gång man ser redmac eller Sito som författare av ett inlägg kan man räkna med att det ska klagas på 360. Vi vet redan sedan urminnes tider att ni inte gillar konsolen, måste ni verkligen påpeka det gång efter gång? Det börjar bli lagom tröttsamt...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Let the flame wars begin. Varje gång man redmac eller Sito som författare av ett inlägg kan man räkna med att det ska klagas på 360. Vi vet redan sedan urminnes tider att ni inte gillar konsolen, måste ni verkligen påpeka det gång efter gång? Det börjar bli lagom tröttsamt...

När folk skriver saker som faktiskt inte stämmer eller delvis inte stämmer så borde man få berätta hur det ligger till.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Redmac, det känns skrattretande att läsa dina inlägg, är du sponsrad eller?

Medlem

En sak som jag tycker är riktigt intressant med 360 är möjligheten att i höst kunna börja hyra film direkt från Live. Priset på en hyrfilm kommer att vara avgörande, men jag tror att det kan bli en tjänst som är en bättre feature än att ha en Bluray inbyggd. Optiska media lever på lånad tid och här kommer Live med film över kabel - och med en teknik som åtminstone på pappret verkar kunna konkurrera med andra bredbandsalternativ.

Medlem
Skrivet av Rampager:

Redmac, det känns skrattretande att läsa dina inlägg, är du sponsrad eller?

Snälla, jag kommer från en bakgrund där en konsol inte skulle falla mig in att ha. Men när de intressanta spelen började försvinna från PC:n så blev det att skaffa en konsol. Idag äger jag både en PS3 och en xbox360 premium. Tyvärr används bara PS3 då jag har svårt att hitta roliga spel som inte redan finns på PS3. Men nästa år blir det av att spela på xboxen igen då Alan Wake äntligen kommer.

Skrivet av Carling:

En sak som jag tycker är riktigt intressant med 360 är möjligheten att i höst kunna börja hyra film direkt från Live. Priset på en hyrfilm kommer att vara avgörande, men jag tror att det kan bli en tjänst som är en bättre feature än att ha en Bluray inbyggd. Optiska media lever på lånad tid och här kommer Live med film över kabel - och med en teknik som åtminstone på pappret verkar kunna konkurrera med andra bredbandsalternativ.

Jupp ska bli härligt att hyra film via PS3. För du kanske vet att även PS3 kommer erbjuda samma service. Något amerikanska PS3 ägare redan har. '
Dock kan dessa alternativ inte tävla med den kvalité du får med blu-ray. Dessutom erbjuder bara PS3 7.1 DTS HD/ True HD ljud.
Dessutom erbjuder PS3 Vidzone vilket är riktigt trevligt! (tyvärr får vi svenskar vänta lite med detta)

btw. Blu-ray säljer bättre nu under sina första år än vad DVD:n gjorde. Så lånad tid som du uttrycker dig, ja det ser jag verkligen inte.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det låter inte speciellt mycket, europa har väldigt mycket människor...

Medlem

redmac: Dagens blu-rayspelare är väl bättre än PS3:ans? Både när de gäller ren playback och uppskalning för dvd-skivor?

PS3:ans stora argument är ju dock att den är regionsfri.

Krysslådan kostade mig 1000 kr, vilket jag anser vara väl investerat. Men vettefan om jag skulle köpa en för 3000 kr.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av depthless:

Det låter inte speciellt mycket, europa har väldigt mycket människor...

Är väl mer korrekt att beakta antal familjer för att sedan sålla bort alla som faller utanför målgruppen.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Skrivet av redmac:
Skrivet av Rampager:

Redmac, det känns skrattretande att läsa dina inlägg, är du sponsrad eller?

Snälla, jag kommer från en bakgrund där en konsol inte skulle falla mig in att ha. Men när de intressanta spelen började försvinna från PC:n så blev det att skaffa en konsol. Idag äger jag både en PS3 och en xbox360 premium. Tyvärr används bara PS3 då jag har svårt att hitta roliga spel som inte redan finns på PS3. Men nästa år blir det av att spela på xboxen igen då Alan Wake äntligen kommer.

Skrivet av Carling:

En sak som jag tycker är riktigt intressant med 360 är möjligheten att i höst kunna börja hyra film direkt från Live. Priset på en hyrfilm kommer att vara avgörande, men jag tror att det kan bli en tjänst som är en bättre feature än att ha en Bluray inbyggd. Optiska media lever på lånad tid och här kommer Live med film över kabel - och med en teknik som åtminstone på pappret verkar kunna konkurrera med andra bredbandsalternativ.

Jupp ska bli härligt att hyra film via PS3. För du kanske vet att även PS3 kommer erbjuda samma service. Något amerikanska PS3 ägare redan har. '
Dock kan dessa alternativ inte tävla med den kvalité du får med blu-ray. Dessutom erbjuder bara PS3 7.1 DTS HD/ True HD ljud.
Dessutom erbjuder PS3 Vidzone vilket är riktigt trevligt! (tyvärr får vi svenskar vänta lite med detta)

btw. Blu-ray säljer bättre nu under sina första år än vad DVD:n gjorde. Så lånad tid som du uttrycker dig, ja det ser jag verkligen inte.

PC is teh shit :heart:

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av HaZe303:

Undra hur många av dom där 30miljonerna sålda 360, är nyköp pga RROD felet?? Har själv haft 3, nu är jag på fjärde, en elite och den har jag moddat så att den inte ska paja nu. Gjorde en x-clamp fix på den innan felen började och den har funkat perfekt hittils!? Om den pajar så köper jag inga fler, då får det bli bara pc och ps3!

Xbox 360 Failure Rate is 54.2 Percent, Game Informer Finds

Sämsta skit konsoll som någonsin tillverkats.
En failrate på över 50% är ju så nära bedrägeri man kan komma.
I och med prissänkningen på PS3'an som kommer snart försvinner den sista anledningen att ens överväga ett köp av en failbox dvs det lägre priset.

Avundsjuk på xboxen?

Medlem

Ja det märks ju jättemycket på mitt inlägg....
B.t.w. Timrå sist i Elitserien 09/10.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Jo, jag visste att PS3 hade det i USA men har inte hört något om när det kommer i Europa. 360 har också haft det i USA ett tag och nu är det dags för Europa.

Och optiska media lever på lånad tid även om Blu-ray säljer bra nu. Utvecklingen talar nämligen emot plastskivorna, inte enbart på grund av strömmande media utan också för att flashminnen i mångt och mycket är överlägset skivorna. Blu-ray är förmodligen det sista optiska media vi får se, men jag kan förstås ha fel. Det blir kul att se i framtiden.

Medlem
Skrivet av redmac:

Hur kan det inte vara mycket värt?PS3 är fortfarande en rackarns bra blu-ray spelare. Dessutom med ett nytt pris på 2990:- så är den galet prisvärd. (ryckte iof, på gamescom kommer sony kanske annonsera detta)

Obs! I slutet av Augusti så sägs det blir så att xboxen kommer erbjuda endast Arcade eller Elite. Med detta i åtanke så ska det bli intressant hur man ska motivera ett köp av en xbox Elite då PS3 kommer kosta lika mycket eller mindre.

Inte mycket värt därför att de flesta hushåll redan har en Blu-Ray spelare. En spelare som säkerligen funkar mycket bättre i syftet.

360 har MSN Messenger dessutom

12
Skriv svar