Quake Live snart till Linux/Mac

Robot
Medlem
Quake Live snart till Linux/Mac

Quake Live <3

Medlem

JAAAAAA, fan va gött, enda anledningen att köra windows kommer vara borta

Helt lysande, tack Id för ett kanonspel till alla plattformar.

Medlem

Yes! Quake Live på min iMac med ghosting, input lag och fan och hans moster. Passa er!

Medlem

Testade spelet idag. Bästa gratisspelet någonsin!


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

GÖÖÖTTTTT!!

edit: ang. båda platformerna iofs, men främst Linux

Medlem

Det äger

Hojta till om ni ser "Vimefall" på nån server, det är jag det.

Medlem

Såg reklam i Quake live score huden idag, aldrig sett det innan, blev nästan förvånad även om jag visste att det skulle komma På ett sätt käns det positivt, då vet man att det lever


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Skandalöst dåligt fz övervakat QuakeCon. De har streamat alla matcher etc. Inte ett ljud om det här. FragZone är ju framförallt en Quake-site.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Wow omg!!1, vi har gjort ett spel som körs direkt i webläsaren*

*så länge man använder firefox eller internet explorer på windows och installerar en activex-plugin

Hela vitsen med att göra ett spel som körs i webläsaren försvinner ju om man måste släppa specialversioner för varenda operativsystem.

Tror quake live är det spel som krånglat mest för mig vid installation senaste 2-3 åren. Och då är ändå, om jag förstått det rätt, ett av spelets huvudsyften att vara lätt att installera och komma igång. Trams. Enklare att installera ett standalone-spel när det ändå behövs installationsprogram.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

FragZone är ju framförallt en Quake-site.

För tio år sedan kanske det påståendet var sant.


signatur
Medlem

Rapha tog hem 1'sta platsen. Inte direkt otippat. spartie kom 2'a. \o/


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Rapha tog hem 1'sta platsen. Inte direkt otippat. spartie kom 2'a. \o/

Skulle säga att det är var ganska otippat ändå. Visst, killen har imponerat på sista tiden men trodde seriöst att cypher skulle plocka hem det.

1
Skriv svar