Robot
Medlem
Rage plåtat

Rage med AMD's nya grafikkort ser jag fram emot.

Medlem

Verkar som de har inbakade skuggor lite som source

Medlem

Visuellt ser Rage riktigt skönt ut. Senaste trailern med lite gameplay i såg också lovande ut faktiskt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

ser fin fint ut

Medlem
Medlem

Detta kommer ja köpa måtte de bara bli bra, dom har ju verkligen lyckats bygga upp förväntningarna för de nått fruktansvärt, inte illa för ett spel som inte har nån populär föregångare att ta stöd mot, typ Doom.

De ser verkligen kalas ut men negativa punkter kommer alltid upp.

Medlem

För att vara ett fps spel som det finns hur många som helst av idag så ser detta onekligen intressant ut, hoppas det blir bra

Medlem

tycker det ser plastigt ut som vanligt när det gäller id tech motorer. men jag tror det blir bra. för övrigt kan mn ju undra vad som händer på quakecon egentligen... hade ju varit trevligt med lite wolfMP info...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

fan, jag tror rage kommer bli svinbra, men jag har varken någon konsol eller en ordentlig dator att lira det på. ett av de få spelen jag faktiskt ser fram emot nu, bortsett från starcraft 2 och diablo 3.

Medlem

givet köp till pc:up::D

Medlem

Ge mig ett releasedatum så bjuder jag på skumpan!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

På första bilden, kolla på hans hand, tummen ser lite bananaktig ut (inte färgen, utan formen ). Men annars ser det här liret mumma ut.

Inaktiv

Den som säger att Rage är fult o verkligen menar det, får en käftsmäll på posten. Kommer lugnt skaffa det alltså ^^

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

tycker det ser plastigt ut som vanligt när det gäller id tech motorer. men jag tror det blir bra. för övrigt kan mn ju undra vad som händer på quakecon egentligen... hade ju varit trevligt med lite wolfMP info...

Jag håller med dig om att deras motorer ser plastiga ut, men bilderna som publicerades idag var ändå grymt djävla snygga.

Medlem

Ser bra ut. jag längtar redan.

Medlem

Jääävlar, kolla himlen! Helt sjukt snyggt!

Medlem

Hm... blä... har inga pengar till ny dator. :/

Medlem

Dom har då lyckats att göra en snygg skybox.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Hoppas bara dem inte släpper den på en dålig dag, när jag inte har cash!

Medlem

Ni skojar väl? Vart ser ni den snygga grafiken?
Kan inte se något som är riktigt snygg nånstans! Som nudeldesign sade ser det ganska plastigt ut som deras andra spel! Spelet ser helt okej ut men det är inget speciellt man ser ju.

Tror ändå det kan bli riktigt kul! Id spel brukar vara väldigt simpla och roliga!:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser okej ut, får se hur slutprodukten blir. Får hoppas handling och känsla håller upp spelet. Kommer iaf kunna spela ett snyggare spel redan i höst


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ni skojar väl? Vart ser ni den snygga grafiken?
Kan inte se något som är riktigt snygg nånstans! Som nudeldesign sade ser det ganska plastigt ut som deras andra spel! Spelet ser helt okej ut men det är inget speciellt man ser ju.

Tror ändå det kan bli riktigt kul! Id spel brukar vara väldigt simpla och roliga!:)

Man ska ju ha i åtanke vad spelet gör också...Öppen värld, snygg grafik, 720p och att allt går i 60 FPS gör spelet väldigt imponerande

Medlem
Skrivet av Dunis:
Skrivet av Tommy_h:

Ni skojar väl? Vart ser ni den snygga grafiken?
Kan inte se något som är riktigt snygg nånstans! Som nudeldesign sade ser det ganska plastigt ut som deras andra spel! Spelet ser helt okej ut men det är inget speciellt man ser ju.

Tror ändå det kan bli riktigt kul! Id spel brukar vara väldigt simpla och roliga!:)

Man ska ju ha i åtanke vad spelet gör också...Öppen värld, snygg grafik, 720p och att allt går i 60 FPS gör spelet väldigt imponerande

Fast nu är det ju inte så himla snyggt. Det är inte imponerande någonstans tycker jag, 720p är ju inte mer än 1280x720 och det är inte mycket att i granen idag! Spelet är inte mycket snyggare än Fallout 3 och det är verkligen inte krävande!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

På bilderna e de framförallt himlen jag faller för grafikmessigt, sen vet väl dom flesta att spel ser myycket bättre ut när man väl spelar dom än på bilder och trailers, så ska nog inte säga för mkt ont om grafiken innan man testat spelet.

Jag tror spelet kommer bli riktigt vackert, fast lär nog inte smäcka typ Crysis ellr Call Of juarez: BIB nått på fingrarna precis, framförallt inte pga, som några sagt, att ID gör rätt "plastiga" motorer. Ser snygga ut, men de e endå nått märkligt över dom.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Dunis:
Skrivet av Tommy_h:

Ni skojar väl? Vart ser ni den snygga grafiken?
Kan inte se något som är riktigt snygg nånstans! Som nudeldesign sade ser det ganska plastigt ut som deras andra spel! Spelet ser helt okej ut men det är inget speciellt man ser ju.

Tror ändå det kan bli riktigt kul! Id spel brukar vara väldigt simpla och roliga!:)

Man ska ju ha i åtanke vad spelet gör också...Öppen värld, snygg grafik, 720p och att allt går i 60 FPS gör spelet väldigt imponerande

Fast nu är det ju inte så himla snyggt. Det är inte imponerande någonstans tycker jag, 720p är ju inte mer än 1280x720 och det är inte mycket att i granen idag! Spelet är inte mycket snyggare än Fallout 3 och det är verkligen inte krävande!

Då kan man ju också tänka på att t.ex. CoD4 som går i 60 FPS, är i mindre miljöer och renderas i 600p
Även Halo 3 är ju inte 720p, utan en lägre upplösning

Att RAGE då har stora miljöer som Fallout 3 och går 30 FPS snabbare samt ser bättre ut och är i 720p, är imponerande

Ska bli intressant att se hur DOOM 4 ser ut, som kommer gå i 30 FPS och säkerligen ha mindre områden

Medlem

[/quote]

Då kan man ju också tänka på att t.ex. CoD4 som går i 60 FPS, är i mindre miljöer och renderas i 600p
Även Halo 3 är ju inte 720p, utan en lägre upplösning

Att RAGE då har stora miljöer som Fallout 3 och går 30 FPS snabbare samt ser bättre ut och är i 720p, är imponerande

Ska bli intressant att se hur DOOM 4 ser ut, som kommer gå i 30 FPS och säkerligen ha mindre områden[/quote]

30 FPS? det är ju inte ens spelvänligt! Vilken upplösning du vill köra i väljer du ju själv?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Då kan man ju också tänka på att t.ex. CoD4 som går i 60 FPS, är i mindre miljöer och renderas i 600p
Även Halo 3 är ju inte 720p, utan en lägre upplösning

Att RAGE då har stora miljöer som Fallout 3 och går 30 FPS snabbare samt ser bättre ut och är i 720p, är imponerande

Ska bli intressant att se hur DOOM 4 ser ut, som kommer gå i 30 FPS och säkerligen ha mindre områden[/quote]

30 FPS? det är ju inte ens spelvänligt! Vilken upplösning du vill köra i väljer du ju själv?![/quote]

Jaha, jag trodde vi talade om 360 och PS3

Medlem

Nää eller överhuvudtaget? du kan ju ändra upplösning även på konsol!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det här lär definitivt kräva nytt grafikkort. Mitt skitgamla GTX280 åker ut genom fönstret. Blir nog 2 st GTX295. hmm kanske lika bra och byta prolle då oxo och skaffa DDR3 och kanske hmmm.....
Iaf så är detta ett givet köp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar