Helgens digitala erbjudanden vecka 33

Medlem
Helgens digitala erbjudanden vecka 33

Önskar man hade cash till Trine och Red Alert 3!

Medlem

Jo, Trine hade inte varit fel, fast ser hellre att det släpps till PS3 snart!


signatur
Medlem

Hade inte Battleforge blivit gratis...?


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Ni som ska köpa Valve Complete Pack. Vänta tills Left 4 Dead 2 kommer ut så får ni det också!

Medlem

Half-Life Complete? Har episode 3 redan släppts, det är ju inte 2012 än?

Inaktiv

"Plötsligt händer det" heter det väl?


signatur

PSN: japp :)

Medlem

S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl måste ju vara värt 4.95, 50 kr? Eller hur!

Medlem

Haha där fick man veta själv hur snål man är...
Läste att man fick "Valve Complete" för ~16€, men det var ju såklart "Half-Life Complete", och tänkte.. "Ja, kaaaanske..."


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

S.T.A.L.K.E.R. är ju utan tvekan den bästa dealen. Blev lite förvånad över att den kom ifrån GamersGate. Hade jag inte haft spelet så skulle jag dock strunta i att köpa det ändå, det är ju trots allt GamersGate.

För övrigt så hade det suttit fint med ett halverat pris på Killing Floor. Vill köpa, men är så fruktansvärt snål när det kommer till nedladdningsbara spel. Well, hoppas på någon Halloween-rea eller liknande.

På tal om nedladdningsbart så förstår jag inte varför det skall vara så otroligt svårt att få tag på Tie Fighter. Om LUcasartws inte har något intresse i att sälja spelet digitalt så kan de väl för fan förklara det abandonware så att vi som missat spelet kan få en chans att spela det. Om det inte finns att köpa så är det lite svårt att tjäna på skiten..

Medlem

http://www.g2play.net/ <- brukar ha rätt smuttiga deals annars, Left 4 Dead + Orange box för 250 pix är helt ok

Medlem
Skrivet av Musicc:

"Plötsligt händer det" heter det väl?

Du, min värld är roligare. Men, om du syftar på Triss så stämmer det!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Najs, slår nog till på EVE, bara 5€.

Medlem

Half-Life Complete - 66 procent - 16,99 euro
Det är nog det bästa man kan hitta


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av kebbe:

S.T.A.L.K.E.R. är ju utan tvekan den bästa dealen. Blev lite förvånad över att den kom ifrån GamersGate. Hade jag inte haft spelet så skulle jag dock strunta i att köpa det ändå, det är ju trots allt GamersGate.

Ehh, va? GamersGate är ju den överlägset bästa shoppen. Inget DRM, ladda ner spelen hur många gånger du vill, ingen seg klient osv.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av kebbe:

S.T.A.L.K.E.R. är ju utan tvekan den bästa dealen. Blev lite förvånad över att den kom ifrån GamersGate. Hade jag inte haft spelet så skulle jag dock strunta i att köpa det ändå, det är ju trots allt GamersGate.

Ehh, va? GamersGate är ju den överlägset bästa shoppen. Inget DRM, ladda ner spelen hur många gånger du vill, ingen seg klient osv.

Lägg även till €49,99 för ett nytt PC-spel som kostar mellan 299 och 399kr nytt i butik. För min del spelar det ingen roll om Gamersgate kan påverka priset eller ej. Om didigal nedladdning skall innebära sådana överpriser så är det ingenting jag vill ge mitt stöd till.

Med tanke på avsaknaden av manual, skiva, omslag och transportkostnader så borde priset kunna gå ned till högst 199kr för ett nytt spel.

Medlem

Inga nycklar kvar till Red alert 3 de enda dom kunde göra var att ta betalt just nu

nj
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Ehh, va? GamersGate är ju den överlägset bästa shoppen. Inget DRM, ladda ner spelen hur många gånger du vill, ingen seg klient osv.

GamersGate säljer inte enbart DRM-fria spel, har sett gott om spel som haft StarForce/SecuROM/etc där.
Däremot så har de inställningen att man äger spelen man köpt där och om aktiveringar eller dylikt ställer till med problem så kan man höra av sig.

Medlem
Skrivet av IcePillow:

Hade inte Battleforge blivit gratis...?

jopp


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av kebbe:

S.T.A.L.K.E.R. är ju utan tvekan den bästa dealen. Blev lite förvånad över att den kom ifrån GamersGate. Hade jag inte haft spelet så skulle jag dock strunta i att köpa det ändå, det är ju trots allt GamersGate.

Ehh, va? GamersGate är ju den överlägset bästa shoppen. Inget DRM, ladda ner spelen hur många gånger du vill, ingen seg klient osv.

Lägg även till ?49,99 för ett nytt PC-spel som kostar mellan 299 och 399kr nytt i butik. För min del spelar det ingen roll om Gamersgate kan påverka priset eller ej. Om didigal nedladdning skall innebära sådana överpriser så är det ingenting jag vill ge mitt stöd till.

Med tanke på avsaknaden av manual, skiva, omslag och transportkostnader så borde priset kunna gå ned till högst 199kr för ett nytt spel.

Fast sådana priser finns ju också på Steam. Det är typ översamma allt på dem digitala nerladdningtjänsterna vad jag noterat.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Vill bara ge ett tips till dom som köper Valve Complete Pack. Se till att ni har rent mjöl i påsen innan ni köper det. Har ni fuskat eller t.o.m har fusk filerna kvar på datorn så blir ni nångång bannad.

Har man fuskat så ska ni formatera om datorn för filerna gömmer sig som virus. Går aldrig att ta bort.

Har Valve Complete Pack + några andra spel och har aldrig haft tanken på fusk.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Zelaxe:

Ehh, va? GamersGate är ju den överlägset bästa shoppen. Inget DRM, ladda ner spelen hur många gånger du vill, ingen seg klient osv.

GamersGate säljer inte enbart DRM-fria spel, har sett gott om spel som haft StarForce/SecuROM/etc där.
Däremot så har de inställningen att man äger spelen man köpt där och om aktiveringar eller dylikt ställer till med problem så kan man höra av sig.

Menade mer att de inte la till något eget skydd ovanpå, som Steam gör typ.

kebbe: HoI 3 kostade ca €40 vid release, vilket var var liknande det i butiken.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast sådana priser finns ju också på Steam. Det är typ översamma allt på dem digitala nerladdningtjänsterna vad jag noterat.

Jag påstod aldrig någonting annat. Däremot så är priserna på lite äldre spel betydligt bättre på Steam, det gäller även reapriserna.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

kebbe: HoI 3 kostade ca ?40 vid release, vilket var var liknande det i butiken.

Köper jag i butik så får jag skiva, fodral, omslag och manual. Det är inte gratis. Det är heller inte gratis att transportera spelet till butiken och butikens pålägg är högre än detsamma för en onlinebutik. Det innebär att priset online borde kunna vara betydligt lägre än det i butik.

Medlem
Skrivet av Vindis:

Inga nycklar kvar till Red alert 3 de enda dom kunde göra var att ta betalt just nu

Samma problem här, riktigt irriterande.

Medlem
Skrivet av Vindis:

Inga nycklar kvar till Red alert 3 de enda dom kunde göra var att ta betalt just nu

Efter ett par timmar så fanns de nya nycklar funkar att ladda hem nu tyvärr tar det 7 timmar att ladda ner och flaskhalsen är inte hos mig. men i morgon ska jag testa............

FA-18 Super Hornet på GOG, haha underbart fan som jag har letat detta sim.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Zelaxe:

kebbe: HoI 3 kostade ca ?40 vid release, vilket var var liknande det i butiken.

Köper jag i butik så får jag skiva, fodral, omslag och manual. Det är inte gratis. Det är heller inte gratis att transportera spelet till butiken och butikens pålägg är högre än detsamma för en onlinebutik. Det innebär att priset online borde kunna vara betydligt lägre än det i butik.

Det är exakt därför som det är samma pris. Distributören vill kunna konkurrera med digital nedladdning, så priserna ser i stort sett likadana ut. Förläggaren kan förvisso inte påverka slutpriset till kund, men det är ett subtilt spel som inte spelar någon roll i verkligheten då förläggaren alltid kan dra tillgång till produkten. "Sätt rätt priser annars har ni inget att sälja".

Ditt argument att digitalt borde vara billigare är dock helt rätt. Jag säger bara varför det inte är så i verkligheten.

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

FA-18 Super Hornet på GOG, haha underbart fan som jag har letat detta sim.

Själv inhandlade IL-2 1946 och EECH, och jag är ruskigt nöjd med dem

Medlem

battleforge har blivit gratis fast då får man inga poäng som man kan köpa nya kort för. ett roligt spel tycker jag


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

1
Skriv svar