Sinfonia Drammatica - Ett nykärt återseende

Robot
Sinfonia Drammatica - Ett nykärt återseende

Tisdagen den 4 augusti var det äntligen dags för en till kväll på Konserthuset. Den här gången var det musik från Yoko Shimomuras och Chris Hülsbecks verk, en blandning av Playstation och Commodore 64, en förening mellan Symphonic shades och Drammatica. Resultatet av allt detta blev den djärva och väldigt lyckade konserten Sinfonia Drammatica. Kungliga filharmonikerna och Arnie Roth har återigen givit oss en helt oförglömlig kväll.


Medlem
Konsert - Sinfonia Drammatica

låter bra

Medlem

När framträder de igen tro?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spel är konst, konst är musik...

Medlem

Låter som en enorm upplevelse, jag vill verkligen gå och lyssna på något liknande, när jag har råd med det vill säga.

Det enda lite små tråkiga är väll att jag inte är så insatt i dom (för mig) riktigt gamla spelen, och har aldrig kört spel som typiskt brukar dyka upp i dessa evenemang såsom kingdom hearts etc.

Men jag är säker på att jag skulle inspirerad av vacker musik oavsett om jag hört det tidigare, och med låtar från legend of mana ger det mig förhoppningar om musik från den senare även känd som seiken densetsu 3.

zsm
Medlem

Har själv precis kommit hem från en konsert i göteborg där www.ffontour.com körde final fantasy i egen regi. Helt magisk musik med så mycket energi och passion. Helt lyrisk före under och efteråt Allt sånt här MÅSTE man uppleva.

1
Skriv svar