Köp nya Wolfenstein och få det gratis...

Robot
Inaktiv
Köp nya Wolfenstein och få det gratis...

Detta låter ju intressant

Medlem

Här han så säker på att det kommer sälja dålig?!

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Här han så säker på att det kommer sälja dålig?!

Handlar nog snarare om att Madden säljer sjukt (med extra betoning på sjukt) bra borta i staterna...;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Här han så säker på att det kommer sälja dålig?!

Han räknar bara med den nordamerikanska marknaden och Madden är ett av de störst säljande spelen i USA.

Medlem

är han galen eller?

Medlem

Finns ingen risk att wolfen kan sälja mer än madden nfl iaf är ju därför han kör ett sådant pr trick.

btw madden nfl 10 är klart bästa sportspelet hittils :=)

Medlem

haha fan vad kul (tråkigt) om det verkligen skulle hända. ID i konken typ

Medlem
Skrivet av LeeWander:

haha fan vad kul (tråkigt) om det verkligen skulle hända. ID i konken typ

"Manveer Heir, chefsdesigner på Raven Software"

Medlem

Grymt smart av herr Heir. Finns ju inte en chans att Wolfenstein säljer mer än Madden om man bara räknar nordamerika.

Skulle vara kul om någon startade värsta rörelsen som köpte alla Wolfenstein dom hittade bara för att sätta Raven i konkurs.

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Nielsen:

Här han så säker på att det kommer sälja dålig?!

Handlar nog snarare om att Madden säljer sjukt (med extra betoning på sjukt) bra borta i staterna...;)

Jo att Madden är stort, det visste jag. Blev bara förbluffad att det gällde i hela världen, för utanför staterna är ju inte Madden så rysligt stort.:O

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Nielsen:

Här han så säker på att det kommer sälja dålig?!

Handlar nog snarare om att Madden säljer sjukt (med extra betoning på sjukt) bra borta i staterna...;)

Jo att Madden är stort, det visste jag. Blev bara förbluffad att det gällde i hela världen, för utanför staterna är ju inte Madden så rysligt stort.:O

"Eftersom NPD dock endast mäter nordamerikanska siffror lär det dock bli extremt svårt för Wolfenstein-fansen att lyckas"

Medlem

Låter som en väl utplanerad strategi.

Säger att man får det gratis om det säljer bättre än NFL 10. Nämner inget om det är begränsat till Usa eller gäller hela världen. Alltså, runt om i världen kommer folk (antagligen) tänka: "Om jag köper spelet så hjälper jag till med att få det sålt i fler ex och jag kommer att få det gratis." Detta gäller ju först och främst dem som aldrig tänkt köpa spelet, eller hade tänkt vänta tills det gått ner i pris.

Sedan märker man mellan raderna, som FZ gjort, att dem endast mäter statistiken inom Usa. Det är omöjligt att sälja fler spel än NFL på den sidan om Atlanten.
Och helt plötsligt så har dem sålt massor med "extra" spel som dem antagligen inte sålt annars. Sen visas det att NFL sålde mer och det blir inga gratis spel. Dem har alltså tjänat mer än annars tack vare det här.

Låter som perfekta "bluffen" 8) I'm reading you like an open book

Medlem

Detta kommer antagligen leda till att fler köper spelet, men dom vinner ändå inte, vilket leder till att dom tjänar mer pengar. Men det hade varit kul ifall dom fick betala. Lite tv-spelshistoria i så fall

Medlem

Det som krävs för att det här ska gå igenom är en stor konspiration där alla madden-köpare väntar med att köpa det spelet, köper detta istället, får tillbaka pengarna, och kort därefter köper madden (som nu reas ut för att ingen köpt det) för pengarna. Nej men allvarligt det är ju typ som att satsa pengar på att Liza marklund ska få nobelpriset i litteratur...

Medlem

Det spelar ingen roll om det säljer mer (vilket det inte kommer). Han kommer bli sponsrad av Raven, och de kommer bli glada över all PR. Ett gratisspel har de råd att ge ut

Medlem

haha:D skön snubbe ju


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Ingen chans att det ens kommer i närheten av Madden, försäljningsmässigt d.v.s.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av LeeWander:

haha fan vad kul (tråkigt) om det verkligen skulle hända. ID i konken typ

"Manveer Heir, chefsdesigner på Raven Software"

ID har fortfarande betalat stora summor i skapandet utav spelet antar jag och om raven inte får in pengar ifrån spelet får inte ID det heller. Men han kanske menar att han ska punga ut pengar ur egen ficka.

Medlem

"Han räknar bara med den nordamerikanska marknaden och Madden är ett av de störst säljande spelen i USA."

Det kommer nog inte bli så att wolfenstein säljer i närheten av Madden, men bra försäljningsknep

Medlem

Äh, marknadsknep. Lite störande...

Medlem

Ptja, de lär ju kanske håva in ett par extra exemplar med den taktiken ^^


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Vafan, om det säljer bra hur fan har dom tänkt att tjäna något på spelet om dom bjuder hela världen på det då?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Intressant ja...

Inaktiv

Wolfenstein kan inte besegra något. När den redan är så jävla bra!

Medlem

daaamn vilken gambler haha


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv

Typiskt jävla amerikaner ! Bara fördelar för dom. Hade han tagit med europas försäljningsifftror hade jag köpt det direkt utan att testa det först. Men nu !

Medlem
Skrivet av Hazzlare:

Nämner inget om det är begränsat till Usa eller gäller hela världen.

Står ju att det gäller hela världen så din teori faller.


signatur
Medlem

Sedan, även om det omöjliga inträffar, så är det inte troligt att varje person som köpt spelet känner till detta "erbjudande".

Medlem

Om de skulle mäta världen skulle jag ha varit med och sabbat! *klappar sin Madden 10 förpackning*

12
Skriv svar