Operation Flashpoint: Dragon Rising

Robot
Operation Flashpoint: Dragon Rising

Vägen fram till Operation Flashpoint 2 har varit lång och brokig. Originalets skapare har dragit vidare och nu är det upp till Codemasters att bevisa att de kan förvalta krigets arv.

#codemasters, #bohemia-interactive, #arma-2, #brothers-in-arms-road-to-hill-30


Medlem
FZ testar ett tidigt Flashpoint 2

redan bokat till pc!

Medlem

Stavningssmurfen påpekar att det heter "haubits" på svenska och inte "howitzer"

Medlem

En av de bättre och mer underhållande förhandstittarna jag läst.
Bra gjort Calle.

Medlem

Fråga till Calle: Finns det co-op och hann du testa multiplayern någonting? Det är det jag är mest intresserad av. bra förtitt annars!

Redaktör
Skrivet av Inkompetent:

Stavningssmurfen påpekar att det heter "haubits" på svenska och inte "howitzer"

Ändrat! (Vi vågar inte säga emot inkompetenta stavningssmurfar.)

Skrivet av Wartex:

Fråga till Calle: Finns det co-op och hann du testa multiplayern någonting? Det är det jag är mest intresserad av. bra förtitt annars!

Calle hälsar från Batman-lyan att förhandskoden var begränsad till ett par singleplayer-uppdrag.


signatur
Inaktiv

Åt helvete med konsoler....


signatur

a"C"RED -

Medlem

Hur var hitboxarna på fienderna, kan man sikta 30cm bredvid och ändå träffa?

Medlem

Calle: "Samma gäller dig själv, med tanke på hur populärt det har blivit med smidiga skyddssystem de senaste åren är det något förvånande att det saknas i ett spel som detta."

Ja, jösses, tänk om man kunde spendera 90% av tiden baklänges med ryggen tryckt mot väggen i detta spel också. Speciellt konstigt är det att inte ha en sådan knapp som gör en osårbar (cover) i ett något mer realistiskt spel som detta. Fattas väl bara att de implementerat aim-bot?

Bra skrivet första intryck för övrigt. Hur ser det ut med 'view distance'? Hur långt kan man se detaljer som träd, hus, fordon?

Ser starkt fram emot en förtitt (eller demo) på PC-versionen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Klarar min dator detta kanske det blir köp, orkar inte realistiskt fps på konsol..

Medlem
Skrivet av Kazuo:

Klarar min dator detta kanske det blir köp, orkar inte realistiskt fps på konsol..

Ingen fara, för FP2 är ingen sådan. Så köp på.

Medlem

FP2 är ju konsollifierad shooter, inget intresse tyvärr.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är det här väldgt orealistiskt jämfört med ettan då? (att döma av kommentarerna ovan)

Medlem
Skrivet av Sparable:

Är det här väldgt orealistiskt jämfört med ettan då? (att döma av kommentarerna ovan)

Tänk CoD: modern warfare i openworld format.

Medans OFP är en krigssimulator/soldatsimulator vad man nu vill kalla det.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Fråga till Calle: Finns det co-op och hann du testa multiplayern någonting? Det är det jag är mest intresserad av. bra förtitt annars!

Såg precis ett klipp där jag tror de nämnde att den färdiga produkten skulle innehålla co-op läge.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sparable:

Är det här väldgt orealistiskt jämfört med ettan då? (att döma av kommentarerna ovan)

Tänk CoD: modern warfare i openworld format.

Medans OFP är en krigssimulator/soldatsimulator vad man nu vill kalla det.

Det är så illa alltså... hade ju hoppats på att det skulle bli som ettan.

Medlem
Skrivet av Sparable:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sparable:

Är det här väldgt orealistiskt jämfört med ettan då? (att döma av kommentarerna ovan)

Tänk CoD: modern warfare i openworld format.

Medans OFP är en krigssimulator/soldatsimulator vad man nu vill kalla det.

Det är så illa alltså... hade ju hoppats på att det skulle bli som ettan.

Amen shit, vänta tills du testat det, snubben vet ju inte vad han snackar om bara another Arma fanboy.

Diggar själv realism över arcade men detta blir inte MW open world, mer Red Orchestra dvs Semi-Realism.

Givet köp till PC, checka nya videorna som kom ut igår fett äg

Medlem

givit köp till xbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

D.E.M.O


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Detta ska jag ha oavsett! Har längtat efter detta i flera år nu. Har OFP, OFPR, ArmA och ArmA 2... så det är ju självklart att OFP 2 ka in i min samling.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sparable:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sparable:

Är det här väldgt orealistiskt jämfört med ettan då? (att döma av kommentarerna ovan)

Tänk CoD: modern warfare i openworld format.

Medans OFP är en krigssimulator/soldatsimulator vad man nu vill kalla det.

Det är så illa alltså... hade ju hoppats på att det skulle bli som ettan.

Amen shit, vänta tills du testat det, snubben vet ju inte vad han snackar om bara another Arma fanboy.

Diggar själv realism över arcade men detta blir inte MW open world, mer Red Orchestra dvs Semi-Realism.

Givet köp till PC, checka nya videorna som kom ut igår fett äg

Men det är Codemasters som gör det då måste det suga!!!!!

Idioter.

Givet köp för mig.

Inaktiv

ÄNTLIGEN någon som säger att OpF: DR är en simulator! De på SweClockers säger att det inte är en sådan. Åt helvete med dem! Tack, Calle!

Medlem

Haha fan jag satt och längta igår som fan när trailern kom efter något liknande! Och när jag la mig för o sova låg jag och tänkte på spelet lite, vafan bästa saken som kan hända idag Ska läsas DIRR!!! Älska er FZ


signatur

The King is Back

Medlem
Medlem

äntligen en tutorial!!

i första OFP fatta jag ingenting p.g.a alla j***a kontroller

Medlem

Lätt köp till ps3:an. Fet LCD tv och dts surround på max volym, bara att panga på tills granntanten dör av hjärtattack!!!

Medlem
Skrivet av jojolea:

äntligen en tutorial!!

i första OFP fatta jag ingenting p.g.a alla j***a kontroller

Man fick ju med ett kort man kunde fälla ut bakom tangentbordet där det stod vilka knappar som gjorde vad.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sparable:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sparable:

Är det här väldgt orealistiskt jämfört med ettan då? (att döma av kommentarerna ovan)

Tänk CoD: modern warfare i openworld format.

Medans OFP är en krigssimulator/soldatsimulator vad man nu vill kalla det.

Det är så illa alltså... hade ju hoppats på att det skulle bli som ettan.

Amen shit, vänta tills du testat det, snubben vet ju inte vad han snackar om bara another Arma fanboy.

Diggar själv realism över arcade men detta blir inte MW open world, mer Red Orchestra dvs Semi-Realism.

Givet köp till PC, checka nya videorna som kom ut igår fett äg

Det är väl ganska givet när man kollar på filmerna från spelet? Semi-Realism..... vet inte ens var jag ska ens börja försöka greppa i det "uttrycket" eller hur man definerar en titel som en "semi-realistisk" FPS. Men whatever floats your boat antar jag, personligen så har jag övergivit arma 2 tills dom patchar skiten ur det och är inte glad över att jag inte i nuläget ens kan patcha det. Men att försöka säga att detta är något annat än Modern warfare i en open-world miljö är att försöka kalla ett äpple för päron.

Medlem

Äntligen verkar det finnas ett värdigt nytt alternativ till gamla Ghost Recon.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

ÄNTLIGEN någon som säger att OpF: DR är en simulator! De på SweClockers säger att det inte är en sådan. Åt helvete med dem! Tack, Calle!

Beror väl på hur man definierar realism

Enligt min uppfattning av "realism" så ser det t.ex. ut att vara en arkadshooter i realistisk miljö.

ArmA2 kvalificerar heller inte som en simulator för mig. I alla fall inte fordonsbitarna i spelet. Däremot är det bra mycket närmre

123
Skriv svar