ArmA 2 expanderar

Inaktiv
ArmA 2 expanderar

Fylla hål med flera hål.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag bryr mig inte om ny kampanj, brukar inte spela dessa, men nya landmassor och prylar till editor välkomnas.

Edit: Fast om det är stand alone... ?

Edit 2: Hittade svaret själv. "Yes it's a standalone expansion, however if you have ArmA2 you can use the content in Arrowhead as well."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

detta spel var verkligen för mycket för min dator..och då kör jag ändå alla andra spel förutom det & Crysis på max, detta flyter knappt på lägsta.

Jot
Medlem

af-takistan


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Operation Flashpoint Dragon Rising.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Jot:

af-takistan

Låter inte Pakistan lite mer troligt då?

Medlem

Lite info om kommande patch Patch 1.04:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=83700

"A couple of prioritised areas we're hoping to address for 1.04 are "mouse lag" (this is something we've not been able to reproduce locally but we believe there are a couple of things we can do to help the situation for those users who do seem to suffer from it), the second area we're prioritising is improving performance, especially in urban areas, of course there will be other things addressed in 1.04 but it's too early to go into details about those just yet."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Fylla hål med flera hål.

Touché, fixa först, expandera sen...

Tråkigt att alla som börjar spela detta spel måste möta kampanjen som första intryck.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av MiXiE:

Fylla hål med flera hål.

Touché, fixa först, expandera sen...

Tråkigt att alla som börjar spela detta spel måste möta kampanjen som första intryck.

Ja, dem borde sluta släppa kampanjer med sina spel. De har aldrig varit speciellt intressanta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Fylla hål med flera hål.

Någon på officiella forumet hade en lista:

The expansion will be called Operation Arrowhead (obvious )

It will take place in Takistan, a fictional Middle Eastern country, 3 years after Harvest Red (ARMA 2 campaign)

The BLUFOR side will include the US Army, there may be other members too.

It will be stand-alone - you will not need the original ARMA 2 (think of Half-Life 2's Episodes)

If you do have ARMA 2 you will be able to use all of its content (units, campaign, missions) in Op. Arrowhead - it should be backwards compatible

Most of the improvements should be available for ARMA 2 in the form of free patch(es), this includes engine bug fixes

More info will be known from the GamesCom that will take place between August 19 and August 23 2009 in Cologne, Germany (BIS should have their stand in Hall 04.2, booth L034 - part inaccessible for the general public - source), there will be another "surprise" we will learn from there

The expansion is a joint effort by IDEA Games (BIS, Black Element Software, ALTAR Games)
ALTAR has started working on the expansion in January 2009, later they have been joined by art designers from BIS. Programmers from BIS have joined them now too.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

[quote=Tybalt]

Skrivet av MiXiE:

Fylla hål med flera hål.

It will be stand-alone - you will not need the original ARMA 2 (think of Half-Life 2's Episodes)

Mycket dåligt tycker jag att dom släpper ett standalone. dom borde göra som dom gjort med dom andra expansionpaken dom har släppt. men dom vill väl tjäna mer pengar på sina produkter

Medlem
Skrivet av xplojt:

It will be stand-alone - you will not need the original ARMA 2 (think of Half-Life 2's Episodes)
Mycket dåligt tycker jag att dom släpper ett standalone. dom borde göra som dom gjort med dom andra expansionpaken dom har släppt.

"andra expansionpaken" vilka "andra" tänker du på då?

Personligen gillar jag inte det överhuvudtaget. Kommer ihåg när Queens Gambit (QG) släpptes till Arma. Gahhh modar/missions/etc krävde helt plötsligt QG. Ni som köpte QG, vad fick ni, som inte communityn redan gjort, och som var gratis för alla!?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Fylla hål med flera hål.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

De borde fixa Arma 2 innan de gör en expansion som några här redan sagt.

Kampanjen i Arma2 är nästintill ospelbar fortfarande och AIn är så fruktansvärt korkad. Aldrig varit med om dess like. Lägg därpå världen sämsta pathfinding på det så har man en katastrofal singleplayer upplevelse.

Prestandamässigt har jag inga problem själv men det är bara att titta på forumen så ser man att jag nog hör till undantagen :/
Modscenen känns rätt död också, feteflopp detta spelet.

Edit:
If you do have ARMA 2 you will be able to use all of its content (units, campaign, missions) in Op. Arrowhead - it should be backwards compatible.

Should be? Låter ju betrygande.
Arma känns som ett jävla hobbyprojekt.

Medlem

Den här gången tror jag dock att det är BIS själva som utvecklar expansionen, vilket inte var fallet med Queen's Gambit (BIS själva var för upptagna med ArmA2).

Jag tycker det är lite tidigt att tillkännage en expansion dock, eftersom det fortfarande är några rejäla buggar kvar i ArmA2 (vissa ATI-kort/konfigurationer har problem med spelet, och VON fungerar inte bra när det är många spelare på en server (40+) utan kan krascha servern) som borde fixas först för att kunna säga att "Vårat spel fungerar som det ska!".

Har ingenting mot att de jobbar på det dock. Om buggar som direkt har med modeller och texturer och ljud att göra redan är fixade finns det ju ingenting för de utvecklarna att göra om de inte börjar jobba på nytt material.

Programmerarna sitter nog och nöter för fullt med att fixa motorn, så det är knappast bortslösad arbetskraft som vissa verkar tro. Bara sysselsättning av den arbetskraft man har istället för att ge alla grafiker och ljudtekniker sparken

Medlem
Skrivet av Fisse:

De borde fixa Arma 2 innan de gör en expansion som några här redan sagt.

KampanjenIf you do have ARMA 2 you will be able to use all of its content (units, campaign, missions) in Op. Arrowhead - it should be backwards compatible.

Should be? Låter ju betrygande.
Arma känns som ett jävla hobbyprojekt.

Det är inte ett officiellt uttalande så därav formuleringen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av xplojt:

It will be stand-alone - you will not need the original ARMA 2 (think of Half-Life 2's Episodes)
Mycket dåligt tycker jag att dom släpper ett standalone. dom borde göra som dom gjort med dom andra expansionpaken dom har släppt.

"andra expansionpaken" vilka "andra" tänker du på då?

Personligen gillar jag inte det överhuvudtaget. Kommer ihåg när Queens Gambit (QG) släpptes till Arma. Gahhh modar/missions/etc krävde helt plötsligt QG. Ni som köpte QG, vad fick ni, som inte communityn redan gjort, och som var gratis för alla!?

då tänker jag visserligen på, expanssionpaken från Ofp och arma. resistance. gold. queens gambit. inget av dom var standalone

Medlem

"Bohemia Interactive is fully committed to supporting the existing ARMA II user base whilst also working on the expansion pack, this will not only allow us to introduce a new and original theater of war to the simulation series, but also improve numerous areas of the core game, for both the original game and the expansion, where we can go even further with adding completely new features" said Marek Spanel, Bohemia's CEO.

Från: [http://au.pc.ign.com/articles/101/1013678p1.html]

Var tydligen ett antal saker som bara var WIP när ArmA släpptes och inte kom med som dom ska försöka få med nu. Frågan är vad bara...

Medlem

Har inget förtroende för Bohemia längre tyvärr Arma 2 blev mitt sista köp, jag offrar hellre lite realism i OFP2: DR över 10000 buggar.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Har inget förtroende för Bohemia längre tyvärr Arma 2 blev mitt sista köp, jag offrar hellre lite realism i OFP2: DR över 10000 buggar.

Håller helt med, tycker dessutom att Bohemia varit rätt "snålla" faktiskt. Har dom släppt något DLC till Arma serien (Förutom warfare spelarläget)!?

Jag har dock svårt att släppa detta spel då det inte finns något liknande imo. Och som någon, på ett helt annat forum, i en annan url, sa, "det är nästan helt 'kidz' fritt."


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Kenza:

Var tydligen ett antal saker som bara var WIP när ArmA släpptes och inte kom med som dom ska försöka få med nu. Frågan är vad bara...

Kanske att vi får flares för flygplan och helikoptrar. Det finns ju redan kod för det i spelet som dock inte används. Man kan ju i alla fall hoppas!

Medlem

@Inkompetent

Bohemia sökte ju partikel proggare, blev kanske inte som dom tänkt sig...

Edit: Dom har ju så höga krav på kvalitet


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

2 bilder, http://www.armedassault.info/index.php?cat=news&id=2888

Edit: -"Can we expect to have shiny camels?"


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Bygger de in en fysikmotor i någon form så kanske de får mitt intresse igen. Frågan är bara om de ser fysiken som en "engine bug" eller inte....

S_Z
Medlem

Enbart en nya kamanj är jag måttligt intresserad av men betalar mer än gärna ifall de implementerar nya features som FLIR, flares för flyg eller bättre skademodell och fysik.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Bygger de in en fysikmotor i någon form så kanske de får mitt intresse igen.

Pratar du som moddar eller spelare? Hänger inte riktigt med i denna "debatt" angående en riktig fysikmotor. Tycker den gör sitt jobb bra. När folk klagar på fysikmotorn i spel tänker jag oftast på Söldner, "Enemy in base!".


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

S_Z
Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av ROFLMAO:

Bygger de in en fysikmotor i någon form så kanske de får mitt intresse igen.

Pratar du som moddar eller spelare? Hänger inte riktigt med i denna "debatt" angående en riktig fysikmotor. Tycker den gör sitt jobb bra. När folk klagar på fysikmotorn i spel tänker jag oftast på Söldner, "Enemy in base!".

Objekt saknar fysik, kör igenom ett mur t ex och se hur den faller åt samma håll varje gång oavsätt från vilket håll du kör på den. Det är bara en animation som triggas.
Kör du över stenar mm så kan du få dig en flygtur om du har otur. Spränger du ett fordon kan det få för sig att ligga och hoppa på marken.

...för att nämna några problem med nuvarande fysikmotor.

Dock tycker jag känslan i hur fordonen uppför sig har blivit lite bättre och flygmodellen tycker jag är fullt tillräcklig för denna typ av spel.

Skrivet av zauii89:

Har inget förtroende för Bohemia längre tyvärr Arma 2 blev mitt sista köp, jag offrar hellre lite realism i OFP2: DR över 10000 buggar.

OFP2 är ju en flopp det är inte klokt att du ens överväger det över ARMA2. Codemasters suger.:down:


signatur
Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av ROFLMAO:

Bygger de in en fysikmotor i någon form så kanske de får mitt intresse igen.

Pratar du som moddar eller spelare? Hänger inte riktigt med i denna "debatt" angående en riktig fysikmotor. Tycker den gör sitt jobb bra. När folk klagar på fysikmotorn i spel tänker jag oftast på Söldner, "Enemy in base!".

Que? Jag pratar om att utvecklarna ska skeppa spelet med en någorlunda modern fysikmotor, detta är 2009, inte 1999 för i helvete.

Det dödar realismen med laggande dödsanimationer och konstig clipping när man dör nära ett objekt.

Fordonen och kollisioner behöver jag inte ens nämna.

12
Skriv svar