Football Manager 2010 ute i oktober

Robot
Football Manager 2010 ute i oktober
Medlem
Football Manager 2010 ute i oktober

Football Manager FTW!!

Medlem

asså lirar man managerspel så vet man att det inte ens handlar om något slag CM suger skitmkt o alla som säger emot borde testa FM.

Medlem

FM <3


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

vadå, är det nån som spelar CM? FM är ju så enormt mycket bättre på alla sätt å vis

Medlem

Det enda jag kräver är att dom fixar problem med skadorna.
Så fruktansvärt orealistiskt att man i ett lag kan snitta på cirka 2 skador per match.

Att ligga på 13 skadade spelare efter man spelat 4 träningsmatcher samt 3 tävlingsmatcher är knappast bra.

Har samma problem oavsett vilket lag eller liga jag kör. Trots att alla uppdateringar är installerade (ja, även 9.3)
Kollade med en polare, och där är det samma sak.
Han startade igång en ny säsong med juventus, i en utav matcherna blev det totalt 5 skadade spelare, 2 för juve och 3 för milan.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Det enda jag kräver är att dom fixar problem med skadorna.
Så fruktansvärt orealistiskt att man i ett lag kan snitta på cirka 2 skador per match.

Att ligga på 13 skadade spelare efter man spelat 4 träningsmatcher samt 3 tävlingsmatcher är knappast bra.

Har samma problem oavsett vilket lag eller liga jag kör. Trots att alla uppdateringar är installerade (ja, även 9.3)
Kollade med en polare, och där är det samma sak.
Han startade igång en ny säsong med juventus, i en utav matcherna blev det totalt 5 skadade spelare, 2 för juve och 3 för milan.

Skippar du försäsongsträningen helt och hållet eller? Jag har absolut inte några sånna problem. Inne på andra säsongen nu och längsta skadan jag fått på en a-lags spelare är 2-3 veckor, och jag drabbas inte alls av mycket skador.

Medlem
Skrivet av NoCc:

Skippar du försäsongsträningen helt och hållet eller? Jag har absolut inte några sånna problem. Inne på andra säsongen nu och längsta skadan jag fått på en a-lags spelare är 2-3 veckor, och jag drabbas inte alls av mycket skador.

Lite svårt försäsongsträna med tanke på att man börjar direkt med träningsmatcherna i en ny klubb.
Dom blir dock även skadade på träningarna på löpande band.

Alla spelarna är ju dessutom "MATCH FIT" eller "fully fit", men är gjorda av glas tydligen?

Redigerat: Händer även om man är manager för ett landslag. Har spelat cirka 3 matcher som manager för sverige, ibrahimovic har blivit skadad i varje match hittils. Samt henke ett par gånger...

Medlem

Givet köp men detta år får det vänta till efter andra patchen.. om man nu inte får för mycket dreggelsjuk av den nya 3d-motorn..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Inaktiv

Hoppas att dom fixat ett betydligt bättre menysystem i 09 var det en mardröm man inte kunde hitta ut i från.

Medlem

Får detta problem när jag ska ladda filen HTTP/1.1 403 Forbidden. Provat från olika servrar. Är inloggad och testat både Chrome, Safari, FF och IE8. Kör länken från e-postmeddelande de skickar.

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av NoCc:

Skippar du försäsongsträningen helt och hållet eller? Jag har absolut inte några sånna problem. Inne på andra säsongen nu och längsta skadan jag fått på en a-lags spelare är 2-3 veckor, och jag drabbas inte alls av mycket skador.

Lite svårt försäsongsträna med tanke på att man börjar direkt med träningsmatcherna i en ny klubb.
Dom blir dock även skadade på träningarna på löpande band.

Alla spelarna är ju dessutom "MATCH FIT" eller "fully fit", men är gjorda av glas tydligen?

Redigerat: Händer även om man är manager för ett landslag. Har spelat cirka 3 matcher som manager för sverige, ibrahimovic har blivit skadad i varje match hittils. Samt henke ett par gånger...

Motståndarlagen kanske helt enkelt går in hårdare på Zlatan och Henke jämfört med andra spelare. En hård tackling borde ha lättare att ge en skada än en lätt tackling, eller hur?

Ser på screenshoten att man nu ÄNTLIGEN verkar kunna stå och skrika orders. Hoppas man kan göra det i 2D-mode också (troligen inte) då jag inte litar på att 3D gör jobbet lika bra som 2D.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av NoCc:

Skippar du försäsongsträningen helt och hållet eller? Jag har absolut inte några sånna problem. Inne på andra säsongen nu och längsta skadan jag fått på en a-lags spelare är 2-3 veckor, och jag drabbas inte alls av mycket skador.

Lite svårt försäsongsträna med tanke på att man börjar direkt med träningsmatcherna i en ny klubb.
Dom blir dock även skadade på träningarna på löpande band.

Alla spelarna är ju dessutom "MATCH FIT" eller "fully fit", men är gjorda av glas tydligen?

Redigerat: Händer även om man är manager för ett landslag. Har spelat cirka 3 matcher som manager för sverige, ibrahimovic har blivit skadad i varje match hittils. Samt henke ett par gånger...

Motståndarlagen kanske helt enkelt går in hårdare på Zlatan och Henke jämfört med andra spelare. En hård tackling borde ha lättare att ge en skada än en lätt tackling, eller hur?

Ser på screenshoten att man nu ÄNTLIGEN verkar kunna stå och skrika orders. Hoppas man kan göra det i 2D-mode också (troligen inte) då jag inte litar på att 3D gör jobbet lika bra som 2D.

Så du menar att 5 skadade spelare som måste bytas ut på en match är fullt normalt eftersom det är lite hårdare mot vissa spelare?

Det är inte bara stjärnspelarna som blir skadade, det gäller alla spelare. Försvarare som anfallare.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Det enda jag kräver är att dom fixar problem med skadorna.
Så fruktansvärt orealistiskt att man i ett lag kan snitta på cirka 2 skador per match.

Att ligga på 13 skadade spelare efter man spelat 4 träningsmatcher samt 3 tävlingsmatcher är knappast bra.

Har samma problem oavsett vilket lag eller liga jag kör. Trots att alla uppdateringar är installerade (ja, även 9.3)
Kollade med en polare, och där är det samma sak.
Han startade igång en ny säsong med juventus, i en utav matcherna blev det totalt 5 skadade spelare, 2 för juve och 3 för milan.

Inga konstigheter, de är ju Italienare

Men jag har faktist haft liknande problem med mitt Sampdoria under säsong 1, men det blev bättre sen när jag bytte och utökade fystränar staben.

Säsong 1 = 11:e Placering och ut i Coppa Semi

Säsong 2= 1:a i ligan och vann cupen

Säsong 3= Börjat med 4 raka vinster i ligan samt vunnit mot Barcelona och Rangers i CL. Utöver detta så vann jag super-cupen mot Fiorentina.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Så du menar att 5 skadade spelare som måste bytas ut på en match är fullt normalt eftersom det är lite hårdare mot vissa spelare?

Det är inte bara stjärnspelarna som blir skadade, det gäller alla spelare. Försvarare som anfallare.

5 spelare? Nej, aldrig hänt.
Jag får max 1-2 som blir skadade under en match (båda lagen). Oftast blir det inte ens någon seriös skada, bara en liten tackling så de förlorar lite fitness (?) som de sedan jobbar upp igen.
Prova att gå igenom deras träningsprogram? Jag vet faktiskt inte, men det kanske hjälper.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Samma problem för mig.
Halva styrkan borta när ligan drar igång.
MYCKET frustrerande.
Så för att kunna spela spelet överhuvudtaget så sparar jag efter varje match.
Och är det mina bästa spelare som skadas så spelar jag om matchen.

1
Skriv svar