Battlefield Heroes framgångsrikt

Robot
Inaktiv
Battlefield Heroes framgångsrikt

Interesting, undrar hur mycket av det som går till Dice.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Interesting, undrar hur mycket av det som går till Dice.

Allt och inget. "Dice" i dagsläget inget annat än namnet på ett av EA's alla utvecklingskontor. Företaget finns inte längre.

För övrigt: Fett att konceptet fungerar! Förhoppningsvis får vi se betydligt fler "gratis"-spel i framtiden.

Medlem

20$ per användare i snitt hmm. Är det verkligen så många som köper nya kläder?

Kände verkligen inte det suget när jag lirade dock tog bara en vecka innan man tröttnade.

Medlem

Gillade inte riktigt spelmekaniken, men intressant experiment om inget annat.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

De borde göra ett till F2P BF spel fast nu ett för oss som vill ha brutalt krig där taktik är allt. Jag menar det skulle ju lätt gå att göra en ny version av 1942 som är F2P till PC med samma system som BF Heroes.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Testade det, fastnade för den visslande musiken men inte spelet...

Skrivet av liberator:

20$ per användare i snitt hmm. Är det verkligen så många som köper nya kläder?

Kände verkligen inte det suget när jag lirade dock tog bara en vecka innan man tröttnade.

$20 i snitt för de som betalar, inte per användare. Ändå riktigt bra ifall ens 1/10 av spelarna öppnat plånboken.

Medlem

ändå bra statistik då utvecklare kan tänkas dra ner priser för att sälja ingame kosmetika.

Inaktiv

Öö, varken jag eller någon jag känner som spelar spelet har gjort det. Vilket betyder att det är något dumhuvud som sitter och köper en jävla massa saker som lyfter statestiken så pass högt att man kan slå ut det på $20 per spelare .... tragiskt.

Inaktiv

Ja det måste va nått olje sheiks barn som köper som en galning just as we speak sitter han där och handlar digitala långkalsonger, marsvin och fjäderhattar.

Medlem

amerikaner säkert. på kredit ofc

Medlem

Ehm läs fotnoten. Det är alltså inte varje $20 på varje spelare, utan på varje betalande spelare. Som kanske är 1/50 spelare.

Medlem

Har köpt en hel del kläder, mina kompisar med. Är man 4-5 stycken på TeamSPeak och röjer på samma server kan det vara riktigt kul.

Medlem

mm intressant idé men jag tröttnade på innehållet efter en dag eller 2.

Medlem

varför är det dumt att se lite speciel ut? personligen köpte jag kanske för typ 150kr, och jag tyckte det var lite mer roligare att spela på något sätt när man såg lite anurlunda ut,

Men det är klart finns ju folk som är så fattiga att dom klagar på att t,ex Xbox live kostar 50kr i månaden också. eller t,ex folk som gillar spela MMO, men vägrar betala månadsavgift för att spela. SÅNT ÄR FATTIGT!

Medlem
Skrivet av Natrium:

varför är det dumt att se lite speciel ut? personligen köpte jag kanske för typ 150kr, och jag tyckte det var lite mer roligare att spela på något sätt när man såg lite anurlunda ut,

Men det är klart finns ju folk som är så fattiga att dom klagar på att t,ex Xbox live kostar 50kr i månaden också. eller t,ex folk som gillar spela MMO, men vägrar betala månadsavgift för att spela. SÅNT ÄR FATTIGT!

Varför måste man vara fattig för att klaga på månadsavgift? Jag har inga problem med pengar (bor iofs fortfarande hemma), men skulle aldrig lägga ut månadskostnad på ett spel, eller som du nämnde, XBOX live. Det handlar nog mer om inställning än om pengar. BF:Heroes har ett utmärkt system tycker jag. De som vill betala får betala. Sedan är jag mycket väl medveten om att det inte är en metod som passar alla spel (ytterst få faktiskt).


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av Brandter:

Öö, varken jag eller någon jag känner som spelar spelet har gjort det. Vilket betyder att det är något dumhuvud som sitter och köper en jävla massa saker som lyfter statestiken så pass högt att man kan slå ut det på $20 per spelare .... tragiskt.

Å andra sidan är du och din bekantskapskrets knappast en statistiskt säkerställd kontrollgrupp.

Jag menar, jag känner jääättemånga som spelar det och köper grejer så det är typ bara du som inte gör det.

Eller inte.

Poängen är att det är svårt att använda sig själv och folk i sin omgivning som någon slags indikator för hur folk i allmänhet fungerar. Det är mycket möjligt att du har rätt, men det är svårt att veta...

Men tja, själv är jag inte särskilt imponerad av BF:H. Det kändes skoj en stund, men striderna var väldigt tama och otillfredsställande. Att behöva skjuta 30 sekunder på någon för att han ska dö känns lite lamt, och även om det enkla spelsättet säkert tilltalar många casual-lirare vill jag gärna ha något lite mer matigt än "peka och skjuta".

Medlem
Skrivet av Charstone:

Har köpt en hel del kläder, mina kompisar med. Är man 4-5 stycken på TeamSPeak och röjer på samma server kan det vara riktigt kul.

Hur f*n kommer ni in 5 pers på samma server? Jag tycker det är skit svårt att komma in 2 stycken så man kan lira med sin polare..

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Ehm läs fotnoten. Det är alltså inte varje $20 på varje spelare, utan på varje betalande spelare. Som kanske är 1/50 spelare.

Är väl det som är saken med denna nyhet. Den säger ABSOLUT ingenting men försöker förmedla något. Man tror ju automatiskt att det är 1.5miljoner spelare som spenderat $20 i genomsnitt. Men det kan ju som sagt vara 100st som spenderat $20 var. Så att skriva en rubrik med "Battlefield Heroes framgångsrikt" när ingen vet hur många som faktiskt köpt är väl lite korkat, får jag nog anse.

Medlem

"Då långtifrån varje spelare handlar i den virtuella butiken är det svårt att säga vad den hittills intjänade summan landar på."

Det är inte ett dugg svårt att säga. EA har ju uppenbarligen exakta siffror på det men det fungerar inte lika bra som marknadsföring att säga att av 1.5 miljoner användare(Läs: "Registrerade använder även om de bara testat spelet 1 gång.") så är det bara en bråkdel som betalar.

Medlem
Skrivet av Natrium:

varför är det dumt att se lite speciel ut? personligen köpte jag kanske för typ 150kr, och jag tyckte det var lite mer roligare att spela på något sätt när man såg lite anurlunda ut,

Men det är klart finns ju folk som är så fattiga att dom klagar på att t,ex Xbox live kostar 50kr i månaden också. eller t,ex folk som gillar spela MMO, men vägrar betala månadsavgift för att spela. SÅNT ÄR FATTIGT!

Javisst sånt är fattigt, när folk lägger ut stora summor på större spel. Och om man nu vill komma undan månadsavgiften hos 360 så är det bara köpa en Playstation 3. Och det finns en hel del MMO som ej kräver någon månadsavgift.

För det sista så behöver man inte vara fattig för att klaga på avgifter. Personligen så blir varken LBP eller BFH ett dugg roligare beroende på hur jag ser ut, däremot är nog jag och majoriteten glada att betala för nytt spelbart innehåll.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Javisst sånt är fattigt, när folk lägger ut stora summor på större spel. Och om man nu vill komma undan månadsavgiften hos 360 så är det bara köpa en Playstation 3.

Haha. Hur många månadsavgifter motsvarar inte den geniala lösningen?

Medlem
Skrivet av rizzon:

"Då långtifrån varje spelare handlar i den virtuella butiken är det svårt att säga vad den hittills intjänade summan landar på."

Det är inte ett dugg svårt att säga. EA har ju uppenbarligen exakta siffror på det men det fungerar inte lika bra som marknadsföring att säga att av 1.5 miljoner användare(Läs: "Registrerade använder även om de bara testat spelet 1 gång.") så är det bara en bråkdel som betalar.

Jaha, om det nu inte är så svårt, vad är den exakta siffran?

Medlem

Heroes var kul i någon timme. Tycker synd om dem som har fastnat för det spelet


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag tyckte det var lite mer roligare att spela på något sätt när man såg lite anurlunda ut

Hahah!

Medlem

Trodde aldrig det skulle säljas så mycket.


signatur

Rawr

Medlem

Intressant, 20 Euro var precis vad jag donerade själv!

Stämmer nog rätt väl, 20 Euro räcker till 2800 Battlefunds. För den interserade kostar saker 140BF för att hyra i en månad, och 560BF för att behålla dom för alltid. Undantagen är XP och VP boosts, som är betydligt dyrare, samt ett fåtal "mindre" items som värderas för 70BF respektive 280BF beroende på tidsvalet.

Vad gäller balansen i klasserna känns det väldigt snett, jag skulle snarare säga 60% commandos, 15% gunners och 25% soldiers. Men det skulle nog i princip varenda spelare säga ^.^

Inaktiv

Har inte betalat någonting alls
Men det är sjukt störande med alla dessa commandos.

12
Skriv svar