America's Army 3

Robot
America's Army 3

Gratis är gott, sägs det. Men allting har en baktanke. I gratisliret America's Army är ett syfte att ge spelare insikt om hur livet ter sig i det militära. En annan är att locka unga amerikaner att söka till världens största yrkesarmé.

#epic


Medlem
Recension - America's Army 3

ghost recon i nutid enough said


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Ja, då är det precis vad man kunde vänta sig, samma spel som tidigare, fast lite snyggare...

Inaktiv

AA har alltid varit sjukt kul, om man är intresserad av US. military !

Medlem

Ser ju ut att vara bra för att vara gratis? Men vart får man tag på detta spel? =D

Medlem

för att vara gratis ska man aldrig klaga på AA, de är enastående jämfört med andra gratis krigspangare vill man däremot lägga till någon hundralapp för ytterligare kul i samma stil med AA alltså amerikanska armén + realism så går man på arma2.


signatur

Chooch it

Medlem
Medlem

Tyvärr, även om det nu är gratis så är buggarna för många för att det ska vara kul, men som sagt, det kommer bli bättre och då är spelvärt !

Medlem

Usch, usch, usch! Så mycket ogillar jag America's Army. Hela poängen med spelet är sjuk, och sjukt är just vad det är. Klår till och med försvarets reklamer på tv, spårvagnen och i tidningen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Usch, usch, usch! Så mycket ogillar jag America's Army. Hela poängen med spelet är sjuk, och sjukt är just vad det är. Klår till och med försvarets reklamer på tv, spårvagnen och i tidningen.

Har en känsla av att dom flesta blundar för just detta och tar det för vad det "egentligen är" ett gratis fps som man kan lägga upp sköna strategier med polarna på. Det är då vad jag gör iaf.

Skrivet av Johan Granström.:

America's Army är ett syfte att ge spelare insikt om hur livet ter sig i det militära. En annan är att locka unga amerikaner att söka till världens största yrkesarmé.

Rätta mig om jag har fel med USA har la inte världens största yrkesarmé? Är FZ betald att göra reklam för US.Army?

Medlem

för buggigt men hoppas på senare patchar.

Sen håller jag inte med om att man inte ska klaga bara för att det är gratis.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Testade spelet och jag kan bara säga att det är den värsta skit jag spelat. Hackiga animationer dåligt optimerad grafik och det mesta i spelet känns bara fel. Om ni vill spela ett verkligt krigs spel skulle jag rekommendera Red Orchestra det är både bättre och verkligare än den här skiten.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Grafiken mest uppiffad, annars är det ju nästan som sin föregångare.

Inaktiv

imperialism dynga

Antar att det är som vanligt i AA, alla spelar som amerikanare men ser fienderna som... fiender/terrorister?

Man kan tycka att mycket av dynamiken riskerar försvinna när motståndet har tillgång till på pricken identisk uppsättning vapen och utrustning rent gameplay-mässigt, även om utseendet är ett annat.

Ni som har Half-Life 2 eller ett annat spel baserat på Source-motorn kan alltid pröva en utmärkt realistisk (nåja) mod som heter Insurgency. Här kan man garanterat välja mellan att spela som amerikanare och motståndsfajter.

Medlem
Skrivet av zijn:

imperialism dynga

Upp till kamp!

Medlem

Kapitalistiskt skräp på hög nivå...

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Kapitalistiskt skräp på hög nivå...

Du får gärna förklara för mig hur ett spel som är gratis klassas som kapitalistiskt skräp
Som spel är det...sådär.
Jag kanske provar det igen om några månader då de bör ha sorterat ut buggar, stabiliserat servers och fått till träningsuppdragen

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Hjelmern:

Kapitalistiskt skräp på hög nivå...

Du får gärna förklara för mig hur ett spel som är gratis klassas som kapitalistiskt skräp
Som spel är det...sådär.
Jag kanske provar det igen om några månader då de bör ha sorterat ut buggar, stabiliserat servers och fått till träningsuppdragen

Visst är det trevligt att det är gratis, men jag tycker det är lite väl patriotiskt att man bara kan köra som amerikanska soldater, som om det inte var nog med att amerikanska armen har gjort skiten, det enda positiva är väl typ att dom inte säger typ "communist bastards" som i alla andra jävla imperialistiska skit-spel, med kapitaliskt skräp menade jag bara att det är lite väl amerikanskt typ...

Inaktiv
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Hjelmern:

Kapitalistiskt skräp på hög nivå...

Du får gärna förklara för mig hur ett spel som är gratis klassas som kapitalistiskt skräp
Som spel är det...sådär.
Jag kanske provar det igen om några månader då de bör ha sorterat ut buggar, stabiliserat servers och fått till träningsuppdragen

Visst är det trevligt att det är gratis, men jag tycker det är lite väl patriotiskt att man bara kan köra som amerikanska soldater, som om det inte var nog med att amerikanska armen har gjort skiten, det enda positiva är väl typ att dom inte säger typ "communist bastards" som i alla andra jävla imperialistiska skit-spel, med kapitaliskt skräp menade jag bara att det är lite väl amerikanskt typ...

Kapitalism och patriotism är ju verkligen samma sak. Nyktert och observant.

Medlem

Jag har spelat AA sedan det kom ut den 4:e Juli 2002 och nu äntligen är AA3 ute. Det är en stor skillnad mot tidigare versioner och det är faktiskt riktigt bra, enligt mig. Som vanligt med AA så är det fullt av buggar och nu med version 3.0.5 går det att spela, när 3.0.6 kommer så löses förhoppningsvis de värsta buggarna. Men man måste alltid komma ihåg att America's Army är ett spel som alltid utvecklas! Det växer, det tillkommer nya funktioner, saker ändras, putsas på. Just därför kommer det alltid att finnas småbuggar och då och då någon blaffa till bugg. Men det kommer alltid nya patchar, nya banor, nya spelelement. Motorn gör en stor skillnad som man kanske inte ser först. Grafiken är inte särskilt imponerande alla gånger, det är spelstilen, realismen och lagarbetet som är helt annorlunda mot andra spel. Gillar man inte att man inte får vara med när man skjuts ut så finns det andra spel, spela dem istället, men ge spelet en chans. Hoppa in och bered dig på total förvirring och att konstant dö i början. Se vad dina medspelare gör, läs manualen på http://manual.americasarmy.com/ och tänk logiskt så lär du dig snart spelets mekanik och helt plötsligt öppnar sig spelet som en tja... Piñata kanske? Lagarbete är A och O. Rambo-rune kommer inte att ha särskilt kul...

Vad gäller det politiska snacket, lägg ner det och se det för vad det är -ett spel! Vi är svenskar och har absolut inget med den amerikanska armén att göra, vi spelar ett spel! Visst är det ett spel de har skapat för att väcka intresset hos ungdomar att ta värvning i armén i sitt land, men det har många andra funktioner som inte syns vid första anblicken; de testar ny materiel i spelet där de kan simulera handhavandet bl a, träningar som utförs i spelets värld och mycket mer. Allt i media har någon vinkel, i detta spel är det bara extra tydligt och uttalat! Så ni som hojtar högt om det, fundera lite längre över era uttalanden och era egna handlingar innan.

Hur som helst, spelet är gratis och har levt i sju år och fortsätter att utvecklas. Version 1 var något helt annat än version 2 som introducerade en hottad motor och en massa nya funktioner. Version 3 har verkligen uppdaterat spelet till en helt ny nivå. Prova det och bedöm själva. Hoppa in på www.americasarmy.com och ladda ner det. Besök www.americasarmy3.se och snacka med såväl gamla rävar som nya svenska spelare och leta klaner om ni känner att spelet är för er.

/R

Inaktiv
Skrivet av [SvK:

Rogue"]Vad gäller det politiska snacket, lägg ner det och se det för vad det är -ett spel! Vi är svenskar och har absolut inget med den amerikanska armén att göra, vi spelar ett spel! Visst är det ett spel de har skapat för att väcka intresset hos ungdomar att ta värvning i armén i sitt land.

hela poängen med AA
är ju att folk ska gå med i armen visst håller med
att de gäller ju inte oss efter som vi inte gå med
i deras arme.
detta är i högsta grad ett politisk spel även om man kanske inte ser de om vi slulle ha ett
exakt spel fast om al qaida/nordkorea hur skulle man se på de då bara some ett spel som andra eller ?

Medlem

glöm inte:
-lagg (modeller, animationer och ping, så gott som allting laggar på alla servrar)
-server browser (lollololololol inga filter funkar, inte en enda)

Medlem

Half-Life 2 modden Insurgency är verkligen att rekommendera! Ett av dom bästa mili-spel jag lirat

www.insmod.org


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Bra skrivet [SvK]Rogue!

Medlem

Spelade 1:a versionen när det släpptes, gillade att ens vapen kunde få eldavbrott. Detta speciellt om man körde full auto.

Sen den "politiska biten": är du så korkad att du går med i armén enbart pga ett spel då får du faktiskt skylla dig själv.

Medlem

Älskar AA-spelen, men AA3 är så oerhört buggat att det inte är sant. Varannan runda får jag buggen då man byter vapen och vapnet fastnar i ansiktet på en (man kan ej skjuta, eller se något).

Ljuden är jättedåliga, att träffa saker 1 meter (skämtar ej) framför dig är omöjligt. Att skjuta är mer random än något annat spel. Ironsights+hålla andan och du lär missa ändå. De borde fixa så att det är lite mera som AA2, där känns det som att man iaf har lite kontroll över vapen..

Medlem

Spelet är ju nödvändigtvis inte till för rekrytering, det finns nog mycket "videovåld" för att göra unga män intresserade av krig (vem är inte det? ). USA har ju sedan Vietnam-kriget haft som en prioriterad verksamhet att göra positiv PR för sin organisation, vilket AA är en del av. Alla institutioner är ju mån om att ha stöd för det man sysslar med. Det är ju inget konstigt med det. Som Volvo Cars (the Game) eller liknande.

Att hålla på och skrika om kapitalism eller liknande är pinsam 68-rörelse utan någon som helst substans, och som Sverige äntligen håller på att bli av med.

Medlem

Jag älskar och spelar AA sedan början av 2006.

Ni som bär palestinasjalar, häller färg på kärringar med pälskappor och bor i kollektiv:

JA. Spelet är finansierat av den amerikanska armen för att öka intresset för armen, huuuh så hemskt.

MEN, varför gnäller ni inte här om hur vårt land (som har soldater runt om i världen i aktiv tjänst) TVINGAR ALLA MÄN ATT MÖNSTRA OCH ELLER GÖRA LUMPEN, ANNARS BLIR DET FÄNGELSE!?

I USA (usch detta hemska land) TVINGAR dom inte sina manliga medborgare att varkens mönstra eller "göra lumpen". Det är helt frivilligt och dom som vill gå med får betalt, alltså en valfri yrkesarme.

Sorry, men jag blir så trött på alla trädkramare som spottar på ett spel utan att titta på sitt eget land...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Bra skrivet [SvK]Rogue!

Instämmer fullt ut, ses kanske ikväll Rogue!

12
Skriv svar