Flashpoint 2:s hardcore-läge förklarat

Medlem
Flashpoint 2:s hardcore-läge förklarat

Ser ju riktigt nice ut nu, och Hardcore mode verkar kunna bli riktigt nice också, även om det verkar svårt utan kompass på så pass stora banor..

Medlem

Hardcore är det ända man kommer spela....

Medlem

Blir en fin höst!:up::D

Medlem

Det här blir nog ettt leät köp!

Medlem

WoW! Det är såhär Amra spelen skulle sett ut
Älskar även order-menyn
Must have naow!

Medlem

Ser riktigt snyggt ut. Tror inte folk uppskattar hur mycket den där vegetationen kräver och det är något som verkligen har fattats i... nästan alla spel.

Är dock fortfarande lite skeptisk till om det verkligen blir så realistiskt som det borde bli. Fast det betyder ju inte att det blir ett dåligt spel för det. Kan nog införskaffa det som ett Dragon Rising istället för Operation Flashpoint.

Medlem

Sanna mina ord! Detta kommer återigen ta plats som VÄRLDENS BÄSTA KRIGSSIMULATOR! Precis som första spelet gjorde och med sina expansioner!

90% av PC Gamer! MINST! Jag svär vid allt att det kommer få minst 90% och kommer ta världen med storm!

Jag svär!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Sanna mina ord! Detta kommer återigen ta plats som VÄRLDENS BÄSTA KRIGSSIMULATOR! Precis som första spelet gjorde och med sina expansioner!

90% av PC Gamer! MINST! Jag svär vid allt att det kommer få minst 90% och kommer ta världen med storm!

Jag svär!

erm ok? med hur du låter som tror jag du missat att det inte är samma utvecklare.

Medlem

Nu blev jag förhoppningsfull på detta spel igen. Trevligt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Hardcore känns ju som det enda alternativet! Gött!

Medlem

Bra video, hoppas de släpper en Special Edition...

Inaktiv

se så glada alla blev när man tog bort allt fånigt skit som numera är "standard"

Medlem

Fast HUD:en borde ändå vara justerbar. Eftersom det är ett spel så borde det finnas vissa kompensationer. Som t.ex rate-of-fire och antal magasin. I verkligheten kan jag vrida på huvudet för att kolla sånt, men inte i spel.

Inaktiv

Meh! Nu vill jag bara spela det ännu mer... Vafan!

Inaktiv

Hardcore läget känns nästan för hardcore...

Medlem

Eller hur "Hardcore" så skjuter dem med helautomat när dom siktar i acog... my ass.

Medlem

Nu gick spelet från "Kanske köpa snart" till "Förboka".


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

hardcoraste spelet på hela marknaden ...har hardcoremode ...åfan..prepare for your death


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Battlefield ripoff..

Finns inte en chans i helvete att det kommer leva upp till första OPFP som ArmA har gjort. Att dom fortsätter påpeka att fans av Flashpoint kommer att gilla det och det gör mig bara förbannad. Kommer inte att köpa det här spelet, köper hellre en extra kopia av ArmA 2.

Medlem

Om detta blir det "hardcoraste" spelet på hela marknaden ska jag äta upp min hatt.

Dessutom så har ju tydligen en av utvecklarna sagt att de stött på problem i utvecklingen och tänker släppa det otroligt ofärdigt för att gå vidare och göra en uppföljare istället. Har ingen källa annat än ett citat i en forumtråd så ta det med en nypa salt, men det skulle inte förvåna mig om så är fallet.

Och ifall någon lustigkurre säger att Arma2 också är ofärdigt så är skillnaden den att BIS faktiskt stöder sina spel med patchar låååång tid efter spelsläpp. Codemasters kanske släpper en ynka patch om ni har tur.

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Battlefield ripoff..

Finns inte en chans i helvete att det kommer leva upp till första OPFP som ArmA har gjort. Att dom fortsätter påpeka att fans av Flashpoint kommer att gilla det och det gör mig bara förbannad. Kommer inte att köpa det här spelet, köper hellre en extra kopia av ArmA 2.

Så bara för att Codemasters säger att fans av Flashpoint kommer att gilla det här spelet så blir du sur? Låter nästan vettigt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Varför ta bort kompassen i hardcore!? Så att man inte hittar dit man ska? (eller kompass == BF radar?)

Och så igen...inget från fordon...dom verkar skämmas för den biten.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Spelet kommer vara år och dagar ifrån OFP1 när det gäller realism.

Men det betyder ju för all del inte att det blir dåligt. Tycker det ser riktigt kul ut och väntar med spänning på detta men några saker undrar jag över som vore kul o veta.

1. Kommer det något CTI liknande online spelläge?
2. Kommer det krävas 3 soldater för att manövrera en pansarvagn (gunner, driver, commander)?
3. Kommer de flesta uppdrag att vara helt utan tidsbegränsning?

Hoppas personligen på JA på all dessa frågor


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

lite hardcore gameplay, varsågoda:

http://operationflashpoint2.org/2009/08/special-ops-mission-f...

instämmer - vart är kompassen? gief breddgrader!

Medlem

Alla vet ju att riktiga militärer inte har tillgång till karta och kompass...

Facepalm

Medlem

Det ända jag kan klaga på är vapenljudet. Låter som en soft air gun eller nått.


signatur

La la la lag!

Medlem
Skrivet av Puttrich:

Det ända jag kan klaga på är vapenljudet. Låter som en soft air gun eller nått.

Kan ju vara dämpat för man ska hör vad som säger i filmen, inget att hänga upp sig på. Ljud ska upplevas in-game för att bedömas rättvist.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Gillade animationen när han "klar gjorde" SMAW'en.

Är alla byggnader tillgängliga? Och, kan man förstöra dem? Finns inget mer B än att skicka in artilleri och så står husen kvar efter...

Haha, hoppas ICE-T eller liknade kommer att göra rösterna!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

12
Skriv svar