Grin nära att gå i konkurs?

Robot
Grin nära att gå i konkurs?

Då blir det väl ingen Bionic Commando 2


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem
Medlem

Ajdå, det där med tre spel samtidigt verkar inte vara en fungerandes taktik

Medlem

Inget av dom tre spelena har ju sålt bra (trots att bionic commando fått bra betyg på många håll) så det kanske inte är så överraskande.

Inaktiv

Skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten 09-08-07
Saldo Allmänna mål 1 149 189 kr

Fortum har gjort Ansökan om betalningsföreläggande.

Så det verkar inte gå så där fantastiskt bra:(
Gillar Grin som Studio, kände dom förlänge sedan.. Sköna killar som driver företaget... Trist som fan,

Medlem

Gör man bara ett bra säljande spel(BC Rearmed) på flera år så går det lätt så här. Nu när jag tänker efter, har dom gjort något bra alls förutom Rearmed? Tycker att de som jobbar där borde starta upp en ny studio som nichar sig på remakes av gamla 2D-spel, för det är något de verkligen är världsbäst på.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Usch då, trist om det skulle skita sig för dem. Får hoppas att det löser sig på något vänster.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Trisst. Rearmed gjorde dom dock jävligt bra, har tyvärr inte spelat nya BC.

Medlem
Skrivet av MonsterGuden:

Ajdå, det där med tre spel samtidigt verkar inte vara en fungerandes taktik

Näe, känns som de expanderade lite väl snabbt. Blev för självsäkra och tog vatten över deras huvuden helt enkelt.

Var helt hypad inför BC, men så spelade jag Rearmed förra året som jag inte gillade alls (mycket pga att jag tyckte de hade förstört de underbara NES-melodierna med störigt technodunk) och så försvann mitt intresse för BC. Kommer nog att köpa BC så småningom ändå, men väntar tills det kostar runt hundralappen.

Dock synd att så många förlorar sina jobb osv.

Medlem

Hjälp Grin genom att gå å köpa deras spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av haiko:

Trisst. Rearmed gjorde dom dock jävligt bra, har tyvärr inte spelat nya BC.

Helt ok spel faktiskt, även om de kunde lagt ned mer tid på storyn

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av haiko:

Trisst. Rearmed gjorde dom dock jävligt bra, har tyvärr inte spelat nya BC.

Helt ok spel faktiskt, även om de kunde lagt ned mer tid på storyn

Spelet kostar endast ca 300 kr trots att det släpptes för bara någon månad sedan. Rätt tydligt signal på att spelet inte sålt så bra, om de nu redan prisdumpat det. Men man får hoppas att Huddingekillarna reder ut sina finansiella problem, det skulle vara tråkigt om Sverige blev en spelutvecklare fattigare.

Medlem

inte så konstigt med den drös skitspel de släppt

Medlem

NEJ, jag vill ha mer ghost recon!

Medlem

Kände på mig att det här skulle hända, då min mamma jobbar på en advokatbyrå i stockholm och de hade haft kontackt med grin (de gör de då företag går dåligt eller gör STORA affärsuppgörelser)

När jag hörde det (var för cirka tre månader sedan) så trodde jag att de skulle bli köpta av nån, men det kanske är det här då.

Medlem
Skrivet av Alesi09:

NEJ, jag vill ha mer ghost recon!

Det får du nog ändå. GRIN har har bara gjort PC-versionerna.

Medlem

Tråkigt.

Det skulle vara trevligt att se vad de kunnat göra om de hade haft pengar nog att skapa något eget och inta bara bli inhyrda av andra företag.

Medlem

Tråkig nyhet. Jag hoppas det reder ut sig på ett possitivt sätt

Medlem

Trist, men som de andra säger så borde de nog koncentrerat på ett spel i taget, mer folk på BC och skippa Wanted & Terminator, men men, de tog en gamble och förlora, synd. Hoppas att Capcom fixar iordning ett BC2 iallafall, jag tyckte första var kanonbra!


signatur
Inaktiv

Bionic Commando - 4/10 (Rearmed skulle jag nog ge 7/10, men genererade inte så mycket vinst skulle jag tro.)
Wanted - 2/10
Hafsverk utan dess like.
Och deras rent kritiskt sämsta spel Terminator har jag inte ens spelat & kommer verkligen inte göra det heller. En piss studio som mer än gärna får gå omkull.


signatur

Get dead or get rich trying.

Medlem

NEEEEEJ!

Edit: Fast en respektabel studio håller sig borta från filmlicensspel. Speciellt Wanted.
I vilket fall är det dock viktigt att värna den svenska spelutvecklingsmarknaden och Grin är en av våra stora studior.

Medlem

ja, inte så okej spel alltså..

Inaktiv

R.I.P Grin, bra utvecklare men dom senaste 3 spelen var inget partaj, hoppas bara att andra utvecklare lär sig av spel som wanted & terminator, dom suger häst ba*** helt enkelt.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Inaktiv
Medlem

Förvånar mig inte ett jävla dugg då dom har bara gjort riktiga jävla skitspel!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bara lite ledsamt p.g.a att det är en svensk studio. Skulle studion vara amerikansk skulle jag antagligen skratta högt just nu.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Hjälp Grin genom att gå å köpa deras spel.

Varför? De är ju fruktansvärt dåliga.

Inaktiv

Oh Shit.

Ingen Bionic Commando 2

Skriv svar