Wii Vitality Sensor nästa år

Robot
Medlem
Wii Vitality Sensor nästa år

Världens onödigaste grej i mina ögon. VÄRLDENS.. vem vill veta sin puls när man sitter och spelar liksom? jaja.......... lär väl gå på 300kr också

Medlem

Helt klar en intressant produkt. Finns en del användningsområden helt klart.

Ett område kan ju vara att Konsolen stängs av om man blir irriterad (pulsen brukar gå upp då) så man inte börjar banka sönder den eller tv:n. Finns ju såna personer med.

Inaktiv

Vad kommer härnäst? Wii Careface sensor, den mäter hur lite man bryr sig om Wii idag.

Nej men allvarligt talat, hur ska man kunna använda denna till något vettigt?


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem

Lika bra dom gör något man kan sätta på skallen så man kan styra karaktärerna med tanken endast, det skulle vara värt.

Medlem

Jag kan bara komma på två saker den där prylen skulle vara bra till. Dels till ett horror spel i stil med Resident Evil/Silent Hill, där spelet väntar tills ens puls börjar gå mer lite innan något hoppar på en.

... eller till MMORPG, dom kunde automatiskt skicka ambulans om man spelar 15+ timmar och pulsen når 0.

Medlem

Kan säkert användas till intressanta ändamål, bara för att det inte är uppenbart vad den skall användas till i allas ögon så betyder det inte att de inte finns något användningsområde lr att den är kass.

Medlem

Det har nog tänkt att använda den för nya Super Mario spelen. De inför helt enkelt en timer igen och så kör de en highscore beroende på hur stressad du blir i spelet och utav timern.

Medlem

Fasen att de inte satsat på pulsband ist för en mojäng att ha fingret kvar i...
Lite svårt att göra massa övningar på Fit-brädan med ett finger fast sådär.

Medlem

Alltså minns ni när nån skapade den där videon "Nintendo ON"? Som skulle kunna vara N's nästa konsol som man satte på huvudet styrde spelet med tankarna?

Snart är det nog inte osannolikt längre...

Medlem

Det värsta med Nintendo är att de först säljer konsolen billigt sen så måste du spendera skit mycket pengar på töntiga tillbehör för att få spela de nyaste spelen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nej... bara nej


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Wii är helt klart den dyraste konsollen. Massa kringutrustning som Nintendo kränger för dyra pengar.
De lägger säkert in någon funktion i nästa Zelda som typ att man måste ha låg puls när man ska smyga förbi något monster annars blir man upptäckt. Eller något liknande. Så måste man köpa prylen.

Medlem

Om det används bra i ett skräckspel så vore det grym faktiskt! Bara jag som inte är skeptisk? Allt som Nintendo gör brukar inte floppa, till skillnad från andra tillverkare.

Medlem

Ja i skräckspel vore ju en sån där grej guld om den används rätt. Tänk bara ett Eternal Darkness. ;o

Inaktiv

Jag längtar tillbaka till 80 talet helt klart, sann spelglädje och uber bra var spelen som nya 8bits mästerverk, nu är jag bara skeptisk till Nintendo och den här manicken i synnerhet, vilken jävla gimmick skit dom försöker pracka på folk.

Medlem

Skräckspel skulle ju kunna fungera. Tänk ett skräckspel där din puls är kopplad till hur bra din karaktär fungerar. För hög puls och du dör typ. Då kan du "dö av skräck"

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Helt klar en intressant produkt. Finns en del användningsområden helt klart.

Ett område kan ju vara att Konsolen stängs av om man blir irriterad (pulsen brukar gå upp då) så man inte börjar banka sönder den eller tv:n. Finns ju såna personer med.

Ehh.. men då kan man ju inte använda pulsmätaren, då inte konsolen fungerar.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Haha.


signatur

Jaha.

Jag är förvirrad som alla andra... men det här kan nog bli nåt. Skulle ju inte vara första gången som Nintendo överraskade oss, isåfall.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Om det används bra i ett skräckspel så vore det grym faktiskt! Bara jag som inte är skeptisk? Allt som Nintendo gör brukar inte floppa, till skillnad från andra tillverkare.

Nä det är just det... nintendo floppar aldrig... Jag tror med att om den används rätt i spel kan ett spel förmodligen skrämma slaget på en stackars gamer...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar