Spana in Fatsharks västernlir

Medlem
Spana in Fatsharks västernlir

Är gameplay liknande team fortress eller? Någon som vet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Först i Sverige"
Finns ju inte överdrivet mycket konkurrens

Annars är jag tveksam till vad ett så pass oerfaret företag kan åstadkomma, men vi får se, det ser onekligen TF2-likt ut.

Inaktiv

Det ser ut som en upphottad Half-life motor. Tänkte speciellt på dynamiten som man ser en gubbe kasta. Först åker den ner några steg och sen flyger den iväg. Hoppas att dom fixar det för det ser lite B ut Overall så tycker jag att det är kul att folk börjar göra fler westernspel. Det är ganska ont om sånt på spelmarknaden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dreamtale:

"Först i Sverige"
Finns ju inte överdrivet mycket konkurrens

Annars är jag tveksam till vad ett så pass oerfaret företag kan åstadkomma, men vi får se, det ser onekligen TF2-likt ut.

Jag kan i alla fall räkna till fem andra spelsajter i Sverige.


signatur

Kul att fatshark gör ett spel under eget namn!
Hoppas det blir grymt så att de kan växa till sig och bli en storstudio som gör AAA-spel. Det är på tiden att svensk spelbransch återhämtar sig!

Medlem

Men hur kan man tro att man konkurerar med sajter från samma land?

Trailern har funnits i flera dagar nu...
Tycker det var lite löjlig formulering bara.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mabec:

Men hur kan man tro att man konkurerar med sajter från samma land?

Trailern har funnits i flera dagar nu...
Tycker det var lite löjlig formulering bara.

Det är inte farligt att slå sig för bröstet ibland, trots att man bor i lilla landet lagom.


signatur
Medlem

Det är ju nu ni ska göra som grundarna av Nukem, hoppa in på Nukem och fråga varför dom är så långt efter, det är ju hippt och häftigt, tycker Nukem.

Medlem

Väldigt likt TF2, undrar vilka "unika" spelmoment som ska göra detta värt istället för TF2? Western-temat?

Inaktiv

hmm, ser det inte ut som en BF heroes version av call of juarez ? kanske kan bli kul. vem vet

Medlem

såg väl småkul ut, men det får vara lite mer än bara "pang-pang" för min del om det skall pungas ut några pengar.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Såg ganska meh ut.

Medlem

Team Fortress 2 ala vilda västern någon?

Medlem

Tyvärr så måste jag säga att titeln är fel! Hype.se la ut filmen 11:53 och ni la ut den 12:00 Hehe

Medlem

Ser faktiskt riktigt trevligt ut, men då man endast kan köpa det online betyder det att priset kan ligga på 200 kr vid release eller kommer det vara fullpris?

Inaktiv

Jag tror att om detta går vägen, så har Fatsharks alla möjligheter i världen till att bli stora.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Det är ju nu ni ska göra som grundarna av Nukem, hoppa in på Nukem och fråga varför dom är så långt efter, det är ju hippt och häftigt, tycker Nukem.

Vi ser inte oss som konkurrenter med FZ, och hela "vi var först" är aningen löjligt i längden - och det är därför jag har uppmanat alla mina medarbetare att sluta med det.

spiken: Då tänkte jag snarare på sidor med er kaliber och kvantitet.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tyvärr så måste jag säga att titeln är fel! Hype.se la ut filmen 11:53 och ni la ut den 12:00 Hehe

FZ ägda? Fall på eget grepp?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ser töntigt ut, kolla bara animationen när gruvarbetaren slänger dynamiten överarmskast och dynamite flyger från höften LOL. Stort B8)


signatur
Medlem

Battlefield Heroes med knallpulverpickadoller? Jag säger inte nej, men det ser lite smådassigt ut just nu, hoppas på god fortsättning på utvecklandet!


signatur
Medlem

Spelet drivs av Dieselmotor? Att dem inte tänker mer på miljön och gör den solcellsdriven i stället.

Mitt första intryck var också att det såg rätt TF2-liknande ut. Speciellt banor som Dustbowl och Goldrush som är starkt western-inspirerade.

Hmm... Undrar om de som jobbar på Fatshark tycker om att slänga sig med uttryck som "det kan du fethaja!"...

Medlem

Team fortress 2, bf heroes och call of juarez i en härlig mix :)?

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Spelet drivs av Dieselmotor? Att dem inte tänker mer på miljön och gör den solcellsdriven i stället.
.

Miljödiesel?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Kan nog vara kul, jag ser fram emot det.

Det jag reagerade på är att animationerna såg överlag väldigt konstiga ut i trailern. Tråkigt att ha något som sticker ut så mycket i trailern som annars såg välpolerad ut.

Medlem
Skrivet av MG92:

hmm, ser det inte ut som en BF heroes version av call of juarez ? kanske kan bli kul. vem vet

I princip vad jag tänkte.
Jag tycker dock att det ser ut att vara lite Western och mycket skjuta 50 skott i någon tills den dör, vilket känns dåligt.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Spelet drivs av Dieselmotor? Att dem inte tänker mer på miljön och gör den solcellsdriven i stället.

Mitt första intryck var också att det såg rätt TF2-liknande ut. Speciellt banor som Dustbowl och Goldrush som är starkt western-inspirerade.

Hmm... Undrar om de som jobbar på Fatshark tycker om att slänga sig med uttryck som "det kan du fethaja!"...

Dieselmotorn är GRINs.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Mikzarn:

Det är ju nu ni ska göra som grundarna av Nukem, hoppa in på Nukem och fråga varför dom är så långt efter, det är ju hippt och häftigt, tycker Nukem.

Vi ser inte oss som konkurrenter med FZ, och hela "vi var först" är aningen löjligt i längden - och det är därför jag har uppmanat alla mina medarbetare att sluta med det.

spiken: Då tänkte jag snarare på sidor med er kaliber och kvantitet.

Att sluta upp med det löjliga beteendet tar ju slut redan vid Nukem - Bättre än FZ, sämre än Fudge".

Så om ni inte ser er som konkurrenter så känns ju er text tämligen meningslös.

Medlem

Hmm....nja är tveksam inför detta. Grin har inte riktigt producerat något jättebra spel på länge (Bionic var okej...men Terminator o Wanted sög fläsk)

Nåja...den som lever får se....


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

1
Skriv svar