Guitar Hero: Van Halen filmat

Robot
Medlem
Guitar Hero: Van Halen filmat

Hata Guitar Hero så jävla tråkigt

Medlem

Hur många finns det nu egentligen? Måste slå alla Sims inkarnationer + tillägg

Medlem

Jag tycker att Guitar Hero är det roligaste som har kommit ut i spelvärlden på länge. Och sen att de mjölkar det spelar ingen roll jag menar det blir bara mer att välja på eftersom man inte behöver köpa alla spel. Jag köper bara GH spel som har mycket bra låtar som jag gillar.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av zaturas:

Hata Guitar Hero så jävla tråkigt

Alright. Du har rätt till din åsikt. Dock vill jag poängtera att för att vara ett spel du hatar så är det rätt intressant att du faktiskt tog dig tid att skriva ett fantastiskt meningsfullt inlägg

Denna kan nog bli rolig - dock hade jag gärna sett en guitar hero för 80 tals punk/oi. Något som självklart aldrig kommer ske eftersom vi 4 personer som gillar denna musiken inte direkt är något man tjänar pengar på


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Varför inte bara släppa låtarna över PSN och Xbox live, om man nu ska tänka miljövänligt. Blir väl ändå mycket lättare?

Medlem
Skrivet av Ringo:

Hur många finns det nu egentligen? Måste slå alla Sims inkarnationer + tillägg

* Guitar Hero
* Guitar Hero II
* Guitar Hero Encore: Rocks the 80's
* Guitar Hero III: Legends of Rock
* Guitar Hero: Aerosmith
* Guitar Hero On Tour
* Guitar Hero On Tour: Decades
* Guitar Hero World Tour
* Guitar Hero: Metallica
* Guitar Hero: Smash Hits
* Guitar Hero On Tour: Modern Hits
* Guitar Hero: Van Halen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om dom släpper ett Guitar Hero med Johnny Cash eller The Clash. DÅ KANSKE köper jag MITT FÖRSTA GUITAR HERO PAKET.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Precis, nu är det inflation i de här "spelen". Vad blir det sen:

* Guitar Hero: Slayer
* Guitar Hero: Yngwie Malmsteen
* Guitar Hero: Richie Blackmore
* Guitar Hero: Janne Schaffer
* Guitar Hero: Jimi Hendrix osv... osv...

Medlem
Skrivet av Remus:

Om dom släpper ett Guitar Hero med Johnny Cash eller The Clash. DÅ KANSKE köper jag MITT FÖRSTA GUITAR HERO PAKET.

Kommande Guitar Hero kommer faktiskt att innehålla Cash, både i form av låt och som karaktär. En trailer släpptes under gårdagen.

Medlem
Skrivet av depthless:

Precis, nu är det inflation i de här "spelen". Vad blir det sen:

* Guitar Hero: Slayer
* Guitar Hero: Yngwie Malmsteen
* Guitar Hero: Richie Blackmore
* Guitar Hero: Janne Schaffer
* Guitar Hero: Jimi Hendrix osv... osv...

Du glömde
Guitar Hero: Iggesundsgänget och
Guitar Hero: Östen Med Resten


signatur
Medlem
Skrivet av depthless:

Precis, nu är det inflation i de här "spelen". Vad blir det sen:

* Guitar Hero: Slayer
* Guitar Hero: Yngwie Malmsteen
* Guitar Hero: Richie Blackmore
* Guitar Hero: Janne Schaffer
* Guitar Hero: Jimi Hendrix osv... osv...

Ge mig Guitar Hero: Dream Theater så är jag nöjd

/ LordDaimos

Medlem

Guitar Hero: Snoddas


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av depthless:

* Guitar Hero: Yngwie Malmsteen

Mmmmm *dräggel*

Men är dom 3 bröder Van Halen??

Trodde basisten hette Michael Anthony...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hm, Jag gillar folk som klagar på att det finns för många GH-spel...
Vadå? Det finns ju för många skivor också! Vissa band har ju släppt över 10-20 skivor - tala om att försöka slå sims!

Musikbranchen är inte vad den varit, GH och de andra musikspelen är här för att stanna.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av depthless:

* Guitar Hero: Yngwie Malmsteen

Mmmmm *dräggel*

Men är dom 3 bröder Van Halen??

Trodde basisten hette Michael Anthony...

Naturligtvis så skulle det varit Michael Anthony eftersom han varit basist på samtliga album Van Halen släppt genom åren. Tyvärr så har VH inte direkt varit fritt från inre konflikter i bandet. I huvudsak har det varit mellan Eddie och Lee Roth/Hagar. Anthony var för bra vän med Hagar under en period då Eddie inte var det, så sedan 2006 är det Eddies son Wolfgang som spelar bas.
Van Halens storhetstid ligger åtskilliga år tillbaka i tiden men självklart så är det ett av relativt få band som verkligen passar till den här serien. Oavsett vad man tycker om Metallica och Aerosmith så kan man väl knappast påstå att de banden har några utpräglade gitarrhjältar.
Ett Deep Purple/Rainbow, Black Sabbath eller allra helst Led Zeppelin hade toppat det för mig.

Medlem

aerosmith var ju katastroftråkigt. Sämsta någonsin.

Medlem

skulle ha lite svårt att spendera 4-500 spänn på ett spel som bara har en grupps låtar. känns inte vidare värt det i mina ögon. men men, får se om dom släpper nån med Devourment eller nåt

Medlem
Skrivet av Wazz:

Hm, Jag gillar folk som klagar på att det finns för många GH-spel...
Vadå? Det finns ju för många skivor också! Vissa band har ju släppt över 10-20 skivor - tala om att försöka slå sims!

Musikbranchen är inte vad den varit, GH och de andra musikspelen är här för att stanna.

En dålig jämförelse. En bättre jämförelse är att en utvecklare har släppt 10-20 spel. Sedan släpper ett band i regel inte en platta varje år, och då är plattorna inte så pass identiska som GH-spelen är.

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

skulle ha lite svårt att spendera 4-500 spänn på ett spel som bara har en grupps låtar. känns inte vidare värt det i mina ögon. men men, får se om dom släpper nån med Devourment eller nåt

Finns med 19 andra låtar som inte är från Van Halen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Greve_Peter:

skulle ha lite svårt att spendera 4-500 spänn på ett spel som bara har en grupps låtar. känns inte vidare värt det i mina ögon. men men, får se om dom släpper nån med Devourment eller nåt

Finns med 19 andra låtar som inte är från Van Halen.

Det tråkiga är att man måste låsa upp allt om det ska vara någe kul på partykvällar.

Tur att det finns "fusk" för att låsa upp låtarna.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Greve_Peter:

skulle ha lite svårt att spendera 4-500 spänn på ett spel som bara har en grupps låtar. känns inte vidare värt det i mina ögon. men men, får se om dom släpper nån med Devourment eller nåt

Finns med 19 andra låtar som inte är från Van Halen.

Det tråkiga är att man måste låsa upp allt om det ska vara någe kul på partykvällar.

Tur att det finns "fusk" för att låsa upp låtarna.

I alla nya guitar hero spel är quickplay spellistan upplåst från start.

Skrivet av stege99:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av depthless:

* Guitar Hero: Yngwie Malmsteen

Mmmmm *dräggel*

Men är dom 3 bröder Van Halen??

Trodde basisten hette Michael Anthony...

Naturligtvis så skulle det varit Michael Anthony eftersom han varit basist på samtliga album Van Halen släppt genom åren. Tyvärr så har VH inte direkt varit fritt från inre konflikter i bandet. I huvudsak har det varit mellan Eddie och Lee Roth/Hagar. Anthony var för bra vän med Hagar under en period då Eddie inte var det, så sedan 2006 är det Eddies son Wolfgang som spelar bas.
Van Halens storhetstid ligger åtskilliga år tillbaka i tiden men självklart så är det ett av relativt få band som verkligen passar till den här serien. Oavsett vad man tycker om Metallica och Aerosmith så kan man väl knappast påstå att de banden har några utpräglade gitarrhjältar.
Ett Deep Purple/Rainbow, Black Sabbath eller allra helst Led Zeppelin hade toppat det för mig.

aha det är sonen ...fränt ...

Gilla inte Lee Roth alls som kuriosa, Sammy Hagar är mycket bättre


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ge mig Guitar Hero: In Flames ffs!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

1
Skriv svar