Möt skogsalverna i Blood Bowl

Robot
Medlem
Möt skogsalverna i Blood Bowl

Såg ju lagom stelt ut. Verkade ju dessutom handla mer om slagsmål än sporten. Det är de det går ut på kanske. :E

Medlem

Tycker också det ser väldigt stelt ut! Nej ser inte ut som det är ett spel jag kommer skaffa


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

WTF är det här, ser mysko ut, aldrig hört talas om det...

Medlem

Hur kan ni inte ha hört talas om Blood Bowl?

Det är ett gammalt brädspel, sjukt kul

Medlem

Anledningen till att det ser stelt ut är att det är turbaserat, iaf om jag har fattat rätt och de följer reglerna i brädespelet. Misstänker att det här kommer bli sjukt nischat och sälja alldeles för lite.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Blood Bowl är ett gammalt Games Workshop spel. Samma företag som gjort warhammer. Det är riktigt roligt och dataspelet följer brädspelsreglerna. Som föregående skrivare nämnde så är det turbaserat. Det går förvisso även att köra realtid.
Jag tycker spelet är riktigt roligt. Kanske inte helt enastående grafik, men om man gillar brädspel och figurspel så är det helt ok.
Mer info om Blood bowl.
http://www.games-workshop.com/gws/catalog/landingArmy.jsp?cat...


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

Spelat mycket BB i mina dagar, även Fumbbl, så detta är ett givet köp när jag får tummen ur.

Medlem

Grafiken är inte den bästa, kanske, men det får ändå mer än godkänt på den biten. Spelkänsla och spelglädje finns det gott om.

Det här är ett riktigt, riktigt roligt spel.

WAAAGH!

Medlem

Ska nog köpa det. När kommer det ut?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av Vike:

Ska nog köpa det. När kommer det ut?

Det kom till PC för ett par veckor sedan, drygt. Till Xbox dyker det upp i höst, september någon gång av allt att döma.

Medlem

Haha, det här spelet har sån jädra skön stil


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag och min bror köpte det via deras hemsida nu för 2 veckor. Har inte ångrat en sekund av det! Ett av de roligaste spel jag spelat, man vet aldrig hur tärningarna kommer gå

Medlem

Köpte ett riktigt blood bowl team istället då jag känner ett gäng som spelar. 50 euro för ett spel känns lite väl häftigt. 550kr för ett gäng figurer som man får måla och pyssla med och senare få spela med irl är dock guld.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av Vike:

Ska nog köpa det. När kommer det ut?

Det kom till PC för ett par veckor sedan, drygt. Till Xbox dyker det upp i höst, september någon gång av allt att döma.

Kommer det till PS3 då?


signatur

Trying is the first step towards failing

1
Skriv svar