Videopodcast från Aion

Robot
Medlem
Videopodcast från Aion

Jag längtar! Kommer blir såå kul


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Jag kommer köra som Assassin. Verkar sköna

Medlem

Var med i Betan, Det spel är riktigt awesome! (:


signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Medlem

Herregud säger jag bara.

Medlem

Jag körde betan ett tag och tyckte inte om det. Men jag gillar inte riktigt asiatisk kultur så... jag kör conan :P. Men hoppas det blir bra!

Inaktiv

Har egentligen bara sett en gameplay film på detta spel, vet inget mer om det men jag tycker verkligen de där vingarna var för mycket för mig.

Medlem

Suck så mycket intressanta spel i höst...hoppas att man har råd att prova på detta verkar riktigt intressant

Medlem

Fan har kört rogue under flera år i WoW..vill inte köra assassin men känner på mig att jag kommer välja assassin hehe

Inaktiv

Gameguard i det här spelet

Medlem

Ett helt underbart MMO, blir nog att köra Templar då Gladiator var rätt tråkigt, ej provat dualwield än dock.

Hoppas det blir mer grind, kändes lite väl WoW lätt fram till lvl 20ish. Ska vara svårt och tungt att bli max lvl.

Grind är det som är roligast med mmo's förut seriös pvp.

Medlem

Om man betalar för ett spel i månaden i dags läget så ska väll spelet innehålla tillräckligt med content för att kunna ta sig till max lvl utan grind eller? Liksom även ifall om man kan questa sig till max lvl eller pvpa som på warhammer online så kan du ju ändå grinda och då blir det ju mer ett val än ett måste.

Om det är mycket grind i det här spelet som jag har hört att det är någonstans vid lvl 20 så kommer jag inte spela det här spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Verkar snajs! Fast jag gillar inte riktigt heller den asiatiska kulturen i spel som LeeWander.

Och om det är något som vore schysst att ha mindre av i mmos så är det väl grind? o_Ô

Så jäävla tråkigt att stå och nöta samma ställe och döda samma skit hundra femtioelva år för att levla en gång. Då kör jag hellre quests med shyssta storylines. Får helt enkelt hålla mig tills The Old Republic kommer och hoppas att det blir grymmers

Medlem

förbokat nu på engång efter jag såg denna video verkar ju bli helt grymt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Om man betalar för ett spel i månaden i dags läget så ska väll spelet innehålla tillräckligt med content för att kunna ta sig till max lvl utan grind eller? Liksom även ifall om man kan questa sig till max lvl eller pvpa som på warhammer online så kan du ju ändå grinda och då blir det ju mer ett val än ett måste.

Om det är mycket grind i det här spelet som jag har hört att det är någonstans vid lvl 20 så kommer jag inte spela det här spelet.

Wow, skulle jag kunna få låna din tidsmaskin? Versionen som landar på butikshyllorna är 1.5, den som finns på beta servrarna är 1.2 om jag inte minns fel. 1.2 är den version som körs i Asien dvs. färre quest och mer grind. Bland ändringarna i 1.5 finns bland annat fler quest och mer exp per quest, detta för att göra de västerländska spelarna glada gamers.

Och kalla mig inte fanboy igen är du snäll. Jag säger inte att aion är ett perfekt spel, bara att det är skillnad på en beta och det färdiga spelet.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Måste erkänna att det här är först Aion filmen som gjorde mig intresserad men jag väntar tills relasen ingen förbokning här inte.

Då man är osäker på ett mmo spel gör man bäst i att vänta 1 månad och se hur spelarna tycker att spelet är då. Alla spel är roliga i början men det är hur de är i längden som spelar roll.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Bokade Collector's edition länge sedan och jag LÄNGTAR tills skiten släpps! Vill spela nu!
Första gången jag har känt mig hooked på väldigt, väldigt länge.

Medlem

Alla som ska spela aion, gå med i vår guild här på fz! http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80895


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Versionen som landar på butikshyllorna är 1.5, den som finns på beta servrarna är 1.2 om jag inte minns fel.

Det är 1.0 på servrarna.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Läste det precis men du hann före


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Testade betan och det enda roliga var att man kunde göra en karaktär som såg ut som ett missfoster medans alla andra såg ut som fotomodeller. Allt annat var... been there done that så att säga. Fann inget nytt någonstans och blev inte det minsta sugen på att fortsätta heller.

Dock är jag ganska less på det mesta vad datorspel heter så kan ju vara det också.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Om man betalar för ett spel i månaden i dags läget så ska väll spelet innehålla tillräckligt med content för att kunna ta sig till max lvl utan grind eller? Liksom även ifall om man kan questa sig till max lvl eller pvpa som på warhammer online så kan du ju ändå grinda och då blir det ju mer ett val än ett måste.

Om det är mycket grind i det här spelet som jag har hört att det är någonstans vid lvl 20 så kommer jag inte spela det här spelet.

Questa är att Grinda, Du kanske borde plugga och lära dig vad GRIND är. Vissa föredrar raw combat att levla andra enbart mindless questande.

Mer eller mindre allt i MMO's är byggt på grinding, Inklusive västerländska spel. T.ex. WOW har massor av grind.

Medlem

inte något nytt direkt, betan sög för övrigt... Men betan till Warhammer sög också och JA warhammer blev inte riktigt vad man hade tänkt sig.. för det sög det MED (köpte extended boxen). med över 6 år i bagaget med mmorpg så tycker jag det är ganska sjukt att inte någon spelutvecklare vågar ge sig in på att göra 3 olika sidor som i Daoc.

Medlem
Skrivet av quilombos:

inte något nytt direkt, betan sög för övrigt... Men betan till Warhammer sög också och JA warhammer blev inte riktigt vad man hade tänkt sig.. för det sög det MED (köpte extended boxen). med över 6 år i bagaget med mmorpg så tycker jag det är ganska sjukt att inte någon spelutvecklare vågar ge sig in på att göra 3 olika sidor som i Daoc.

Det är väl 3 sidor i detta? Vet dock inte vad man kan göra eller vinna i pvp så känns ganska värdelöst ändå


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Hardboiled15:

Om man betalar för ett spel i månaden i dags läget så ska väll spelet innehålla tillräckligt med content för att kunna ta sig till max lvl utan grind eller? Liksom även ifall om man kan questa sig till max lvl eller pvpa som på warhammer online så kan du ju ändå grinda och då blir det ju mer ett val än ett måste.

Om det är mycket grind i det här spelet som jag har hört att det är någonstans vid lvl 20 så kommer jag inte spela det här spelet.

Questa är att Grinda, Du kanske borde plugga och lära dig vad GRIND är. Vissa föredrar raw combat att levla andra enbart mindless questande.

Mer eller mindre allt i MMO's är byggt på grinding, Inklusive västerländska spel. T.ex. WOW har massor av grind.

Finns många definitioner om vad grind är, men din är den första jag har hört. Grinda för mig är att döda mobs i ett par timmar utan quest för dom. Och det finns det knappt nåt utav i Aion, speciellt när spelet släpps med 1.5 i EU/US.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Blir fan testa Gladiator först ^^

Medlem

Jag är rätt sugen på Aion men stör mig mycket på grind, kommer nog ge det en chans iaf, har jag kul 10 timmar med det så är det värt pengarna imho =). Kan inte hålla mig borta från grind-definieringen heller, håll till godo: Grind är imho när man som spelare ställs inför samma utmaning om och om igen trots att man visat att man klarar av det. Det grundläggande här är att spelaren upplevar att det är samma utmaning. Många spel (oftast inte MMO:er) döljer det här rätt effektivt med t.ex miljöbyten.


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av NympH:

Finns många definitioner om vad grind är, men din är den första jag har hört. Grinda för mig är att döda mobs i ett par timmar utan quest för dom. Och det finns det knappt nåt utav i Aion, speciellt när spelet släpps med 1.5 i EU/US.

Då borde du läsa de IGENTLIGA definitionen av vad GRIND är

http://en.wikipedia.org/wiki/Grind_%28gaming%29

"Grinding is a term used in video gaming to describe the process of engaging in repetitive and/or non-entertaining gameplay in order to gain access to other features within the game."

Inaktiv
1
Skriv svar