Crytek protesterar mot Tyskland

Robot
Medlem
Crytek protesterar mot Tyskland

Läste nånstans att det bara var ett parti som stod bakom idén och att om man skulle rösta om det så skulle sannolikt förslaget röstas ner.

Är inte hundra procent säker om det var sant, då jag inte kommer ihåg källan.

Medlem

varför all denna censur?

tror de att de blir ett tredje världs krig bara för man ser lite våld?

[lägger till]

Är det inte bättre om man sitter och dödar folk i virtuella miljöer på låtsas istället för att folk får tag i vapen och går loss i skolor?

Medlem
Skrivet av mrful:

Läste nånstans att det bara var ett parti som stod bakom idén och att om man skulle rösta om det så skulle sannolikt förslaget röstas ner.

Är inte hundra procent säker om det var sant, då jag inte kommer ihåg källan.

Ett parti idag, många imorgon.

Medlem

Löjligt lagförslag tycker jag...

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

varför all denna censur?

tror de att de blir ett tredje världs krig bara för man ser lite våld?

[lägger till]

Är det inte bättre om man sitter och dödar folk i virtuella miljöer på låtsas istället för att folk får tag i vapen och går loss i skolor?

Är det något land som har provat? Jag menar, finns det bevis på att detta inte funkar eller är det bara smo folk tror? Tycker själv att spelvärlden skulle bli MYCKET tråkigare utan våld.

Om man tänker efter, så är det väldigt många spel med någon form av våld i sig fast nu skulle de väl bara förbjuda de spel där man skjuter/slår "människoliknande" varelser?

Inaktiv

nae men LOL...Så seriöst trodde jag inte att det skulle bli

Medlem

De länder där våld är vardagsmat så finns det inte mycket tvspel eller filmer, fattigdom och sociala orättvisor skapar våld/krig... Att säga att tvspel och filmer bär skulden är bara fåfängt och rent löjligt.

Konstigt att dom våldsammaste kapitlen i människans historia, inte innefattar dagens teknik, alla måste ha varit änglar under medeltiden...

Medlem

Det är säkert bara för att dem inte vill ha massa jävla snören till ungar som sitter och skriker på Unreal Tournamentspielen!

[http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA]

Skämt åsido.. Men det är bara fjantigt..

Medlem

Bryter lite mot ens frihet tycker jag. Vad har regeringen att göra med vad jag (vi säger att jag är tysk) spelar? Aggressivt beteende kan ju uppkomma nästan oberoende på genre. Det handlar väl snarare om beroende. WoW kan väl knappast klassas som ett "killerspiel" men ändå ser man folk gå helt bärsärk om de inte får sin fix.

Medlem
Skrivet av Zheri:

[...] Konstigt att dom våldsammaste kapitlen i människans historia, inte innefattar dagens teknik, alla måste ha varit änglar under medeltiden...

Ett av de bättre citaten jag läst denna vecka. Tack för det!


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av Zheri:

Att säga att tvspel och filmer bär skulden är bara fåfängt och rent löjligt.

Samma sak ifall man påstår att det inte bidrar alls.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Bryter lite mot ens frihet tycker jag. Vad har regeringen att göra med vad jag (vi säger att jag är tysk) spelar? Aggressivt beteende kan ju uppkomma nästan oberoende på genre. Det handlar väl snarare om beroende. WoW kan väl knappast klassas som ett "killerspiel" men ändå ser man folk gå helt bärsärk om de inte får sin fix.

Det där är å andra sidan lite av en gråzon. Regeringen, som röstats fram av en demokratisk majoritet, tar beslut i olika frågor med ambitionen att göra livet bättre (alt. säkrare) för oss innevånare. Vi har valt dem, för att de anses vara bättre på att styra ett land och veta vad som är bra och dåligt för befolkningen.

Sen går den där gråzons-uppfattningen åt båda hållen - naturligtvis. Det finns ju en gräns där konsekvensen av för hårt styre gör befolkningen lidande. I detta fall handlare det väl snarare om, som så många andra gånger, om individens rätt och skyldighet till olika typer av intryck och vad/hur vederbörande tolkar dessa samt sedermera implementerar rent praktiskt i sin vardag. Är det oavkortat ett praktiskt moment som skadar en annan människa fysiskt, är det självklart att frågan måste tas upp - dvs vad som fick individen att göra dittan eller dattan.

Enda som bekymrar mig är det faktum att ju mer styrande lagar som underminerar chanserna att individen själv gör bedömningen, desto mer problem på individuell nivå kommer vi att få.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Inaktiv

trodde den där videon var fejk. tyskar verkar ju inte vara så smarta. censur och förbud på allting tycker jag.

Medlem

Tyskland är pinsamma, förbjud film och thrillerböcker när ni ändå är i farten, och inte för att tala om nyheterna, våld våld våld!

Medlem

Ja dom ska väl flytta läste jag.. vem fan vill vara i tyskland idag man får ju fan inte göra nåt nästan

Medlem

Tyskland, censurens högborg.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Tyskar är då ett konstigt folk. Allt de gör ska de överdriva så in i vassen.
Startar de krig, ja då ska hela världen med och kriga.
Ska de översätta film, ja då dubbar de den helt och hållet.
Vill de ha en förbättrad handel, ja då är de med och startar upp EU.
Vill de skydda sin befolkning från våldsamma spel, ja då censureras spelen eller förbjuds och de tyska speltillverkarna förbjuds att arbeta i deras hemland.

Bara jag som tycker att Tyskland fortfarande verkar vara samma fascistland som under andra världskriget?
Finns det något gott där borta

Medlem

Att dom inte förbjuder sin tysktillverkade öl istället, den ställer nog till med bra mycket mer våld än tv spelen.

Ja tyskar, vad ska man säga... Dom har inte riktigt huvudet på skaft, olagligt med actionspel. Men legala bordeller som indirekt stödjer människohandel är helt ok. Tycker dom kan ta sin förvridna syn på verkligheten och lämna EU, hoppas verkligen inte att tyskarna ska få inflytande i censurfrågan inom EU.

Medlem

Tyskarna vill kanske visa att dom har bättrat sig?

Medlem

Dessa tyskar. Ska dom inte förbjuda alla filmer med våld med då? :). En sak är säker, går lagen igenom kommer väldigt många tyskar börja tanka spel.

Medlem

Crytek flytta upp till Sverige, här får ni göra precis som ni vill!


signatur

When theres no more room in hell, the dead will walk the earth

Medlem

Det är väll bättre om tyskarna får ta ut sin ilska i spel.

Medlem

Tror inte det skulle hjälpa att göra det olagligt på det sättet dessa politiker tror att det kommer göra. Allt det kommer göra är att bevisa att problemet är betydligt djupare än så. Och att dom inte kan räkna ut detta är märkligt? För om man ser på hur MÅNGA gamers det finns i världen som spelar just dessa spel så skulle det ju hända betydligt mer. Det är väldigt lätt för samhället att peka på nåt men det är svårare att se på sig själva och tänka att det kanske är vi som missat nåt.

Medlem

va fan va lösligt haha =/

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tyskar är då ett konstigt folk. Allt de gör ska de överdriva så in i vassen.
Startar de krig, ja då ska hela världen med och kriga.
Ska de översätta film, ja då dubbar de den helt och hållet.
Vill de ha en förbättrad handel, ja då är de med och startar upp EU.
Vill de skydda sin befolkning från våldsamma spel, ja då censureras spelen eller förbjuds och de tyska speltillverkarna förbjuds att arbeta i deras hemland.

Bara jag som tycker att Tyskland fortfarande verkar vara samma fascistland som under andra världskriget?
Finns det något gott där borta

De har ju gott öl!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

spelar roll för tyskar gör ju allt på tyska å jä vill hat på svenska/engelska så de påverkar ente mej

fast de va väll ena lide väl bröddigt å igenbonna

jä får vell seja som feskrarna... de grer sig i van´t


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av theluser39:

Crytek flytta upp till Sverige, här får ni göra precis som ni vill!

Det är bara en tidsfråga innan det här grymt mesiga landet hänger på tyskland..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar