Crytek protesterar mot Tyskland

Medlem

Tro mig de finns en del som är emot sånt här sattyg... även i tyskland! http://vimeo.com/4632310

Medlem

Faschismens spöke vandrar vidare i tyskland märker jag. Idioter som inte lärt sig något.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Tyskarna gör allt för att få bort nazist stämpeln från landet och försöker hela tiden att visa att dagens Tyskland är emot våld men liksom den här censuren de håller på med påminner ju starkt om nazi tyskland.

Jag tycker att den här utvecklingen som sker är skrämmande jag menar vadå? Ska de förbjuda böcker med våld och filmer också? Förbjud alkohol istället så ska ni se att det kommer att bli skillnad.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det är inte våldsamma spel som ökar våldet i samhällen, Det är ökningen av alkoholkonsumtionen !

Nu ska jag ut och dricka några kalla i solen. Hejsvejs

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Det är säkert bara för att dem inte vill ha massa jävla snören till ungar som sitter och skriker på Unreal Tournamentspielen!

[http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA]

Skämt åsido.. Men det är bara fjantigt..

Du läste inte beskrivningen av filmen va?

Den är ju gjord som protest mot förslaget...

Medlem
Skrivet av Zheri:

De länder där våld är vardagsmat så finns det inte mycket tvspel eller filmer, fattigdom och sociala orättvisor skapar våld/krig... Att säga att tvspel och filmer bär skulden är bara fåfängt och rent löjligt.

Konstigt att dom våldsammaste kapitlen i människans historia, inte innefattar dagens teknik, alla måste ha varit änglar under medeltiden...

Fast dom hade ju biblen...och den e inte heller så barnvänlig


signatur

La la la lag!

Medlem

det är fan bra att crytek klagar på det. är helt idiotiskt att man ska förbjuda våldsspel!! folk väljer bäst fan dom vill att spela och se på våld.

Medlem

De kan ju flytta till Hawaii, de gör ju bara strandspel ändå.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av mini-mus:
Skrivet av Zheri:

[...] Konstigt att dom våldsammaste kapitlen i människans historia, inte innefattar dagens teknik, alla måste ha varit änglar under medeltiden...

Ett av de bättre citaten jag läst denna vecka. Tack för det!

Ta en titt på när Bullshit tar upp ämnet och känn dig sedan ägd, spel osv har ingen som helst koppling till våldsamheter, bara i enstaka fall och då är det precis om vad som helst... en film , en bok you name it

Btw the största enslings massakern i modern tid använde inte ens skjutvapen och ägde rum långt innan pong var uppfunnet.

Inaktiv
Skrivet av Arre:

Tro mig de finns en del som är emot sånt här sattyg... även i tyskland! http://vimeo.com/4632310

Videon stämmer väldigt bra in hur det är i sverige också, eller ta mig fan hela EU..

Inaktiv

ja inte hade tyskarna några våldsamma tv-spel 1942 men det verkade ju inte spela så stor roll...

Medlem

Fan Crytec får gärna flytta hit till stockholm o skapa lite nya arbetstillfällen
Men seriöst hoppas att dem inte fixar mer censur lagar
sånt hjälper sällan imo..

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Hix0r:

Det är säkert bara för att dem inte vill ha massa jävla snören till ungar som sitter och skriker på Unreal Tournamentspielen!

[http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA]

Skämt åsido.. Men det är bara fjantigt..

Du läste inte beskrivningen av filmen va?

Den är ju gjord som protest mot förslaget...

Jo. jag har läst den ett x-antal gånger. Det var lite det som var meningen

Inaktiv

Spel finns för att man ska kunna använda onödigt våld utan att det skadar någon annan, Så ja det är ganska tråkigt för tyskarna, men dem är otroligt fuskiga på CS så jag vet inte


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av dlq:
Skrivet av Arre:

Tro mig de finns en del som är emot sånt här sattyg... även i tyskland! http://vimeo.com/4632310

Videon stämmer väldigt bra in hur det är i sverige också, eller ta mig fan hela EU..

Jopp, lite läskig e den allt :/

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Hix0r:

Det är säkert bara för att dem inte vill ha massa jävla snören till ungar som sitter och skriker på Unreal Tournamentspielen!

[http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA]

Skämt åsido.. Men det är bara fjantigt..

Du läste inte beskrivningen av filmen va?

Den är ju gjord som protest mot förslaget...

Han som gjorde filmen blev ju mobbad både online och i skolan för den här filmen men den är på låtsas och jag tycker att ungen som gjorde den är riktigt bra jag menar tydligen så var det tillräckligt verkligt för att få honom mobbad.

Synd att vi lever i the age of ignorance.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Cevat Yerli kan ju sluta betala skatt i Tyskland och sätta upp shoppen någon annanstans, kanske skulle de tycka det var bättre?

Medlem

Old men declare war, young men have to fight them! från CoD 4 tror det står så har ej spelat det på evigheter.

Medlem
Skrivet av depthless:

Cevat Yerli kan ju sluta betala skatt i Tyskland och sätta upp shoppen någon annanstans, kanske skulle de tycka det var bättre?

I monaco...undrar varför inte spelbolagen inte är där...

Medlem

De kanske vill koncentrera sig på att bygga upp Wehrmacht igen?

Medlem
Skrivet av rickzzorr:

Old men declare war, young men have to fight them! från CoD 4 tror det står så har ej spelat det på evigheter.

Jamen några måste ju vicka på mustaschen och röka pampiga ciggarer också!?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av jeppe95:

trodde den där videon var fejk. tyskar verkar ju inte vara så smarta. censur och förbud på allting tycker jag.

Den verkar ju vara fejk enligt länken i tråden. Jag har alltid tyckt att han verkar ha "överagerat" i filmen, har aldrig funnit den speciellt övertygande, dock rolig.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av mini-mus:
Skrivet av Zheri:

[...] Konstigt att dom våldsammaste kapitlen i människans historia, inte innefattar dagens teknik, alla måste ha varit änglar under medeltiden...

Ett av de bättre citaten jag läst denna vecka. Tack för det!

Ta en titt på när Bullshit tar upp ämnet och känn dig sedan ägd, spel osv har ingen som helst koppling till våldsamheter, bara i enstaka fall och då är det precis om vad som helst... en film , en bok you name it.

Du kan ju berätta för mig när mini-mus eller Zheri säger att våld i spel har någon koppling till riktigt våld att göra. Av det jag läste så var det precis tvärtom.

Tips: Läs igenom det du citerar iaf två gånger och läs sedan det du själv skrivit iaf en gång.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Tack Lilleputten, precis det jag tänkte skriva:) han verkar ha missförstått allt.

Medlem

Samma ståhej som när videospelarna blev var mans egendom eller när det var populärt med P&P rollspel, eller när hårdrocken "slog igenom". Alltid några kulturvrak som inte har koll på nånting som ska fiska röster med idiotförslag som det tydligen finns en hel del som stödjer. Då kan dom fan förbjuda alla våldsskildringar -- börja med Bibeln.


signatur

In war, truth is the first casualty

12
Skriv svar