Activision jämför Battle.net med Xbox Live

Robot
Medlem
Activision jämför Battle.net med Xbox Live

Jag ber för att det blir lika bra som det låter.

Medlem

samma här


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Verkar ju fungera precis som Steam.

Medlem

huvudsaken e väll att man kan spela online

resten spelart inte någon större roll


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Nu ska man bara slippa den enorma tid det tar att navigera sig i nåt som har med Blizzard's hemsidor att göra.

Inaktiv

Var det inte något prat om att nya battle.net skulle kosta också?

Medlem

Xbox Live är en ripoff. Moderna konsoller har all kapacitet för gratis online och internetstöd.

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Var det inte något prat om att nya battle.net skulle kosta också?

Första gången är gratis!

Till skillnad från XBox live kommer det inte att kosta att spela online matcher på battle.net. Men det kommer med all sannolikhet att finnas många saker man får betala för, så de kan dra in pengar på tjänsten.

Medlem

Jahaja, en till steam-klon...(?)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Jahaja, en till steam-klon...(?)

Jaså, har de sagt att de ska distribuera 3dje parts spel på battle.net?

Inaktiv

Jag tycker inte det låter bra... Jag vet inte varför men en magkänsla säger mig att vi kommer behöva betala för det, ala xbox live.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

BME
Medlem

Känns som att poängen med ett system för många spel försvinner när man måste ha många sådana system på datorn, Det Valve gjort rätt med steam är ju att de släppt in andra utvecklares spel


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Osteoperosis:

Verkar ju fungera precis som Steam.

Med communitydelen iaf. Sen blir det nog inte försäljning av spel m.m. som Steam har men det känns som att Steam vore en bättre jämförelse än Live iaf.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av GeckoYamori:

Xbox Live är en ripoff. Moderna konsoller har all kapacitet för gratis online och internetstöd.

Du tror inte det kostar x antal ändå att driva Xbox Live och allt vad det innebär, samt att många jobbar helttid med tjänsten.

Men ändå håller jag med dig, det är förjävligt att behöva betala för att lira online på xboxen, ja menar allt annat kostar ju skjortan för en konsoll ändå dvs tillbehören och spelen.

Medlem

Synd dock att de inte allierar sig med Steam istället... Steam verkar ju ha allt som krävs, såvida inte Blizzard har en massa nya funktioner på gång... annars blir det ju bara ytterligare en sak som man måste köra i bakgrunden för att kunna spela ett spel...

Inaktiv

hoppas det blir bra men.steam är lagom kasst stort jobbigt virus som vill jävlas med alla.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Synd dock att de inte allierar sig med Steam istället... Steam verkar ju ha allt som krävs, såvida inte Blizzard har en massa nya funktioner på gång... annars blir det ju bara ytterligare en sak som man måste köra i bakgrunden för att kunna spela ett spel...

Håller med, skulle vara skönare att ha sina spel i ett "program" än utspridda.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Som Steam då med andra ord

Inaktiv

Bara man slipper achievements så...

Medlem
Skrivet av X3treat:

Bara man slipper achievements så...

Varför då? Är inget man måste ta direkt, förstör ju inte spelet på något sätt.

Medlem

Är det verkligen 10 miljoner spelare i WoW? Hörde att det var runt 6 efter dom tappat alla sina spelare i Kina.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Battlenet är i grunden mycket äldre än steam

Inaktiv

Om nu nya battle.net är så viktigt att de försenar SC2 pga det så tycker jag att de får visa lite från det. De måste ju ha något att komma med snart. Kanske på Blizzcon om ett par veckor?

Medlem

Likheterna med Quake Live är större än de mot Steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tybalt:

Jahaja, en till steam-klon...(?)

Jaså, har de sagt att de ska distribuera 3dje parts spel på battle.net?

ok som du vill, jahaja, en till SÄMRE steam-klon?

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Jag ber för att det blir lika bra som det låter.

hehe har Blizzard någonsin misslyckats med något de gjort?

Vi kan nog vara rätt lugna.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tybalt:

Jahaja, en till steam-klon...(?)

Jaså, har de sagt att de ska distribuera 3dje parts spel på battle.net?

ok som du vill, jahaja, en till SÄMRE steam-klon?

Med tanke på att Blizzard tar sig tid att göra bra spel, och att deras battle.net antagligen blir optimerat för deras behov tror jag den kommer vara bättre än Steam på många punkter. Vi får se när de släpper mer info.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Tybalt:

Jahaja, en till steam-klon...(?)

Jaså, har de sagt att de ska distribuera 3dje parts spel på battle.net?

ok som du vill, jahaja, en till SÄMRE steam-klon?

Med tanke på att Blizzard tar sig tid att göra bra spel, och att deras battle.net antagligen blir optimerat för deras behov tror jag den kommer vara bättre än Steam på många punkter. Vi får se när de släpper mer info.

... och valve är inte kända för att ta sig tid att göra bra spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Detta hade aldrig hänt om det inte varit för dagens generation spelare som verkar acceptera vad som helst. Sims är ett ypperligt exempel på en spelserie folk är villiga att betala dyrt för men som skulle ha släppts gratis via patchar garanterat om det inte var för att EA visste att folk nästan säljer sin skäl bara de får spela mer Sims. Som ni nog förstår talar jag om att de kanske ska börja ta betalt för BattleNet. Under alla mina år som spelare är detta något väldigt ovanligt. De enda spelen som kostar pengar att spela på nätet är MMORPG och detta är helt förståeligt. Däremot kan jag inte på något sätt se en enda anledning till att det ska kosta pengar att spela Starcraft 2 mot en polare eller mot andra spelare. Nej detta låter mer som Activision än det Blizzard jag gillat sedan jag såg deras spel Blackthorne. En sak är säker om det kommer kosta pengar att spela spelet och LAN fortsätter vara borta kan de glömma några pengar från mig, jag kommer inte köpa det. Spelar ingen som helst roll att de fortfarande är det bästa spelföretaget som finns när det kommer till spel, jag kan helt enkelt inte stödja ett företag som inte lyssnar på sina kunder.

12
Skriv svar