Nya funktioner till Xbox Live nästa vecka

Medlem
Nya funktioner till Xbox Live nästa vecka

Gött !
Man slipper krångla med skivor också = D


signatur

Sånt e livet

Inaktiv

Så jävla nice!

Jag har lite poäng kvar kanske blir ett köp av Assassin's Creed om jag har lust!

Orkar inte ha en massa poäng liggandes xD

Bra MS!

Medlem

showerguy: Spelen kommer kosta mer än "lite" poäng.

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta, känns som en bitchslap mot oss med 20GB-hårddisk med tanke på deras hårddiskpriser.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag håller med, nog för att konsolen är billig, men det är sjuka ockerpriser för större hd...

jag "hoppas" att min pajjar av RRoD efter garantin går ut om 1mån så att jag kan rättfärdiga köp av ny krysslåda för min fru

Medlem

Läste nånstans att installerade spel skulle ta lite mindre plats efter den här uppdateringen. Nåt spel hade krympt med så mycket som 1.6gb (om man var tvungen att installera om spelet först framgick inte) efter att uppdateringen gått ut till amerikanska konsumenter.


signatur
Inaktiv

ska man kunna köpa märkeskläder till sin mesiga avatar? aja annars var det bra. har 160 poäng liggandes. kanske räcker till nåt haha.

Medlem

Får allt va ett riktigt bra pris på spelen om det skall vara något att hänga i granen men hoppas kan man ju alltid.
Men kläder till sin avatar? zZzz

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

showerguy: Spelen kommer kosta mer än "lite" poäng.

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta, känns som en bitchslap mot oss med 20GB-hårddisk med tanke på deras hårddiskpriser.

Så sant


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Gortie:

Läste nånstans att installerade spel skulle ta lite mindre plats efter den här uppdateringen. Nåt spel hade krympt med så mycket som 1.6gb (om man var tvungen att installera om spelet först framgick inte) efter att uppdateringen gått ut till amerikanska konsumenter.

Stämmer bra det, jag har den redan (signade upp för "beta" testet av uppdateringen) och många spel blir mindre på disken för att dom tar bort paddingfiler och dubletter som finns på skivorna av prestandaskäl, men man måste installera om spelet om du redan har det inlagt för att det ska krympa.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

MFZ
Medlem

synd att man inte har nå utrymme att spara sina digitala köp på då, boxens hd är ju inte direkt optad för ändamålet.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Sjukt bra, synd att man åker bort då det släpps :/


signatur

Wai

Skrivet av Gortie:

Läste nånstans att installerade spel skulle ta lite mindre plats efter den här uppdateringen. Nåt spel hade krympt med så mycket som 1.6gb (om man var tvungen att installera om spelet först framgick inte) efter att uppdateringen gått ut till amerikanska konsumenter.

Jag har hört någonstans att man måste ominstallera spelen kommer dock inte ihåg varifrån.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

hyra film funktionen ska komma hit iaf. båsde svenksa och finska flagan var med bland dom 16 eller så länder som var på listan över länder soms kulle få det till sen sommar/höst. sen om det verkligen blir nåt av det tvivlar jag på. litar inte ett skti påvad MS/sony osv säger på E3 längre ^^

Medlem

Frågan är ifall man kan ladda hem spelen flera gånger för samma peng, utifall man deletar spelet och vid ett annat tillfälle ångrat det? t.e.x fria upp diskutrymme för andra spel osv.

Inaktiv

Härligt! Detta har jag väntat på.

Okej.. ni som inte har någon hårddisk eller sitter på 20gb disk, klagar ni när era datorer blir för gamla med eller uppgraderar ni? Intresserar tjänsten så köp en ny disk, annars slipp.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Okej.. ni som inte har någon hårddisk eller sitter på 20gb disk, klagar ni när era datorer blir för gamla med eller uppgraderar ni? Intresserar tjänsten så köp en ny disk, annars slipp.

Mjo, men det är ju en viss prisskillnad mellan en vanlig 3,5" hårddisk som man pluggar i datorn och den Xbox 360-disk som Microsoft kränger till överpris. Räkna ut pris/GB så ser du vad jag pratar om. Tycker nog att klagomålen är befogade.

Roq
Medlem
Skrivet av jeppe95:

ska man kunna köpa märkeskläder till sin mesiga avatar? aja annars var det bra. har 160 poäng liggandes. kanske räcker till nåt haha.

Inte bara märkeskläder, utan även lite roligare saker, exempelvis Cog-rustningar från Gears of war-serien8)

Inaktiv
Skrivet av Emret:
Skrivet av DirtyAnders:

Okej.. ni som inte har någon hårddisk eller sitter på 20gb disk, klagar ni när era datorer blir för gamla med eller uppgraderar ni? Intresserar tjänsten så köp en ny disk, annars slipp.

Mjo, men det är ju en viss prisskillnad mellan en vanlig 3,5" hårddisk som man pluggar i datorn och den Xbox 360-disk som Microsoft kränger till överpris. Räkna ut pris/GB så ser du vad jag pratar om. Tycker nog att klagomålen är befogade.

Klart, men det krävs för tjänsten. Inget som tvingar dig att köpa en disk till dator vad jag sett iallafall.

Själv köpte jag en Elite med 120GB HDD förra hösten då jag såg vart MS var på väg med X360 och Live redan då. Känns som väl spenderade pengar idag.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Frågan är ifall man kan ladda hem spelen flera gånger för samma peng, utifall man deletar spelet och vid ett annat tillfälle ångrat det? t.e.x fria upp diskutrymme för andra spel osv.

Självklart, man kan ta bort och ladda hem spelet igen så länge Live-servrarna finns kvar. dEtta gälelr altt du köpt på live, musik, demon, live arcade spel, 360-spel etc. Bara att deleta vid behov och ladda ner på nytt när du vill spela igen (utan någon ny kostnad)

Medlem

Blir antagligen ett köp av Mass Effect.

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Emret:
Skrivet av DirtyAnders:

Okej.. ni som inte har någon hårddisk eller sitter på 20gb disk, klagar ni när era datorer blir för gamla med eller uppgraderar ni? Intresserar tjänsten så köp en ny disk, annars slipp.

Mjo, men det är ju en viss prisskillnad mellan en vanlig 3,5" hårddisk som man pluggar i datorn och den Xbox 360-disk som Microsoft kränger till överpris. Räkna ut pris/GB så ser du vad jag pratar om. Tycker nog att klagomålen är befogade.

Klart, men det krävs för tjänsten. Inget som tvingar dig att köpa en disk till dator vad jag sett iallafall.

Själv köpte jag en Elite med 120GB HDD förra hösten då jag såg vart MS var på väg med X360 och Live redan då. Känns som väl spenderade pengar idag.

Ja det hade jag också gjort, men när jag köpte min för tre år sedan fanns ju bara 20gb disken... och 120gb varianten idag kostar väl motsvarande 1,5TB "vanlig" disk typ

Inaktiv
1
Skriv svar