Nintendos miljonsäljare tuffar på

Medlem
Nintendos miljonsäljare tuffar på

Inte för att vara den men klan man verkligen räkna med Wii Sports när det följer med konsolen? Jag menar dom har ju inte sålt spelet separat som med dom 3 andra

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Inte för att vara den men klan man verkligen räkna med Wii Sports när det följer med konsolen? Jag menar dom har ju inte sålt spelet separat som med dom 3 andra

"Bundlat" eller inte så är det ju fortfarande ett sålt spel?

Och som nämns i artikeln följer det inte med konsolen i Japan, där Wii har sålt mest.

Medlem

Super mario bros var väll åxå "budlat" till nes?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag kommer aldrig fatta wii:ns storhet, av det man läser på forum så är det PS3 och 360ägarna som visserligen kastar skit på varann men som samtidigt har ett intresse av spel.
Vilka är det som köper en wii eg.? och de som gör det, spelar de ens på den eller köper de den bara för "ooh vilka gulliga och roliga spel, vi kan ju ha jättekul på nästa hemmafest" och sen står den bara där...
Det är nämligen precis så som den person jag känner som köpte en wii gjorde.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag kommer aldrig fatta wii:ns storhet, av det man läser på forum så är det PS3 och 360ägarna som visserligen kastar skit på varann men som samtidigt har ett intresse av spel.
Vilka är det som köper en wii eg.? och de som gör det, spelar de ens på den eller köper de den bara för "ooh vilka gulliga och roliga spel, vi kan ju ha jättekul på nästa hemmafest" och sen står den bara där...
Det är nämligen precis så som den person jag känner som köpte en wii gjorde.

Skulle tro att rätt många faktiskt spelar på den. Äger själv ett flertal konsoller inklusive ett Wii och även om det blir mest spelat på xboxen så kan jag inte försumma de timmar jag lagt på diverse spel på Wii.

/ LordDaimos

Medlem

Nintendo, greatness

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag kommer aldrig fatta wii:ns storhet, av det man läser på forum så är det PS3 och 360ägarna som visserligen kastar skit på varann men som samtidigt har ett intresse av spel.
Vilka är det som köper en wii eg.? och de som gör det, spelar de ens på den eller köper de den bara för "ooh vilka gulliga och roliga spel, vi kan ju ha jättekul på nästa hemmafest" och sen står den bara där...
Det är nämligen precis så som den person jag känner som köpte en wii gjorde.

Ja, kanske för att man använder sin PC till de "riktiga" spelen.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av simulacra:

Jag kommer aldrig fatta wii:ns storhet, av det man läser på forum så är det PS3 och 360ägarna som visserligen kastar skit på varann men som samtidigt har ett intresse av spel.
Vilka är det som köper en wii eg.? och de som gör det, spelar de ens på den eller köper de den bara för "ooh vilka gulliga och roliga spel, vi kan ju ha jättekul på nästa hemmafest" och sen står den bara där...
Det är nämligen precis så som den person jag känner som köpte en wii gjorde.

Skulle tro att rätt många faktiskt spelar på den. Äger själv ett flertal konsoller inklusive ett Wii och även om det blir mest spelat på xboxen så kan jag inte försumma de timmar jag lagt på diverse spel på Wii.

/ LordDaimos

Håller med med skillnaden att på min ps3 spelar jag alltid själv men på wii, hellst med andra


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag kommer aldrig fatta wii:ns storhet, av det man läser på forum så är det PS3 och 360ägarna som visserligen kastar skit på varann men som samtidigt har ett intresse av spel.
Vilka är det som köper en wii eg.? och de som gör det, spelar de ens på den eller köper de den bara för "ooh vilka gulliga och roliga spel, vi kan ju ha jättekul på nästa hemmafest" och sen står den bara där...
Det är nämligen precis så som den person jag känner som köpte en wii gjorde.

Häng med lite i undersökningar och nyheter så borde du komma fram ungefär till:

"De som normalt inte spelar spel, utan vill ha något med ett intuitivt gränssnitt. De som spelar dessa spel råkar vara såna som aldrig rört ett tv-spel förut pga avancerade kontrollscheman och ej tilltalande utmaningar. Sedan finns de ju en lite skara fanboys som vill ha nästa episka Zeldaäventyr, Mario och Metroid med fler stortitlar."

Sedan så har väl hemmafestdelen också stor potential, måste bara ha rätt umgänge - om han umgås med såna som inte gillar lättsamma spel så har han gjort fel val. Tillsammans med buzz och alla andra gimmickspel som släpptes till PS2:an.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Super mario bros var väll åxå "budlat" till nes?

Jag fick Ice Climber till min Nes *svävar bort till nostalgilandet*

1
Skriv svar