Demo av Hearts of Iron 3 släppt

Robot
Medlem
Demo av Hearts of Iron 3 släppt

Najs. Paradox forum crashade exakt klockan 18.00 när demot skulle släppas. Alla satt och väntade på att det skulle släppas på Fileplanet men så hittade jag den här exakt samtidigt.

Medlem

Snyggt att ni har filen medans Paradox forum e nerltyngda

Medlem

Fz.se Snabbast i världen

Medlem

JJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Men Calle, inte ska du sätta den sovjetiska flaggan i framkant eller?


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Härligt!
Hoppar på torrenten för att få upp farten lite

Medlem

Meh...
Får kolla det efter semestern.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Näe, tror jag väntar tills på fredag.. Ynka 4 månader va inte mycket att hurra över.

Medlem

Tankar väl och seedar några timmar


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av Mack:

Näe, tror jag väntar tills på fredag.. Ynka 4 månader va inte mycket att hurra över.

Hur kan du klaga egentligen? :(:(:(:(:(:(


signatur
Medlem

oh detta får man allt ge ett försök senare ikväll

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mack:

Näe, tror jag väntar tills på fredag.. Ynka 4 månader va inte mycket att hurra över.

Hur kan du klaga egentligen? :(:(:(:(:(:(

Tänker bara på vad man kan tänkas göra på 4 månader om man tänker på hur snabbt den tiden gick i HoI2. Man hinner inte forska och man hinner inte konstruera nått (möjligtvis infanteri).

Men jag antar att man hinner "kika" på spelet och testa hur striderna har ändrats. Men inget som intresserar mig, ser fram emot spelet tillräckligt ändå.

Medlem

Trots vilja och ett glatt humör, hör jag ändå till de som gillar taktik - light (Total war). Det ska vara lätt och roligt att ta till sig, annars får det vara.

Missförstå mig dock inte. Jag gillar att gnugga geniknölarna och att slå ut motståndaren med dessa. Men spelet ska ändå vara lättillgängligt för spelaren.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Skrivet av Mack:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mack:

Näe, tror jag väntar tills på fredag.. Ynka 4 månader va inte mycket att hurra över.

Hur kan du klaga egentligen? :(:(:(:(:(:(

Tänker bara på vad man kan tänkas göra på 4 månader om man tänker på hur snabbt den tiden gick i HoI2. Man hinner inte forska och man hinner inte konstruera nått (möjligtvis infanteri).

Men jag antar att man hinner "kika" på spelet och testa hur striderna har ändrats. Men inget som intresserar mig, ser fram emot spelet tillräckligt ändå.

Tiden går inte lika snabbt i detta som i tvåan iallafall som jag ser det.


signatur
Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Trots vilja och ett glatt humör, hör jag ändå till de som gillar taktik - light (Total war). Det ska vara lätt och roligt att ta till sig, annars får det vara.

Missförstå mig dock inte. Jag gillar att gnugga geniknölarna och att slå ut motståndaren med dessa. Men spelet ska ändå vara lättillgängligt för spelaren.

Jepp, ungefär samma här. Jag gillar att kunna välja det lättaste och typ inte få något motstånd, bygga jättearméer och krossa motståndet ibland. Men det är också kul att behöva tänka taktiskt ibland, och vinna pga det.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skrivet av Deathwisher:

Trots vilja och ett glatt humör, hör jag ändå till de som gillar taktik - light (Total war). Det ska vara lätt och roligt att ta till sig, annars får det vara.

Missförstå mig dock inte. Jag gillar att gnugga geniknölarna och att slå ut motståndaren med dessa. Men spelet ska ändå vara lättillgängligt för spelaren.

Ja men I detta spel behöver du inte göra nånting sätt allt på "AI control" och ta en grogg och slappna av och lita på dina generaler. Det är helt upp till dig.;)


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Deathwisher:

Trots vilja och ett glatt humör, hör jag ändå till de som gillar taktik - light (Total war). Det ska vara lätt och roligt att ta till sig, annars får det vara.

Missförstå mig dock inte. Jag gillar att gnugga geniknölarna och att slå ut motståndaren med dessa. Men spelet ska ändå vara lättillgängligt för spelaren.

Ja men I detta spel behöver du inte göra nånting sätt allt på "AI control" och ta en grogg och slappna av och lita på dina generaler. Det är helt upp till dig.;)

Oooh... då kan jag sluta spela Majesty och köra detta istället.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Deathwisher:

Trots vilja och ett glatt humör, hör jag ändå till de som gillar taktik - light (Total war). Det ska vara lätt och roligt att ta till sig, annars får det vara.

Missförstå mig dock inte. Jag gillar att gnugga geniknölarna och att slå ut motståndaren med dessa. Men spelet ska ändå vara lättillgängligt för spelaren.

Ja men I detta spel behöver du inte göra nånting sätt allt på "AI control" och ta en grogg och slappna av och lita på dina generaler. Det är helt upp till dig.;)

Det var det jag fick göra till slut.

As a matter of fact så tog jag en gin och tonic till. HAHAHA!

Men det blev också tråkigt. Jag älskar den där blandningen mellan taktiska läget och fältslagen. Jag vill kunna påverka allting, plus att det är mycket roligare.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Äntligen. Dags att ta över världen!


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Nice! Tvåan har man lirat en del.


signatur

War never changes.

Medlem

Usch vad svårt det var att sätta sig in i... rätt tråkig tutorial också... =/ Inte ett spel för mig kanske... Även om tanken på att kunna styra historien och ta över rollen som ledare för ett land känns lockande.

Medlem

Sitter och seedar lite till och får väl prova snart. Dom flesta här verkar tycka det är intressant


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av seven8nine:

Usch vad svårt det var att sätta sig in i... rätt tråkig tutorial också... =/ Inte ett spel för mig kanske... Även om tanken på att kunna styra historien och ta över rollen som ledare för ett land känns lockande.

Krävs skapligt med tid och tålamod för att få ut det mesta av Hearts of Iron-serien, men få spel ger sådan tillfredsställelse som de svåra tankenötterna till spel. Man känner sig rätt bra när man lyckas med så komplexa grejer

Medlem

Fint. Längtar till fulla spelet, kan knappt spela tvåan med 800x600 eller vad det är man kör med. Ser fram emot att ta över världen med Sverige.

Medlem

Haha ta över med Sverige... lycka till

Nej det går lättare i EU3 i sådana fall...

Medlem

aah nej, som folk säger, kräver på tok för mycket angagemang av spelaren. Vem sitter och klickar igenom stora rutor av text för att läsa sig till hur man spelar ett spel nu för tiden? (tråkigt tutorial)
Hade de lagt lite mer krut på tutorial (learning-by-doing) och lagt in en röst där så hade jag nog ansträngt mig lite mer.

Medlem

Hur mycket hjälper ett relativt bra kunnande om andra världskriget i spelet? Hjälper det att ha kunskaper utanför spelet eller får man reda på allt väsentligt när man spelar?

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Hur mycket hjälper ett relativt bra kunnande om andra världskriget i spelet? Hjälper det att ha kunskaper utanför spelet eller får man reda på allt väsentligt när man spelar?

Det hjälper ganska mycket då du förmodligen vet vilka strategier som fungerar eller inte fungerar.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Det finns inga planer på en mac-demo? *SNYFT* !!!!!

123
Skriv svar