Miyamoto: Det blir svårt för konkurrenterna

Robot
Miyamoto: Det blir svårt för konkurrenterna
Medlem
Miyamoto: Det blir svårt för konkurrenterna

Kul kommentar, synd bara att redan nu så är ps3´s magiska pinne bättre än Wii´s fladdriga kontroller,
och ändå är den inte helt klar än,
att det är precision på ps3 mojängen det bevisades ju på dom senaste mässorna.

Även Natal lär bli bättre än Wii viftandet.

Nintendo blir väl lite oroliga när dom övriga gör samma sak fast bättre.

Inaktiv

Nintendo Wii är en bra konsoll men den hade kunnat vara bättre om de iallafall hade haft stöd för 720P upplösning för just nu är Wii bara en uppgraderad Gamecube, kolla t ex på Twilight Princess som är Wiis snyggaste spel men det ser precis likadant ut på Gamecube med. Flame on fanboys.

Medlem

Dom har inget att oroa sig för, kan inte tänka mig att det kommer speciellt många spel som kommer utnyttja kontrollerna, iaf inte denna generation.

Förutom det så tror jag inte folk på dom andra två konsolerna är så jävla intresserad att vifta omkring händerna som om dom fattat eld, men vad vet jag.

Medlem

Visst vann Wii på att dom var först ut med det och både microsoft och sony kommer få svårt att följa med då det inte längre är nytt och häftigt. Men jag tycker inte Nintendo ska vara stolta över wiimoten för den är verkligen inte mycket att hänga i granen både dålig precision och fördröjning (inte knapptryckningar utan vid rörelser).
Twilight princess är samma grafik som på gamecuben för att spelet är gjort för just gamecuben.

Medlem

"Vi har sålt miljontals kontroller till ett bra pris."

tycker 500:- är rätt mycket för kontrollerna, speciellt om man vill vara många spelare (vilket ju är lite av grejen med wii)... 1500:- extra liksom om man vill vara 4 spelare.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Kinya:

Nintendo Wii är en bra konsoll men den hade kunnat vara bättre om de iallafall hade haft stöd för 720P upplösning för just nu är Wii bara en uppgraderad Gamecube, kolla t ex på Twilight Princess som är Wiis snyggaste spel men det ser precis likadant ut på Gamecube med. Flame on fanboys.

Flame? Nä det orkar jag inte, håller med dig. Tyckte wiin var rolig i ett par månader, så fort jag fick pengar köpte jag en PS3 ist dirr. Och jag är SJUKT mycket mera nöjd med den. ALLT är bättre, t.o.m deras Six axis som finns inbyggt i kontrollen är bättre än Wii moten på många rörelser.

Skrivet av MKultra:

"Vi har sålt miljontals kontroller till ett bra pris."

tycker 500:- är rätt mycket för kontrollerna, speciellt om man vill vara många spelare (vilket ju är lite av grejen med wii)... 1500:- extra liksom om man vill vara 4 spelare.

Det räcker väll inte?

Du måste ha en wii mote, som kostar ungefär 400kr, sen måste du ha en nunchuck som går på 200kr och nu förtiden en motion plus och det är 300kr. Så 900kr PER spelare.

Medlem

Tycker nintendo är så grovt överkskattade, ååh vi är så mäktiga och duktiga, alla andra kan inte göra det vi redan gör blablabla.. vi äger hela konsoll marknaden osv..

Medlem

Juno Reactor -> Wii MotionPlus är ute nu, Natal och staven är under utveckling, snacka om att vara efter.

Kinya -> Det beror kanske på att det byggdes till gamecube och inte till Wii.
Super Mario Galaxy är det snyggaste spelet jag spelat till Wii och ja Wii borde haft stöd för HD..

MKultra -> Ett bra pris för Nintendo, inte för konsumenterna

SWEBarb -> Nej, men halva:

Wii 51,6 milj.
360 31,46 milj.
PS3 23 milj.

Det var mycket QQ i denna tråden.

Medlem

Jag tyckte det var ett galet uttalande av den där Nintendoproducenten. Å andra sidan så kan han väl inte säga så mycket annat. Ungefär som när X-box och Sony-anställda gör uttalanden alltså. De får väl sparken eller förlorar inkomster om de sänker sina egna produkter.

Själv gillar jag inte Wii-konsollen. Varken hårdvaran eller mjukvaran som finns till den. Dessutom så är den dyr i förhållande till vad man får. Det har jag inte betalt för att tycka. Och snälla, det är min subjektiva åsikt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av MKultra:

"Vi har sålt miljontals kontroller till ett bra pris."

tycker 500:- är rätt mycket för kontrollerna, speciellt om man vill vara många spelare (vilket ju är lite av grejen med wii)... 1500:- extra liksom om man vill vara 4 spelare.

Det räcker väll inte?

Du måste ha en wii mote, som kostar ungefär 400kr, sen måste du ha en nunchuck som går på 200kr och nu förtiden en motion plus och det är 300kr. Så 900kr PER spelare.

Glöm inte bort Classic controller som är ett måste om man vill lira lite normalt också, eller för att kunna lira VC-spelen (förutom till NES)... Det är ca 300 kr till!
Det är helt sjukt vad dyra kontrollerna är för Wii...

Inaktiv

Även om Zelda TP är gjort för Gamecube så gick Nintendo själva ut med att Zelda TP var Wiis snyggaste spel men Mario Galaxy är säkerligen snyggare när ni nu väl säger det, får väl damma av min Wii och spela igenom bägge spelen igen men å andra sidan ser Wii för jävligt ut på allt över 40"

Sen att Wii fortfarande kostar lika mycket som när det kom ut är sjukt och att 900kr per spelare inkl Motion Plus som kommer att behövas till mer spel framöver är ju sjukt. Xbox 360 t ex kostar 2290kr för Premium 60GB HDMi varianten så välj själv om du vill spela Wii i 480P (640x480) eller Xbox 360 i 1080P (1920x1080) samt att det är billigare än Wii nu är inte det mer lönt? Och sen kostar en 360 wireless kontroll 300kr bara med. Notera jag är inget fan utav 360 för jag gillar PS3 mer faktiskt och jag har alla 3 enheterna så kalla mig inte för någon fanboy.

Medlem

jag säger bara vem bryr sig om motion control... tycker zero punctuation har så brutalt rätt...

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Inaktiv

Fasa ut dessa sätt att kontrollera spel på... snälla


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av Juno Reactor:

Kul kommentar, synd bara att redan nu så är ps3´s magiska pinne bättre än Wii´s fladdriga kontroller,
och ändå är den inte helt klar än,
att det är precision på ps3 mojängen det bevisades ju på dom senaste mässorna.

Även Natal lär bli bättre än Wii viftandet.

Nintendo blir väl lite oroliga när dom övriga gör samma sak fast bättre.

Jag förstår inte riktigt, hur kan du veta att Sonys dildo är bättre än Wii? Det roliga med Sonys variant är att allt registreras via en kamera, hur blir det då när något är framför "ollonet"?

Jag håller på Shigeru, tror det kommer bli grymt svårt för både MS och Sony att göra nått som känns bra och naturligt.

Medlem

Tja prisdelen av detta tycker jag personligen är ganska ironiskt... Speciellt. Tycker personligen Wii är den dyraste konsolen ute där just nu, inte priset utan priset av vad du får.

Medlem

Vadå svårt att konkurera? Vad tror ni folk föredrar? Vifta med en dvd stav till handkontroll eller vifta med händerna och kroppen med Natal?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag hoppas jag slipper vifta med någonting när jag spelar spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag ser en miljonmarknad för erotiska spel till Wii

Medlem
Skrivet av edge80:

Jag ser en miljonmarknad för erotiska spel till Wii

Tror nog konsumenterna föredrar Natal i så fall, bättre att använda hela kroppen och inte bara en plastpinne ;P

Inaktiv

Ska alla börja med vifta går jag över till PCn helt utan tvekan.

/föredetta Nintendo fanboy 1988-2005.

Medlem

Snart är all min respekt som Nintendo har tjänat ihop genom åren som bortkastad.

Medlem

Ärligt talat förstår jag inte varför man vill ha uppskalad SD på en Wii som bara resulterar i crappy HD eftersom varken processor eller gpu klarar av så höga upplösningar.

Nintendo försöker inte vinna "vem har minst k*k men stört TV"-kriget, det lägret finns redan MS och Sony och dom kan kriga mest dom vill medan nintendo har sålt dubbelt så många konsoller som dom tillsammans, och då har ändå 360'n funnits i 4 år..

Nintendo försöker heller inte att göra spel genom att spendera miljarder på R&D - det behöver dom inte. Det enda Nintendo behöver göra är att göra bra spel, vilket dom gör bra. Både Sony och Microsoft är beroende på att ANDRA gör bra spel då dom inte är så stora själva.

Sony tar 549 Kr för en handkontroller (Dualshock, wireless)
Microsoft tar 379 Kr
Och Nintendo tar 399.

Sony är dom som borde skämmas, annars är ju racet jämt.

Medlem
Skrivet av studiox2:

Nintendo försöker heller inte att göra spel genom att spendera miljarder på R&D - det behöver dom inte. Det enda Nintendo behöver göra är att göra bra spel, vilket dom gör bra. Både Sony och Microsoft är beroende på att ANDRA gör bra spel då dom inte är så stora själva.

Så sant som det är sagt, Nintendo försöker inte spendera miljarder på sina spel, det är också problemet. Alla spel ser ut som crap, mer eller mindre, mario galaxy ser "snyggt" ut i jämförelse men 2009 så duger det inte. Visst, konsolen är ruskigt klen, men bara för att Nintendo byggde den på snålaste sätt.

MEdan Sony och MS lägger ner miljoner, miljarder på att utveckla bra, snygga och hållbara spel för sina spelare gör Nintendo tvärt om. DE om någon är beroende av 3:e part, hur många Wii-titlar är utvecklade av Nintendo? inte så många...

Tvärt om ska alla 3:epartsutvecklare spamma konsolen med skitspel som konsolägarna gladeligen köper då de inte tycks förstå bättre. Men även bland de "vanliga spelarna" tycks Wii tappa fotfärste, usel rörelsekänslighet var inte kul, spelen är (för det mesta) både tråkiga, fula och kostar alldeles för mycket. En konsol för långt mindre erbjuder HD upplösning, snygga spel och en hel del andra funktioner.

Om MS och Sony lyckas visa att deras tekniker faktiskt är bra (och inte Wii2) så kan de lyckas sälja. För även mammor och småbarn vill ha kul, spel ska vara snygga, ha en vettig handling och gå att spela igenom ett par gånger. Sen är det ju trevligt om konsolen vet åt vilket håll man viftar, och inte är för seg på att svara

Medlem

Tyvärr så säljer gimmick-prylar bra. Tyvärr kan det resultera i att andra bolag som satsar på kvalité både i hårdvara och mjukvara tar efter.

Älskar man spel och kvalité bör man bojkotta dåliga produkter.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Så sant som det är sagt, Nintendo försöker inte spendera miljarder på sina spel, det är också problemet. Alla spel ser ut som crap, mer eller mindre, mario galaxy ser "snyggt" ut i jämförelse men 2009 så duger det inte. Visst, konsolen är ruskigt klen, men bara för att Nintendo byggde den på snålaste sätt.

Det är iofs inte helt sant. WII är byggd med Motorola CPU; Precis som både Xbox och PS3, dock inte lika kraftfull.

Uppenbarligen duger konsollen väl, att säga något annat är ju bara att idiotförklara sig själv.

En liten sökning på blocket var ju också intressant:

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=wii+konsol+EJ+Xbox+EJ+PS...

Hela 47 Wii till salu..

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=XBOX+360+EJ+WII+EJ+PS3+E...

Cirka 700 360

Runt 480 PS 3

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=Playstation+3&cg=0&w=3&s...

(Ber om ursäkt om jag söker dåligt, men jag tror ändå poängen går fram.

Folk gillar sina WII och säljer dom inte gärna, alltså har dom gjort ett bra köp, och om alla andra här som vill göra en flame på det får gärna idiotförklara sig själva, by all means.

Medlem
Skrivet av studiox2:

Folk gillar sina WII och säljer dom inte gärna, alltså har dom gjort ett bra köp, och om alla andra här som vill göra en flame på det får gärna idiotförklara sig själva, by all means.

Folk som äger ett Wii är oftast barnfamiljer, som inte säljer konsoler alls. De spelas ibland, sen får de ligga och skräpa. Sen kan det vara så att de få stackare som försöker sälja ett Wii har det tufft, ingen vill köpa. Spelen är dyra, konsolen är dyr, och alla som en gång testat går inte tillbaka. 360/PS3 däremot kan man köpa och sälja, med och utan spel så har de ett klart andrahandsvärde och erbjuder så mycket mer.

Wii säljer till barnfamiljer som sagt, de saknar alltför ofta kunskapen/modet att sälja saker via nätet.Att andrahandsvärdet är lågt och att banen går över till PC/annan konsol när de blir lite äldre (tonåringar) gör att man heller inte behöver sälja. Det intressanta vore att veta hur många personer med ett spelintresse, som gillar spel, som äger ett Wii.
Då är vi nog uppe i de där 47, som ångrar sig

Medlem

Jag tror tvärtom. Att barnfamiljer inte säljer sina wii för att det inte finns så många våldsamma spel till wii-konsollen.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar