Trailer för Eve Online

Robot
Medlem
Trailer för Eve Online

Riktigt sjysst promo film faktiskt.

Medlem

Riktigt nice ja.

Medlem

Vill spela. Synd att inlärningskurvan är så brant bara :/

http://go-dl.eve-files.com/media/0803/LearningCurve.jpg

Medlem

Heh...Exemplet han använder i trailern är fan nästan exakt likadant som hände mig en gång

Medlem

Tja kurvan är inte så farlig nu som den var när spelet kom, det finns massor med bra quests i början av spelet som lär dig större delen av grunden.

men vist det är fortfarande brantare inlärningskurva än de flesta MMO's där ute men mycket bättre än förut.

Inaktiv

Vem sätter dreadnoughts på en gate :crazy:

Medlem
Skrivet av dosman:

Vem sätter dreadnoughts på en gate :crazy:

Beer And Kebabs
MAFIA
Ore Mongers ...


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Seriöst den här "nyheten" är fyra dagar gammal. Man får väl ändå förvänta sig att en stor sida som FZ har snabbare nyheter än fyra dagar? Fallout-nyheten är dessutom två dagar gammal.


signatur

Allting är relativt. Se upp för pysslingarna!

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vill spela. Synd att inlärningskurvan är så brant bara :/

http://go-dl.eve-files.com/media/0803/LearningCurve.jpg

Hehe iof gammal men bra.
Tänkte börja spela igen förra veckan, fick ett "5 dagar gratis"- erbjudande. Dock så tog dom fem dagarna slut innan jag han köpa en PLEX, hade så mycket annat att göra, så jag antar att det finns inte tid till EVE länge för min del.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Medlem

nice promo , helt klart

Medlem

ganska mysigt ändå om man tänker efter: ) kanske kan bli roligt!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Shit, riktigt nice asso. CCP vet verkligen hur man skapar en grym atmosfär. Blir sugen på att betala för en månad igen ..men det är så jävla komplicerat spel!!! Blir tokig på det! Men det är sååå jävla gryyyymt. Gaaahhh!


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Vore ett bra spel om det inte vore för att man måste spendera 4 år med att träna skills för att få spela det.

Medlem

Tips: högerklicka på videon och välj "Watch on YouTube" så kan ni se den i HD. Helt klart värt besväret.


signatur
Inaktiv

Riktigt najs video!
Dock ogillar jag Skill-systemet i EVE då det tar så lång tid att få upp dem ...

Skrivet av Deron:

Seriöst den här "nyheten" är fyra dagar gammal. Man får väl ändå förvänta sig att en stor sida som FZ har snabbare nyheter än fyra dagar? Fallout-nyheten är dessutom två dagar gammal.

Låt mig gissa... Du rekommenderar oss då att omvända oss och börja avguda den stora nyhetssidan Nukem?

Inaktiv
Skrivet av anon_19389:

Riktigt najs video!
Dock ogillar jag Skill-systemet i EVE då det tar så lång tid att få upp dem ...

Skrivet av Deron:

Seriöst den här "nyheten" är fyra dagar gammal. Man får väl ändå förvänta sig att en stor sida som FZ har snabbare nyheter än fyra dagar? Fallout-nyheten är dessutom två dagar gammal.

Låt mig gissa... Du rekommenderar oss då att omvända oss och börja avguda den stora nyhetssidan Nukem?

Öh, nej..? Jag säger bara att JAG inte tycker att det är acceptabelt. Du får tycka vad du vill och använda vilka sidor du vill, men du får väl ändå hålla med om att fyra dagar är lite mycket?


signatur

Allting är relativt. Se upp för pysslingarna!

Inaktiv

Eve har en rätt fet lärningskurva. Men när man nåväl klättrat den så är Eve helt klart sjukt kul.

Skrivet av Deron:

Seriöst den här "nyheten" är fyra dagar gammal. Man får väl ändå förvänta sig att en stor sida som FZ har snabbare nyheter än fyra dagar? Fallout-nyheten är dessutom två dagar gammal.

Jag tipsade FZ om den här nyheten för 4 dagar sen.


signatur

dare to be bold

Medlem

EVE är och förblir en ospelbar favorit! Älskar spelet, men orkar inte spela.


signatur

Niet.

Inaktiv

Hur lång tid tar det egentligen att resa från en galax till en annan galax? Jag har själv lirat ett webbbaserat spel vid namn Ogame.

Är det inte svårt att komma igång på Eve online? Tar väl typ flera år för vissa updates och skepp att bygga?

Man måste väl vara Online 24/7?

Medlem

Har hoppat på detta spel många gånger, men jag har fan inte tiden att köra det.. så jävla tråkigt, tror fan det är riktigt roligt när man är inne i det.

Medlem
Skrivet av Deron:

Seriöst den här "nyheten" är fyra dagar gammal. Man får väl ändå förvänta sig att en stor sida som FZ har snabbare nyheter än fyra dagar? Fallout-nyheten är dessutom två dagar gammal.

För en normal människa som inte sitter och surfar runt på varenda spelsida på nätet duger det bra.

Medlem
Skrivet av Theade:

EVE är och förblir en ospelbar favorit! Älskar spelet, men orkar inte spela.

Jupp, lämnade för ett år sedan och är riktigt sugen nu att komma tillbaka men det går fan inte...tar för mycket tid dessvärre.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Inaktiv
Skrivet av Toobie:

Jag tipsade FZ om den här nyheten för 4 dagar sen.

Då är det faktiskt sämre än jag trodde, om de dessutom får ett tips borde de ju faktiskt skriva om det.

Och jag sitter knappast och surfar runt på en massa sidor efter nyheter, jag trodde bara att en stor sida som FZ skulle vara snabbare.


signatur

Allting är relativt. Se upp för pysslingarna!

Medlem

Wall of Text Incoming TL;DR

Skrivet av showerguy:

Hur lång tid tar det egentligen att resa från en galax till en annan galax? Jag har själv lirat ett webbbaserat spel vid namn Ogame.

Är det inte svårt att komma igång på Eve online? Tar väl typ flera år för vissa updates och skepp att bygga?

Man måste väl vara Online 24/7?

För att svara på din första fråga om hur långt tid det tar att resa från galax till galax.

EVE består av cirka 5200 system man kan åka till och alla dessa liger huller om buller i word mapen för att komma från ett till ett annat så åker man via star gates som linkar 2 system med varandra.

att åka från en sidan av eve galaxen till den andra sidan tar ganska ordentligt med tid skulle jag tro och du skulle förmodligen bli dödad innan du kom till den andra sidan. Så eve är stort väldigt stort.

sen fins det något som heter wormhole space som man bara kan komma till om man hittar ett wormhole. dessa wormholes kollapsar efter ett tag och åter bildas på nytt någon annan stans i eve så om man åker igenom ett så kan man hamna precis var som helst.

Och på din fråga om det är svårt att komma igång med Eve.

kort och gott JA.. Eve är det svåraste spelet att komma in i som jag spelat men det är inte omöjligt.

det ungefär en vecka innan du kommer känna dig bekväm med UI och innan du vet ungefär vad du kan och inte kan göra.

men problemet med EVE är att det inte blir roligare en du gör det så det är A och O att du antigen Joinar en bra Corperation (guild) eller att du har nån att spela med.

För att köra EVE solo i början är den största anledningen folk inte fastnar för spelet.

Sen så ska man ha klart för sig att man kanske inte Direkt kommer att kunna göra precis vad man vill men det ska inte ta för lång tid att börja med det nu efter senaste expansionen.

Men det är fult möjligt att börja pvp'a efter en dag eller två dock föreseter detta att man joinar en PVP Corp.

Om nån vill ha en 21 dagars Trial så kan ni PM'a mig (har bara 2)

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Vore ett bra spel om det inte vore för att man måste spendera 4 år med att träna skills för att få spela det.

Du kan ha kul och göra nytta redan efter första dagen i t.ex en pvp-fittad (gillar verkligen den böjningen) rifter. Men självklart blir spelet roligare och det finns mer än att göra och flyga efter 4 års skill-tränande. Men det är inget krav för att "få spela det".

Medlem

Inlärningskurvan menar inte att det tar lång tid att lära sig utan mer att när du väl börjat att lära dig saker går det rätt snabbt tills du når toppen. Tog mig själv kanske en månad innan man väl kom in i spelet på riktigt och ennu en till innan man för första gången flög ut i 0.0 med ens nya alliance allt går rätt snabbt bara att vill du vara cool i snygga skepp får du vänta i MÅNADER åter månader bara för att få en fin skuta man kan göra nått vettigt i men som sagt alla skepp har sin roll i detta spel även de mest erfarna flottorna behöver "newbie skepp" frigs osv för att fungera fullt ut.

Medlem

Dom dår det att låta så grymt men jag tycker att eve online e ett hyffsat segt spel

Skägg.
10 Chambers

Gällande färskheten på nyheten så är det uppenbart av kommentarerna att i alla fall 90% inte hade sett den tidigare, vilket jag tycker är godtagbart. Nu på sommaren är det rejält dött på nyhetsfronten och det gäller att skrapa ihop det man hittar. Att det dessutom har varit helg påverkar också.

Gällande tips så läser vi självklart allt och vi ska bli bättre på att få med tipstack. Vi struntar aldrig i tips, eller att tacka för dem, av ren djävulskap utan snarare av tidsbrist eller mänsklig glömska.


signatur
12
Skriv svar