The Sims 3 expanderar i vinter

Robot
Medlem
The Sims 3 expanderar i vinter

Nu börjas det haha!

Medlem

Here we go again..


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Den mest kompletta hittills var nog det löjligast jag hört. Resa har dem kunnat förut, det är säkert rese expansionen till Sims 2 i ny tappning.

Medlem

Hehe, detta måste vara ett underbart läge för Maxis.

Släpp ett sims-spel, fyll sedan på innehållet med expansioner.

Släpp nytt sims-spel med lite nya funktioner och töm spelet på innehåll, fyll sedan på innehållet igen med expansioner.

Repeat

Medlem

Nu börjas det - igen.

Medlem

dom borde skjutas för att härma the sims 2 i the sims 3. sims var bättre när will wright var med och skapade det!

URK
Medlem

i november kunde de vänta så länge trodde mera på 3 månader på sin höjd innan de skulle släppa den efter sims 3 kom


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

*Suck* Hur många expansioner tror ni kommer släppas ? jag sätter mina pengar på 8 >_>

Medlem

Allt sådant BORDE ha varit implementerat från start, men neeej, EA ska mjölka genom att göra en reseexpansion för tredje gången i rad. Jag kommer att ladda ner det till flickvännen i ren protest.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag är lite förvånad att de väntar ända till vintern, jag förväntade mig första expansionen i höst och andra i vinter.

Medlem
Skrivet av Shiroo:

*Suck* Hur många expansioner tror ni kommer släppas ? jag sätter mina pengar på 8 >_>

Det var väl lite till att ta i. 12 tror jag.

Medlem

Mmm tror det landar på runt tolv stycken jag med.
Patetiskt det här, som nån sa tidigare. Att tömma spelets uppföjare på innehåll för att göra om samma expansions tåg igen är bara en stor spotloska i ansiktet på spelets väldigt stora fanbase.

Medlem

Sims 1: 7 expansioner
Sims 2: 17 expansioner
Sims 3: 27 expansioner?

=P

Medlem
Medlem

Det som är minst överraskande för mig är att folk genast spyr sin galla här på forumet. Som ett A-brev på posten ungefär.

Så, ni gillar inte expansioner? Köp dem då inte! Sluta upp med att idiotförklara folk som gillar Sims, de är mer än kapabla att själva avgöra om en expansion är värd priset eller inte.

Spelade Sims 3 en period när det släpptes, och det var i mina ögon sett det mest kompletta grundspelet ännu. Räckte bra för mig. Men om folk vill ha mer grejer, låt dem själva bestämma om de vill köpa dem. Svårare än så är det faktiskt inte.

EDIT: Min uppmaning att "köp dem inte" är mer ironisk än allvarlig, därför att jag kan sjuttonimej slå vad om att den absoluta majoriteten av postare ovan här inte har det miiiiiiinsta intresse av Sims-serien, förutom att posta argt i forum när det nämns.

Medlem

Sims 499:-
7exp x 299 = 2093 } 2592kr

Sims 2 499:-
17exp x 299 = 5083 } 5582kr

Sims 3 499:-
2exp x 299 = 598 } 1097kr

sammanlagt: 9271kr jag hoppas innerligt att ingen har spenderat så mycket pengar på sådan skit

Skrivet av Erenthal:

Så, ni gillar inte expansioner? Köp dem då inte! Sluta upp med att idiotförklara folk som gillar Sims, de är mer än kapabla att själva avgöra om en expansion är värd priset eller inte.

Erenthal slår huvudet på spiken! Faktum kvarstår ju att expansionerna hade aldrig existerat om det inte fanns en publik som var intresserade av dem.

Inaktiv

Nu börjas det igen. Gav mig i alla fall ett gott skratt. ^^

Medlem

De har åtminstone väntat några månader tillskillnad mot när DLC till RE5 kom samtidigt som lanseringen.

Inaktiv

Nu ska kon ut in och mjölkas! Haha det är roligt att se sådant. Vad kommer härnäst? Djurliv? Militärliv?

Medlem

Den största frågan är ändå:
"Kommer det bli roligt att spela?"
Jag känner mig skeptisk till att mina simmar ska på semester...


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Folk vill ju ha det så varför klaga?

Medlem
Skrivet av Mack:

Sims 1: 7 expansioner
Sims 2: 17 expansioner
Sims 3: 27 expansioner?

=P

tror på din teori


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem
Skrivet av Exxo:

Folk vill ju ha det så varför klaga?

När folk slutar klaga på Sims och Microsoft så kommer Gud fader komma ner från himlen och ge mänskligheten 3 önskningar.


signatur
Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Sims 499:-
7exp x 299 = 2093 } 2592kr

Sims 2 499:-
17exp x 299 = 5083 } 5582kr

Sims 3 499:-
2exp x 299 = 598 } 1097kr

sammanlagt: 9271kr jag hoppas innerligt att ingen har spenderat så mycket pengar på sådan skit

Funderade på det här också faktiskt. Om Sims 1 kom ut år 2000, och Sims 3 expansionen kommer mot slutet av det här året så får vi alltså en summa på strax 1000 om året, vilket vi kan slå ut på 250 i kvartalet.

250 kr i kvartalet, oj oj, nu snackar vi summor här! Jag är säker på att du själv inte har lagt mer än 9000 kr på spel de senaste nio åren

Medlem

Gnällspikar! Det är väl kul att de ger nytt innehåll, man måste inte köpa alla expansioner bara för att de finns.
Personligen skiter tex jag i dessa utlandsresor och hoppar då detta paket. Är väl bra att det finns något för allas tycke och smak att köpa till? Med ett grundutbud.
Annars hade de tagit lika lång tid som med Gran Turismo 5...eller mer.

Skaffa er jobb så har ni också råd att köpa sims och alla expansioner som ni så gärna vill ha, fast ni lever i förnekelse

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Erenthal:

Så, ni gillar inte expansioner? Köp dem då inte! Sluta upp med att idiotförklara folk som gillar Sims, de är mer än kapabla att själva avgöra om en expansion är värd priset eller inte.

Erenthal slår huvudet på spiken! Faktum kvarstår ju att expansionerna hade aldrig existerat om det inte fanns en publik som var intresserade av dem.

Så enkelt är det ju dock inte. Det borde tillomed en genuin optimist som dig själv kunna räkna ut.
Denna spelserien vänder sig till en publik som oftast har dålig koll på spelvärlden och i många fall kanske det ända spel de spelar.
Många tror kanske att det är så här det ska vara och fungerar för alla andra spelserier.

Det är ett fruktansvärt dåligt sätt att tjäna pengar på folk som vill ha all funktionalitet i sitt spel. När man strippar det från det man en gång i tiden expanderat det till för att göra mer eller mindre exakta kopior på det igen.
Kan även tillägga att jag inte är nån EA hatare, men The Sims serien får mig att spy, synd på ett annars rätt så rogivande spel i små doser.

Iaf tur att hela världen inte har "gillar du det inte, håll käften" attityden.

12
Skriv svar