PS3 billigare att tillverka

Robot
Medlem
PS3 billigare att tillverka

Ja, det skulle vara trevligt att få höra någonting om en prissänkning från Sony!

Medlem

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Inaktiv
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Mm finns det flera Playstation 3 ute på marknaden kommer flera spel att säljas och nya tillverkas. Bättre att tänka för framtiden! Blir det en prissänkning så blir det ett köp! Kan tänka mig betala 3000 kronor för den.

Medlem

tråkigt att de tar bort saker som usb-portar och minneskorthållare som fanns (såklart man har en sån ) då, men inte nu på 40gbare.

Medlem

Gör så jag kan spela PS2 spel och sänk priset en aning så köper jag en PS3:a direkt när GoW3 kommer ut.


signatur

Working as intended.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Gör den istället så att speltillverkarna inte får gråa hår när dom ska snickra ihop ett ps3 spel.

Hur tänkte egentligen sony med den här tydligen knepiga programeringen, vad är vitsen med att göra saker och ting omständigt ?

Medlem
Skrivet av Juno Reactor:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Gör den istället så att speltillverkarna inte får gråa hår när dom ska snickra ihop ett ps3 spel.

Hur tänkte egentligen sony med den här tydligen knepiga programeringen, vad är vitsen med att göra saker och ting omständigt ?

för att det ska vara svårt med att flasha och liknande.

Medlem

När Sony sänker priset på PS3an köper jag en direkt. Inget snack om saken.

Medlem
Skrivet av Aiek:
Skrivet av Juno Reactor:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Gör den istället så att speltillverkarna inte får gråa hår när dom ska snickra ihop ett ps3 spel.

Hur tänkte egentligen sony med den här tydligen knepiga programeringen, vad är vitsen med att göra saker och ting omständigt ?

för att det ska vara svårt med att flasha och liknande.

Playstation 3 är svår att programmera eftersom den använder en "ny" Cell processor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cell_%28processor%29

Medlem

Tycker inte priset har varit farligt. Man får vad man betalar för, och hur coolt är det med en xbox / wii ståendes brevid tvn?

Medlem

Det finns inte många PS3 kvar på hyllorna och de måste rensa lagren så gott det går innan de avslöjar PS3 Slim som förväntas denna månad.

Medlem

Tycker priset är helt ok med tanke på hur mycket funktioner man får med ps3'an.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Tycker att priset är helt okej. Men hur är det för oss som redan har ett Xbox 360 eller Nintendo Wii? Jag har ju redan ett Xbox 360 och jag vill ha ett Playstation 3. Men eftersom jag redan har en konsol kan jag vänta några månader till priset har sjunkit.

LBP och KZ 2 blir första köpet!

Medlem
Skrivet av reVVe:

Det finns inte många PS3 kvar på hyllorna och de måste rensa lagren så gott det går innan de avslöjar PS3 Slim som förväntas denna månad.

PS3 Slim är avslöjad sedan länge. Inte nog med det, retail butiker börjar lägga ut infot om just konsollen från och med nu

Du kan bland annat hitta dem på Tyska Amazon. http://www.amazon.de/dp/B002JM1GPU/

Inaktiv

Så om jag ska vara petig så stödjer jag Sony mer om jag köper en PS3 idag än vid release, right? Alltså kan jag kalla mig en större fanboy om jag köper en PS3 idag! OH YEAH!


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Hade köpt en PS3 för länge sen om den var bakåtkompatibel...

Medlem
Skrivet av MZeta:

När Sony sänker priset på PS3an köper jag en direkt. Inget snack om saken.

Skrivet av robineng:

Hade köpt en PS3 för länge sen om den var bakåtkompatibel...

Jepp, samma här. Mer än 2500-3000 vill jag inte betala för en konsol. Fast det vore trevligt om stödet för PS2-spel kom tillbaka också. Har många PS2-spel, och min PS2 är döende och det vore kul om man kunde spela dom spelen när de är upskalade och över HDMI osv, så de ser bättre ut på den stora TVn.

Skrivet av Lilleputten:

Så om jag ska vara petig så stödjer jag Sony mer om jag köper en PS3 idag än vid release, right? Alltså kan jag kalla mig en större fanboy om jag köper en PS3 idag! OH YEAH!

Precis! Om du köper en idag så går de med vinst, mycket vänligare köp!

Medlem

Har aldrig haft en konsol och om svaret är nej på nästa fråga så lär jag inte skaffa en inom ett par år.

Kan man koppla in mus & tangentbord till en konsol?

Medlem

@Kuci- Ja, det kan man! Iaf på Ps3 vad jag vet!

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Så om jag ska vara petig så stödjer jag Sony mer om jag köper en PS3 idag än vid release, right? Alltså kan jag kalla mig en större fanboy om jag köper en PS3 idag! OH YEAH!

Fast de har i princip alltid varit i desperat behov att utöka sin spelarbas.

Medlem

Jag har den äldre versionen som kan spelar ps2 spel och just nu samlar den dam... om någon är sugen hör av sig....ingen garantin är dok inte kvar.

Medlem
Skrivet av Aiek:
Skrivet av Juno Reactor:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Gör den istället så att speltillverkarna inte får gråa hår när dom ska snickra ihop ett ps3 spel.

Hur tänkte egentligen sony med den här tydligen knepiga programeringen, vad är vitsen med att göra saker och ting omständigt ?

för att det ska vara svårt med att flasha och liknande.

Haha var fick du DET ifrån?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Rampager:
Skrivet av Aiek:
Skrivet av Juno Reactor:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Gör den istället så att speltillverkarna inte får gråa hår när dom ska snickra ihop ett ps3 spel.

Hur tänkte egentligen sony med den här tydligen knepiga programeringen, vad är vitsen med att göra saker och ting omständigt ?

för att det ska vara svårt med att flasha och liknande.

Playstation 3 är svår att programmera eftersom den använder en "ny" Cell processor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cell_%28processor%29

Cell är inte svår i sig att programmera till, däremot krävs det ett annat tankesätt för att det ska bli bra än vad folk som programmerar pc är vana vid.

PowerPC som Cell är inte något nytt.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

PS3 Slim är avslöjad sedan länge.

Men inte officiellt vad jag förstår.

Medlem

Köpte PS3 för en månad sen. Är mycket nöjd. Bluray-spelare, fjärrkontroll, smidigt gränssnitt, snabb, stöd för trådlös mus och tangentbord. Grafiken är väl inte den bästa. Bäst av alla konsoler men jag har blivit kräsen efter att suttit och lirat enbart på pc med ett GTX285 grafikkort.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

enda anledningen till att köpa en ps3 är för bluray. Vill man spela, köper man en 360 istället.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Aiek:
Skrivet av Juno Reactor:
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av mosoloa1:

Ja precis, sänk inte priset för allt i världen! Det ska bara en statusgrej att ha PS3

Bättre att fler människor äger konsolen så att den blir attraktivare för spelföretag att utveckla till.

Gör den istället så att speltillverkarna inte får gråa hår när dom ska snickra ihop ett ps3 spel.

Hur tänkte egentligen sony med den här tydligen knepiga programeringen, vad är vitsen med att göra saker och ting omständigt ?

för att det ska vara svårt med att flasha och liknande.

Haha var fick du DET ifrån?

den nya cell prossesorn gör det svårare.
Vet du någon som kan flasha ps3 än? nej.

Medlem

^- Nej. det har inget med "teh cell" att göra. Det är bara att inga crackers funnit några hål för att köra kod som inte är godkänd. Det var ju bara ren jävla tur att man hittade det till xboxen och 360. Plus att Blu-ray formatet gör det lite svårare med DRM och andra skyddsåtgärder.

123
Skriv svar