Det går bra för Capcom

Medlem
Det går bra för Capcom

Vissa saker mår inte bra av modernisering, vilket Bionic är ett bra exempel på.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Har Grin gjort något bra spel? Tycker de företaget bara mosar ut halvfärdiga trash spel...?

Medlem

Det var inte lite pengar det, nu får de fortsätta på samma linjen och erbjuda kvalitet...

Inaktiv

Bionic Commando floppade? Har inte testat det, men lite ovanligt med ett 5/5 spel här på FZ som ska ha floppat.

Medlem

bionic commando var rent skräp. 400 spänn åt skogen, det mådde man bra av kan ja lova.

Medlem
Skrivet av yggler:

Har Grin gjort något bra spel? Tycker de företaget bara mosar ut halvfärdiga trash spel...?

Ballistics, aaand that's about it.

Medlem

Capcoms recept är att göra ett spel, sälja dyrt, sedan i spelet lägger man in kostymer och annat som dom flesta spel lägger till som bonus i spelen. Men för att låsa upp kostymer, banor m.m. så kräver Capcom att du ska betala 150kr, för något du redan har men inte fått upplåst.

Medlem
Skrivet av robineng:

Bionic Commando floppade? Har inte testat det, men lite ovanligt med ett 5/5 spel här på FZ som ska ha floppat.

FZ recensioner = en persons tyckande

...

oooccch kanske för att det är svenskt också...

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av robineng:

Bionic Commando floppade? Har inte testat det, men lite ovanligt med ett 5/5 spel här på FZ som ska ha floppat.

FZ recensioner = en persons tyckande

...

oooccch kanske för att det är svenskt också...

Hur förklarar du då ratandet av Terminator som också utvecklades av GRIN? Men Grin måste verkligen gå tillbaka några steg för att försöka skapa bra spel igen. Det enda spelet som jag har upplevt som riktigt bra från deras sida på sistone är Bionic Commando Rearmed

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av robineng:

Bionic Commando floppade? Har inte testat det, men lite ovanligt med ett 5/5 spel här på FZ som ska ha floppat.

FZ recensioner = en persons tyckande

...

oooccch kanske för att det är svenskt också...

Hur förklarar du då ratandet av Terminator som också utvecklades av GRIN? Men Grin måste verkligen gå tillbaka några steg för att försöka skapa bra spel igen. Det enda spelet som jag har upplevt som riktigt bra från deras sida på sistone är Bionic Commando Rearmed

min enda förklaring är att 10 dagar senare så hade grin slutat upp med mutor.

nej, allvarligt talat så hade inte mitt uttalande mycket till grund så att säga.

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av robineng:

Bionic Commando floppade? Har inte testat det, men lite ovanligt med ett 5/5 spel här på FZ som ska ha floppat.

FZ recensioner = en persons tyckande

...

oooccch kanske för att det är svenskt också...

4.6 enligt FZ medlemmar som röstat.

Tycker det verkar konstigt att så många verkar tycka om det om det nu var så dåligt och floppade.

Medlem

Men oj vilket backtalk mot GRIN Visst, wanted och terminator fick väll inte särskilt bra betyg (Har inte testat någon av dom). Men Bionic Commando var ju super.
Enligt mig så fanns det tre saker att klaga på, ett litet "problem" och två STORA problem.

1: Portningen till PC kanske var i slöaste laget, då dom inte anpassat "kontroll" grejjen i över höger hörn till pc binds.

2: Att multiplayer saknar årdentlig serverlist, utan hade enbart matchmaking system, det kan jag säga blå SÖG. Eftersom att många av servrarna var plågade av väldigt hög ping.

3: Att grafikinställningar som tlx AA inte var tillgängliga pga alternativ rendering. Även att DX10 inte var med (vilket dom både skrytit om i PC versionen enda sen dag 1 och att det står med klartext bak på fodralet "DX10 Compatible".

Men dom problemen gör inte spelet till ett sämre spel, vilket GRIN lyckats med helt otroligt bra.
Tänk er, en Singelplayer kampanj ni spelat på senare år, som verkligen ROCKAT, där du känner att du har kontroll, kan göra nästan bäst fan du vill och även att du kan lägga fram anfall på väldigt fiffiga och även riktigt roliga sätt. Jag kan iaf inte nämna mer än HL2, så jag gav spelet 5/5.. kanske lite högt trotts problemen, men det är saker jag verkligen hoppas ska lösa sig i framtiden

Edit : tre inte två

Nyheten handlar om försäljningssiffror. När jag skrev att Bionic Commando floppade menar jag alltså underförstått att det floppade kommersiellt -- sen kan vi på FZ och resten av jorden ha givit spelet precis vilket betyg som helst. Kritikmässigt har inte BC floppat, däremot försäljningsmässigt har det bombat.

Medlem

Och jag menade självklart inget illa, utan spred bara min åsikt

"Much love" mot alla fz skribenter

Medlem

Bionic Commando är enligt alla mätdon vi har tillgängliga, utöver det egna och subjektiva, ett bra spel -- och då blir det svårt att bedöma exakt vad Grin har gjort för fel som utvecklare, eller vad Konami gjort för fel som utgivare.

Vidare tycker jag att Grins Advanced Warfighter var ett schysst spel, så jag tror att de har mer att ge. Påminner mig förresten om att jag bör köpa 2:an.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Gick de plus eller back på Bionic Commando? Hade den en liten eller stor budget för spelet?

Medlem

Värt att nämna är att PC-versionen av BC använder sej av SecuRom 7.
DRM har en tendens att förr eller senare förstöra folks datorer,
speciellt användandet av CD/DVD-enheter.

Det vore helt underbart om FZ listade om och vilken typ av DRM
som finns i ett spel (i recensionen) som en ren konsumentupplysning.

Vilka spel som använder sej av SecuRom7:
[http://reclaimyourgame.com/index.php?option=com_content&view=...]

Medlem

Kan faktiskt hålla med, Grin är inte helt bra på de där med spelutveckling. Tycker faktiskt att Wanted var bäst av deras 3 senaste, och det säger ganska mycket...
Terminator var ett skämt, de borde aldrig ha släppt smörjan. Bionic commando saknade all den frihet och de möjligheter som spelet borde erbjudit och blev bara instängt och unket. Wanted var segt och repetitivt, men iaf lite roligare än de övriga.
Grin får allt göra om och göra rätt, tror de kan göra bra spel, de måste bara bevisa det först...

Medlem

Personligen tycker jag Bionic Commando har varit ett av de allra mest klockrena spelen som kommit ut på sistone. Har inte ångrat en sekund att jag köpte det, och jag har nog spelat det där spelet tre gånger i singleplayer-kampanjen nu, på de svåraste svårghetsgraderna, no less. Till och med multiplayer är riktigt kul. Förstår inte vad alla har emot det...

Wanted var ett rätt okej spel det med, men förstår varför det inte riktigt nådde toppen. Terminator håller jag med om att det var skräp... Men BC... Fan, det var ju underbart! ÄR underbart!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar