Robot
Medlem
Testa Demigod

Trevligt!


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Najs, ska definitivt testas.

Medlem

Coolt - ironiskt nog hade jag planer på att köpa det men tvekade. Skönt att jag nu kan prova det först!

Medlem

Dota är bättre

Inaktiv
Medlem

Lade ner. Ljudet knastrar och knäpper, provade stänga av maskinvaruacceleration och funkar ändå inte. SB Xi-Fi, tjena att det beror på kortet.

Men då har jag hört att det här ska vara högst buggigt. Synd, för det verkar kul.

Inaktiv

Är det multiplayer stöd på demot?

Inaktiv

Jag har spelet, och jag tycker att det är rent skräp

Medlem
Skrivet av KillenMedStil:

Jag har spelet, och jag tycker att det är rent skräp

Samma här !

Inaktiv

hjälper till att seeda lite med 100/10

Medlem

Do not like.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Ruskigt tråkigt...


signatur

.

Inaktiv
Medlem

Testat, och det blir nog inget köp. DotA är bra mycket bättre, som sagt. Och nätverkskoden lämnar mycket att önska, vad jag förstått, efter ha spelat och läst vad andra säger. :/

Medlem

Älskar spelet, i motsats till DoTA så är det inte alls lika baserat på Ganking, Last-hitting och One-Hit-Inst-Kills.
Istället handlar det om kontroll över banan i och med att flaggorna är så viktiga för att du ska kunna uppgradera din Citadel före dina fiender.
Nätverkskoden är det inga fel alls på, i motsats till de flesta spel så är Demigod Peer to Peer, dvs allt beräknas på din dator för dig och du behöver inte ta omvägen via en server.
Sen spelade jag demot och klart att det inte alls når upp till den nivån som hela spelet ger förståss, men man kan fortfarande ha några jäkla bra 3v3 matcher i Demot.

Men om du vill veta själv så tanka ner demot och testa, Vissa gillar det andra gör det inte. Jag själv tycker det än så länge är bäst över både DoTA, Lol och HoN. Alla har olika skillnader som särskiljer dem och Demigod passar mig bäst.

Inaktiv

ÄR det inte det demot man måste regga sig på? jag tanka förut sen såg jag det då fanns den i papperskorgen sen.

Medlem

Till er som säger att dota är bättre, testa Heroes of Newerth. Det är i stort sett dota med de många förbättringar som behövs i dota men ej går att göra pga Warcraft III motorn, samma hjältar med nya namn etc.

Medlem

Demigod är ett finfint spel, har tillbringat många timmar på nätet med det, fast det är i LAN som spelets storhet verkligen visar sig. Det är förvisso inte lika varierat som DotA vad det gäller mängder på hjältar och items. Men hjältarna, items och banorna som finns är betydligt mer genomarbetade. För mig så gick DoTA bort direkt efter första gången vi testade, speciellt som LANspel.

Nätverkskoden i demigod har för all del sina egenheter. I början så gick det visst knappt att spela, det var innan jag köpt det så jag vet inte riktigt hur det låg till. Men det kom visst en patch rätt snabbt som fixade det mesta inom nätverkskod, och jag har inga större problem med den.

Ett stor fördel och ett litet problem är dock att det är peer to peer och att om det är en spelare med en lite långsammare dator och börjar lagga, så dras ALLA spelares spelhastighet ned till denne spelares spelhastighet istället för att riskera att man kommer ur sync, och gör nätverkskoden väldigt stabil... Detta kan besynas i spelarlistan och kallas simspeed (tror jag det hette iaf). Nackdelen är att om denne spelare är VÄLDIGT seg, så kan en match bli ospelbart långsam. Men för min del väger det problemet upp problemen med ursyncningar och lagproblem som så många andra nätverkskoder lider av i dessa dagar... Och det är ju synnerligen en intressant lösning som jag inte tror att något annat spel har provat.

Dock så bör det nämnas, demigod går i min erfarenhet INTE bra att spela på hamashi om man är fler än två spelare, då bryter det ihop helt... Fast på vanliga LAN och i vanligt nätspel går det utmärkt.

Medlem

Anea ganska uppenbart att du måste skaffa ett konto för att spela online imo.

Medlem

Någon annan som får upp ett malware-alert när ni börjar ta hem filen? Kör med Comodo Internet Security och får följande: trojware.win32.trojan.agent.gen@ samt diverse siffror efter @...

Säkert att ta hem?

Medlem

jag kommer nog testa det snart, men jag är så fäst vid dota att jag nästan inte vill prova demigod. jag älskar dotas mysighet och variation, hur kan 8 hjältar stå sig mot 93? tror det är 93 iaf. nåja, det ska iaf provas.

Medlem
Skrivet av moberg:

jag kommer nog testa det snart, men jag är så fäst vid dota att jag nästan inte vill prova demigod. jag älskar dotas mysighet och variation, hur kan 8 hjältar stå sig mot 93? tror det är 93 iaf. nåja, det ska iaf provas.

Jo man får ta det för vad det är och inse att det faktiskt inte är dota.

1
Skriv svar