Slutspelsläge i NHL 10

Robot
Medlem
Slutspelsläge i NHL 10

Varför ha så mycket nya spellägen hela tiden, om de bara kunde fixa spelet på isen istället.

Medlem
Skrivet av rayzorz:

Varför ha så mycket nya spellägen hela tiden, om de bara kunde fixa spelet på isen istället.

Personligen så tycker jag att 09 var nästintill perfekt. Så varför ändra på något som fungerar kalasbra?

Jag tycker bara det är kul med fler lägen, men det är jag det...

Medlem

Undra om alla extra prylar som verkar finnas i Battle for the cup finns med när och om du tar dit lag till slutspel efter vanligt season spel

Medlem
Skrivet av Jozo:

Personligen så tycker jag att 09 var nästintill perfekt. Så varför ändra på något som fungerar kalasbra?

Jag tycker bara det är kul med fler lägen, men det är jag det...

Kan inte annat än hålla med. Visst, det har sina små skavanker men vilket spel har inte det? Med de förbättringar som väntar i och med '10 så lär vi få se det bästa spelet inom sportgenren, åtminstone om ni frågar mig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Be A Pro är det bästa någonsin i NHL-spelen.
Ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av rayzorz:

Varför ha så mycket nya spellägen hela tiden, om de bara kunde fixa spelet på isen istället.

Personligen så tycker jag att 09 var nästintill perfekt. Så varför ändra på något som fungerar kalasbra?

Jag tycker bara det är kul med fler lägen, men det är jag det...

Håller inte med. Tycker att som vanligt i EAs sportspel så är AI:n värdelös. Det är inte verklig hockey när man hela tiden utan någon större ansträngning får bra skottlägen för att skottet sedan ska räddas av en målvakt som tar precis allt. Det största problemet med ain är dock att precis som i fifa så verkar match resultaten vara bestämda från början. Om du leder "när du inte ska vinna" så blir ain helt omöjlig att stoppa.

Jag tycker att spelet på isen är långt ifrån perfekt och det är det jag tycker att man ska koncentrera sig på. Förstapersons slagsmål är bara löjligt tycker jag.

Medlem
Skrivet av rayzorz:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av rayzorz:

Varför ha så mycket nya spellägen hela tiden, om de bara kunde fixa spelet på isen istället.

Personligen så tycker jag att 09 var nästintill perfekt. Så varför ändra på något som fungerar kalasbra?

Jag tycker bara det är kul med fler lägen, men det är jag det...

Håller inte med. Tycker att som vanligt i EAs sportspel så är AI:n värdelös. Det är inte verklig hockey när man hela tiden utan någon större ansträngning får bra skottlägen för att skottet sedan ska räddas av en målvakt som tar precis allt. Det största problemet med ain är dock att precis som i fifa så verkar match resultaten vara bestämda från början. Om du leder "när du inte ska vinna" så blir ain helt omöjlig att stoppa.

Jag tycker att spelet på isen är långt ifrån perfekt och det är det jag tycker att man ska koncentrera sig på. Förstapersons slagsmål är bara löjligt tycker jag.

Kan hålla med om att Ain är oövervinnerlig i vissa lägen och det verkar som att resultatet är utsatt redan från 1a tekning,MEN då jag från 2004 började enbart styra en spelare, och som i dagens läge Be A Pro utvecklats, så är AIn helt annorlunda och då blir det hockey.
Anser dock att 09 version är den klart bästa hittils.
Men som sagt AIn är bra då man styr en spelare.

Medlem

Dom får gärna göra bättre animationer med, jag vet att dom lagt till massa nya för målvakten och sånt. Men mycket ser så förbannat onaturligt och stelt ut.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av rayzorz:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av rayzorz:

Varför ha så mycket nya spellägen hela tiden, om de bara kunde fixa spelet på isen istället.

Personligen så tycker jag att 09 var nästintill perfekt. Så varför ändra på något som fungerar kalasbra?

Jag tycker bara det är kul med fler lägen, men det är jag det...

Håller inte med. Tycker att som vanligt i EAs sportspel så är AI:n värdelös. Det är inte verklig hockey när man hela tiden utan någon större ansträngning får bra skottlägen för att skottet sedan ska räddas av en målvakt som tar precis allt. Det största problemet med ain är dock att precis som i fifa så verkar match resultaten vara bestämda från början. Om du leder "när du inte ska vinna" så blir ain helt omöjlig att stoppa.

Jag tycker att spelet på isen är långt ifrån perfekt och det är det jag tycker att man ska koncentrera sig på. Förstapersons slagsmål är bara löjligt tycker jag.

Kan hålla med om att Ain är oövervinnerlig i vissa lägen och det verkar som att resultatet är utsatt redan från 1a tekning,MEN då jag från 2004 började enbart styra en spelare, och som i dagens läge Be A Pro utvecklats, så är AIn helt annorlunda och då blir det hockey.
Anser dock att 09 version är den klart bästa hittils.
Men som sagt AIn är bra då man styr en spelare.

Jo, håller med att spelet är mycket bättre om man bara kontrollerar en spelare.

Tycker dock att de ska försöka fixa så att det inte är enbart målvakten som håller ner siffrorna. Sämre målvakt och mycket bättre försvarsspel och spelet på isen skulle vara mycket bättre.

De är helt klart på rätt väg. Bara de inser att de skulle kunna tjäna på att släppa det på pc också

Medlem

Det jag saknade med 09 (360) var möjligheter att ställa in kontrollerna så som man vill ha dem -_- "classic" verkade väl lite åt rätt håll, men fel ändå.. Det jag saknade mest var väl att bara kunna skjuta med en knapp (R1, eller va fan den heter på 360) istället för att muppa sig med analoga, helt värdelöst i min bok..

Medlem

Tycker det är många små fel som jag stör mig på. Tex när det inte går att byta, ibland får man åka med spelarna till båset, och när man får pp o vill byta in första kedjan då blir det andra. När man kör 4on4 får inte centern teka, är omöjligt att byta till backarna ibland, statsen på spelarna är riktigt konstiga osv osv.

Medlem

Ahmed skriver samma sak på flera ställen? Dessutom helt offtopic.

On Topic: Hade 09 till 360 och hade jävligt kul med det. Tröttnade dock efter nån månad och sålde det.


signatur

The cake is a lie...

Inaktiv
Skrivet av boboinho:

Ahmed skriver samma sak på flera ställen? Dessutom helt offtopic.

On Topic: Hade 09 till 360 och hade jävligt kul med det. Tröttnade dock efter nån månad och sålde det.

Haha det är ju förstås bara för att han är en PS3 fanboy

Men herregud vad stelt spelet ser ut att vara, men hoppas det ändras i slut versionen.


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

om lite fler svenskar skulle gå online och spela och intebara gnälla över AIn


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey

Det här blir perfekt för NHL-kvällarna man har med polarna... nu har man ju kört bäst av 7 (eller något liknande) och hållit reda på det själv, så ska blir riktigt nice att få stöd för det direkt i spelet

Medlem
Skrivet av Molotov:

om lite fler svenskar skulle gå online och spela och intebara gnälla över AIn

Ja ! NHL ska spelas online, och inte mot AI ^^
Då blir det 10ggr bättre. Jag är nöjd om dom fixar alla sk exploit mål. Även om det går att försvara sig mot dem, kan vissa matcher tendera att bli enformiga med spelare endast söker upp de lägena. Detta var imo den enda svagheten med NHL09.

Medlem

Dom har tidigare skrivit att dom fixat alla exploit goals on upptäckts hittils (lär väl upptäckas fler dock, som det gör varje år).

Silvarn:
Dom har fixat alla de saker du nämer, tekningar, byten och så vidare, påstår dom i varje fall.
Dessutom, ifall du vill välja en back håll bara in knappen för att byta spelare så byter du till den spelare som är närmast mål automatiskt.

Medlem

fimpa animation och se till att fixa euphoria...


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Omslagspojken Kane i blåsväder

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/internatio...

Hahaha, misstänkt för att ha rånat och slagit en taxichafför för bråk om 20 cent.

1
Skriv svar