Möt ödlemännen i Blood Bowl

Robot
Medlem
Möt ödlemännen i Blood Bowl

Blod-dekalerna svävar på 1dm höjd, tekniskt eller effektmässigt kan det inte bli bättre.. uuhm.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kommer det en recension på det här?

Medlem

Jag förstår inte... De har EN spelplan, och ändå kan de inte göra grafiken bättre? :S

tänk er detta med NHL10 grafiken istället, mums!

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Jag förstår inte... De har EN spelplan, och ändå kan de inte göra grafiken bättre? :S

tänk er detta med NHL10 grafiken istället, mums!

Så du jämför en relativt liten fransk firma som gjort en konvertering av ett klassiskt brädspel med en massproduktion från EA? Det är inte en liten skillnad i resurser, och med tanke på det så ser Blood Bowl relativt snyggt ut.

För övrigt är det inte bara en spelplan i spelet heller, det är ett flertal helt olika.

Medlem

Haha, det ser riktigt nasty och njutbart ut! Såg även Games Workshop-logon i slutet, det förklarar varför jag tycker att spelet ser så Warhammer-inspirerat ut.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Detta fick mig att minnas "Mutant League Hockey" till Mega Drive.

Medlem

Jag köpte Blood Bowl sedan ett par dagar tillbaka, och det de förlorar i eventuell estetik (upp till var och en) tar de igen i spelkänsla. Sanna mina ord!

Medlem

Grafiken är väl helt ok men som Duke säger är känslan suverän.

Medlem

Som jag sagt tidigare, inte värt 50€ för att hjälpa till och betatesta skiten... Dock kan man köpa det i dollar och få ner priset till 42€.

Dom måste fixa interfacet innan dom kan sälja det tycker jag...

Inaktiv

Det finns för 399:- SEK på postorder. Om du köper digitalt får du räkna med högre priser i de flesta fall. Det är standard att det är dyrare, eftersom spelproducenter och leverantörer inte vill slå ut butikskedjor och postorder som fortfarande är den största inkomsten.

Dessutom är spelet inte "beta", det fungerar bra och krashar aldrig (i alla fall inte för mig). Klart att det kan bli bättre på många punkter men har man kört ett antal matcher så lär man sig hantera befintliga UI:t.

Det viktigaste som behövs för UI under spel är;
* Bättre tärningsslags indikeringar och logg
* Stänga av announcers (som har typ 10 repliker som blir enormt tjatiga)
* Möjligt att stänga av alla repriser och panoreringar (halvlek)
* Kraftigare markör för aktiv motståndare, och vem han blockar.

Sen får man hoppas de kommer med fler lag snart, men de har snackat om Dark Elves och Undead så verkar vara på gång.

Här kan man köpa det i Butik/Postorder;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=315735

Medlem

Det enda som gör spelet bra är att det är blood bowl, som i sig är skitroligt.

Sen är det faktiskt ganska dåligt gjort. Det är ingen vidare snygg grafik, det är ett horribelt gränssnitt och en väldigt buggig spelkod.

Det blir väl bättre och bättre, men det får man väl räkna med under en beta, som jag fortfarande insisterar och kalla det.

Inaktiv

Enligt mig är UI:t inte horribelt, även om det kunde vara bättre. Grafiken är snygg, det finns snyggare men modeller och textures är helt ok. Låter lite som du haft för höga förväntningar.

Jag hoppas att de har resurser att fortsätta jobba på det.

Medlem

Höga förväntningar? Ett UI som ser ut som tidigt 90tals doslir, jo, lite bättre förväntingar än det hade jag allt...

Inaktiv

Det finns och har funnits screenshots och filmer på spelet länge, jag jämförde med hur det ser ut i spelet och det är precis likadant. Så inte så svårt att skaffa sig en uppfattning om hur det ser ut innan.

Dessutom ska man inte dra till med att gamla spel har dåligt gränssnitt. Det finns massor av spel med bra gränssnitt under 90 talet, även DOS-spel.

Medlem

Du verkar ju gilla't spelet, trevligt. Jag gillar blood bowl, men är besviken på cyanides version av det, då det i mitt tycke kunde gjort mycket mycket, mycket bättre... Javabb är ju smidigare och lättare att använda.

Gamla spel behöver inte ha dåligt gränssnitt funktionsmässigt, se bara på master of orion2 t.ex. Men ett spel anno 2009 ska inte behöva se ut som ett 90'tals doslir med upplösningen 640x480 och ha den dåliga och laggiga osmidigheten som cyanides version av blood bowl har. Fransmännen måste vara väldigt insöade om dom är nöjda med det där gränssnittet.

Inaktiv

Ja, jag gillar spelet och det är självklart trevligt när jag betalt för det.

Tänk på att JavaBB/Fumbbl är utvecklat under väldigt lång tid, så det är svårt att jämföra. De första versionerna var inte lika bra som det är nu, oavsett om det är ett hobbyprojekt som vuxit till sig eller inte.

Med all sannolikhet är UI:t anpassat för konsoll och 720p. Det fungerar när man väl lärt sig det, trots att de har ett par punkter som klart behöver göras bättre.

Inte värt att ta det vidare, eftersom vi har olika åsikter.

Medlem

Vill man spela blood bowl så är FUMBBL bra mycket bättre och dessutom så kostar det inte ett öre.

Det här spelet är en miserabel sörja och man kan inte med handen på hjärtat kalla det för något annat än en beta.

Jag har helt tappat förtroendet för Cyanide och det är förmodligen sista gången jag köper en av deras produkter. Det är så jävla sorgligt att de fick rättigheterna att utveckla ett spel baserat på George R.R Martins böcker. Nu har de inte bara förstört Blood Bowl för mig... fånarna ska gå vidare med att skända A song of ice and fire.... Fyfan...


signatur

???????????????

Inaktiv
Skrivet av aegd:

Vill man spela blood bowl så är FUMBBL bra mycket bättre och dessutom så kostar det inte ett öre.

Det här spelet är en miserabel sörja och man kan inte med handen på hjärtat kalla det för något annat än en beta.

Vad är det som är problemen då, eftersom du säger att det är en miserabel sörja? Är det problemen med att spelare i offentliga ligan gör DC när de håller på att förlora? Krashar spelet för dig eller?

Själv vill jag gärna ha lite grafisk stil på datorspelet, eftersom figurspelet är väldigt visuellt i sig. Fumbbl är som det är och fungerar bra om man klarar sig med utseendet. Får se hur mycket Cyanide kan förbättra spelet, risken finns väl att de inte kan få finanser för att supporta det under längre tid.

1
Skriv svar