Lanseringstrailer för East India Company

Robot
Medlem
Lanseringstrailer för East India Company

Hoppas det blir bra då. Ganska ledsamt att Sid Meier's Pirates är fortfarande det enda spelet som verkligen gör denna tidsperiod och allting som har med pirater att göra rättvisa.

Inaktiv

SId Meier's Pirates är genialt ett urgulligt piratspel var precis vad världen behövde, vi får se hur peppade världen är på ett seriöst naval-warfare spel

Medlem
Skrivet av anon_17240:

SId Meier's Pirates är genialt ett urgulligt piratspel var precis vad världen behövde, vi får se hur peppade världen är på ett seriöst naval-warfare spel

Världen är peppad, dock har ingen gjort ett bra spel än så vi får hoppas på att detta blir bra!

Medlem

Ser helt OK ut, dock så verkar seglena gå sönder lite fort :/

vore grymt med lite taktik, typ att kunna sikta på masterna så att fartyget inte kommer ngn vart osv.

Skrivet av BeeJac:

Ser helt OK ut, dock så verkar seglena gå sönder lite fort :/

vore grymt med lite taktik, typ att kunna sikta på masterna så att fartyget inte kommer ngn vart osv.

Vet du vad som händer när man skjuter hål på segel? Kulor och kartescher studsar inte tillbaks lol


signatur
Medlem

Näe, east india company var skit jämfört med det här.. http://www.fz.se/spel/age-of-pirates-2-city-of-abandoned-ship...

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BeeJac:

Ser helt OK ut, dock så verkar seglena gå sönder lite fort :/

vore grymt med lite taktik, typ att kunna sikta på masterna så att fartyget inte kommer ngn vart osv.

Vet du vad som händer när man skjuter hål på segel? Kulor och kartescher studsar inte tillbaks lol

Nej, men om du tittar på filmen så verkar det som om att 8-16 träffar på fartyget räcker för att göra 30+ hål i seglena. Det vad det jag menade.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mack:

Näe, east india company var skit jämfört med det här.. http://www.fz.se/spel/age-of-pirates-2-city-of-abandoned-ship...

Usch nej, jag testade det där. Det var absolut skräp. Kontrollerna var krångliga, man fick ingen tutorial, striderna var tråkiga och jag hade fasiken problem med att komma förbi första uppdraget pågrund av den dåliga starten!

Undvik så mycket du kan.

Skrivet av BeeJac:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BeeJac:

Ser helt OK ut, dock så verkar seglena gå sönder lite fort :/

vore grymt med lite taktik, typ att kunna sikta på masterna så att fartyget inte kommer ngn vart osv.

Vet du vad som händer när man skjuter hål på segel? Kulor och kartescher studsar inte tillbaks lol

Nej, men om du tittar på filmen så verkar det som om att 8-16 träffar på fartyget räcker för att göra 30+ hål i seglena. Det vad det jag menade.

Ja så blir det när man skjuter kartescher etc.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BeeJac:

Ser helt OK ut, dock så verkar seglena gå sönder lite fort :/

vore grymt med lite taktik, typ att kunna sikta på masterna så att fartyget inte kommer ngn vart osv.

Vet du vad som händer när man skjuter hål på segel? Kulor och kartescher studsar inte tillbaks lol

Nej, men om du tittar på filmen så verkar det som om att 8-16 träffar på fartyget räcker för att göra 30+ hål i seglena. Det vad det jag menade.

Ja så blir det när man skjuter kartescher etc.

Kartescher och druvladdningar med bly eller järnskrot gör sannolikt inte så stora skador på riggen. De användes inom fartygsartilleriet precis som på land mot oskyddad trupp (besättningen på däck) och har mycket kort verkansavstånd. Mot rigg och tåg användes istället särskilda avriggningsskott som kedje- eller länklod. Så jag håller med om att verkan på seglen ser ut att vara något överdriven i spelet.

Hursomhelst så ser spelet intressant ut.

Skrivet av Nipster:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BeeJac:

Ser helt OK ut, dock så verkar seglena gå sönder lite fort :/

vore grymt med lite taktik, typ att kunna sikta på masterna så att fartyget inte kommer ngn vart osv.

Vet du vad som händer när man skjuter hål på segel? Kulor och kartescher studsar inte tillbaks lol

Nej, men om du tittar på filmen så verkar det som om att 8-16 träffar på fartyget räcker för att göra 30+ hål i seglena. Det vad det jag menade.

Ja så blir det när man skjuter kartescher etc.

Kartescher och druvladdningar med bly eller järnskrot gör sannolikt inte så stora skador på riggen. De användes inom fartygsartilleriet precis som på land mot oskyddad trupp (besättningen på däck) och har mycket kort verkansavstånd. Mot rigg och tåg användes istället särskilda avriggningsskott som kedje- eller länklod. Så jag håller med om att verkan på seglen ser ut att vara något överdriven i spelet.

Hursomhelst så ser spelet intressant ut.

Så om du riktar en massa kanoner uppåt när du är hyfsat nära så skadar du alltså inte seglet med kartesher? Å vad bra då! meh


signatur
1
Skriv svar