Batman: Arkham Asylum

Robot
Batman: Arkham Asylum

Jag kan inte bestämma mig för vilka filmer om läderlappen jag gillar mest, Tim Burtons eller Christopher Nolans, men efter en handfull timmar i Eidos regi har jag redan ett gott öga till Batman: Arkham Asylum. Släpp alla dina förutfattade meningar om licensspel för bara en liten stund och följ med på ett trevligt besök till ett otrevligt fängelse.

#rocksteady-studios


Medlem
FZ förkollar Batman: Arkham Asylum

Damn, ser riktigt nice ut! ;ı

Medlem

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Givet köp, kommer snart...

Medlem
Skrivet av redmac:

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.

Det är väl inget, i 360 versionen får man Batman från Batman forever plus att det är Val Kilmer som gör rösten.

Medlem

Verkar schyst!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.

Det är väl inget, i 360 versionen får man Batman från Batman forever plus att det är Val Kilmer som gör rösten.

Antar att du skämtar annars har du detta att läsa.

Citat: Rock Steady Studios: there are no plans for exclusive content for the 360 version. Sorry!

Källa: http://gamesthirstarticles.blogspot.com/2009/07/rock-steady-s...

Så lägg ned!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.

Det är väl inget, i 360 versionen får man Batman från Batman forever plus att det är Val Kilmer som gör rösten.

Antar att du skämtar annars har du detta att läsa.

Citat: Rock Steady Studios: there are no plans for exclusive content for the 360 version. Sorry!

Källa: http://gamesthirstarticles.blogspot.com/2009/07/rock-steady-s...

Så lägg ned!

"The 360 version of Batman: Arkham Asylum will feature Val Kilmer's interpretation of Batman from his box-office hit, Batman forever. John Crawcall, the lead designer of the upcoming title, expresses his excitement and gratitude for working with Val kilmer and bringing his Batman to the new format. John Crowcall later said, " Val really is a person you can depend on when doing this kind of work."

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.

Det är väl inget, i 360 versionen får man Batman från Batman forever plus att det är Val Kilmer som gör rösten.

Antar att du skämtar annars har du detta att läsa.

Citat: Rock Steady Studios: there are no plans for exclusive content for the 360 version. Sorry!

Källa: http://gamesthirstarticles.blogspot.com/2009/07/rock-steady-s...

Så lägg ned!

Spela roll? Det är ändå samma spel eller försöker du att göra oss Xbox ägare avundsjuka?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

ouf, då föredrar man ju 360 versionen

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Dock säger de i intervjun att inget exklusivt kommer förekomma på xb360. Så än så länge tycker jag intervjun jag länkade till gäller till annat sägs. Deras hemsida kan faktiskt innehålla gammal information. Denna intervju är betydligt nyare än när de senast uppdaterade deras hemsida.

Skrivet av Hardboiled15:

Spela roll? Det är ändå samma spel eller försöker du att göra oss Xbox ägare avundsjuka?

Nope, bara informerade för de som inte visste det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Förväntningarna är maxade, jag tror att det här kommer att bli något alldeles speciellt. Roligt att se att Mark Hamill är tillbaka som Jokerrösten, han hade den rollen senast (?) 1993 i den animerade filmen Batman: Mask of the Phantasm. Utomordentligt bra röstskådis, jag gillar att lyssna på honom.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Spelet är bokat till PS3. Bara på PS3 man får spela som jokern vilket är ett stort plus.

Det är väl inget, i 360 versionen får man Batman från Batman forever plus att det är Val Kilmer som gör rösten.

Antar att du skämtar annars har du detta att läsa.

Citat: Rock Steady Studios: there are no plans for exclusive content for the 360 version. Sorry!

Källa: http://gamesthirstarticles.blogspot.com/2009/07/rock-steady-s...

Så lägg ned!

Lugn nu.

Inaktiv

Kan anledningen till att de slänger in Jokergrejer i PS3an och inte i 360 versionen vara att det helt enkelt inte får plats på skivan till 360 medans PS3ans blueraydisc rymmer mer.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Dock säger de i intervjun att inget exklusivt kommer förekomma på xb360. Så än så länge tycker jag intervjun jag länkade till gäller till annat sägs. Deras hemsida kan faktiskt innehålla gammal information. Denna intervju är betydligt nyare än när de senast uppdaterade deras hemsida.

Skrivet av Hardboiled15:

Spela roll? Det är ändå samma spel eller försöker du att göra oss Xbox ägare avundsjuka?

Nope, bara informerade för de som inte visste det.

Du kan vara lugn! Du kommer nog så småningom få njuta av Val kilmer's Batman! Se det som hela karusellen med Vader versus Joda, vet ju hur det slutade!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Dock säger de i intervjun att inget exklusivt kommer förekomma på xb360. Så än så länge tycker jag intervjun jag länkade till gäller till annat sägs. Deras hemsida kan faktiskt innehålla gammal information. Denna intervju är betydligt nyare än när de senast uppdaterade deras hemsida.

Skrivet av Hardboiled15:

Spela roll? Det är ändå samma spel eller försöker du att göra oss Xbox ägare avundsjuka?

Nope, bara informerade för de som inte visste det.

Du kan vara lugn! Du kommer nog så småningom få njuta av Val kilmer's Batman! Se det som hela karusellen med Vader versus Joda, vet ju hur det slutade!

Justja, vad hände egentligen? Har inte lirat SoulCalibur på bra länge, fick båda consollerna karaktärerna?

edit : Konsoller*

Medlem
Skrivet av jolle2:

Kan anledningen till att de slänger in Jokergrejer i PS3an och inte i 360 versionen vara att det helt enkelt inte får plats på skivan till 360 medans PS3ans blueraydisc rymmer mer.

Ja, koden att göra honom till en spelbar karaktär på några MiB fick 360 att explodera även fast han redan finns med i titeln som en karaktär i singelplayer.

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Dock säger de i intervjun att inget exklusivt kommer förekomma på xb360. Så än så länge tycker jag intervjun jag länkade till gäller till annat sägs. Deras hemsida kan faktiskt innehålla gammal information. Denna intervju är betydligt nyare än när de senast uppdaterade deras hemsida.

Skrivet av Hardboiled15:

Spela roll? Det är ändå samma spel eller försöker du att göra oss Xbox ägare avundsjuka?

Nope, bara informerade för de som inte visste det.

Du kan vara lugn! Du kommer nog så småningom få njuta av Val kilmer's Batman! Se det som hela karusellen med Vader versus Joda, vet ju hur det slutade!

Justja, vad hände egentligen? Har inte lirat SoulCalibur på bra länge, fick båda consollerna karaktärerna?

edit : Konsoller*

Visade sig att båda karaktärerna redan fanns i båda versionen, men att man måste köpa en fil på ett par 100 kb som låser upp att man kan välja dom hehe Vet ej om karaktärerna har blivit Free DLC då det var ett tag sedan jag körde det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Direkt från deras hemsida, you read it here first people!

Dock säger de i intervjun att inget exklusivt kommer förekomma på xb360. Så än så länge tycker jag intervjun jag länkade till gäller till annat sägs. Deras hemsida kan faktiskt innehålla gammal information. Denna intervju är betydligt nyare än när de senast uppdaterade deras hemsida.

Skrivet av Hardboiled15:

Spela roll? Det är ändå samma spel eller försöker du att göra oss Xbox ägare avundsjuka?

Nope, bara informerade för de som inte visste det.

Du kan vara lugn! Du kommer nog så småningom få njuta av Val kilmer's Batman! Se det som hela karusellen med Vader versus Joda, vet ju hur det slutade!

Justja, vad hände egentligen? Har inte lirat SoulCalibur på bra länge, fick båda consollerna karaktärerna?

edit : Konsoller*

Visade sig att båda karaktärerna redan fanns i båda versionen, men att man måste köpa en fil på ett par 100 kb som låser upp att man kan välja dom hehe Vet ej om karaktärerna har blivit Free DLC då det var ett tag sedan jag körde det.

Aha, jo det bör ju stämma.
Sen hypen över alla dess olika lagringsformat.. snälla människor. Get over it.
Blueray kan lagra upp till vad äre, 25gb?
Även om ett spel skulle ta vi säger, 16gb (vilket är obeskrivligt stort, verkligen... hysteriskt stort med komprimeringen man använder nuförtiden) så kan man fortfarande använda sig av dubbla cd-skivor för olika delar av spelet.
Sen att lästiderna på BlueRay må vara en aning högre så skulle inte det sätta stop för något, bara längre laddningstider. Vilket även det är en utesluten faktor på xbox360 nu när Microsoft gjort det möjligt att "installera" spelen på hårddisken(lika som ps3).

Så släpp det bara <3

Edit : haha, oj vad massa fel det blev.

Medlem

Kul att nån vågar bryta en dålig trend, alltid lika underhållande att läsa.

Inaktiv

Att ni orkar båda två? Ingen av er har rätt eller fel? Herregud det är väl bara skoj att Jokern änns finns med!

Flamewar är så yesterday.

Medlem

Jag var redan väldigt hypad för det här spelet innan jag läste det här. Det här gör inte saken bättre Enorm "Vill ha-faktor" för mig!

Medlem

Längtar som bara den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Läderlappen? , Batman är det ju för attans.


signatur

War never changes.

Inaktiv

fan va biffig han e:/

Medlem

Är inte mycket för smygarspel, men detta lir verkar någorlunda intressant. Får se ifall det blir något att ha...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Läderlappen? , Batman är det ju för attans.

Håller med dig!
Calle Johansson skriver alltid "läderlappen", och hur mycket man än tjatar på honom känner han tydligen någon slags kärlek för läder och lappar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Khorney:
Skrivet av zaphiren:

Läderlappen? , Batman är det ju för attans.

Håller med dig!
Calle Johansson skriver alltid "läderlappen", och hur mycket man än tjatar på honom känner han tydligen någon slags kärlek för läder och lappar

mm, lääääääääääder...


signatur
Medlem

Tror nog detta batman spel kan bli riktigt bra


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Förväntningarna är maxade, jag tror att det här kommer att bli något alldeles speciellt. Roligt att se att Mark Hamill är tillbaka som Jokerrösten, han hade den rollen senast (?) 1993 i den animerade filmen Batman: Mask of the Phantasm. Utomordentligt bra röstskådis, jag gillar att lyssna på honom.

Håller med om att han gör Jokern bra,
men han har varit med i en del sedan dess faktiskt:
Superman: The Animated Series, 1997 (ja, som Jokern)
Batman: The Animated Series Volume Four, 1997-1999
Batman Beyond: Return of the Joker, 2000
Batman: Vengeance, 2001
Batman: New Times, 2005

Har säkert missat någon.

Är det bara jag eller låter spelet lite som X-men Origins: Wolverine fast med batman?


signatur

Korvspad.

123
Skriv svar