Rage på Xbox 360 dubbelt så snabbt som på PS3

Robot
Medlem
Rage på Xbox 360 dubbelt så snabbt som på PS3

Carmack vet vad han snackar om.

Medlem

lol


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Lite paff blev jag allt när jag läste detta

Medlem

Bra att ha alla plattformar i dessa dagar

Tror faktiskt inte att CVG eller Edge berättar hela historien här. Gameinformer har också en smygtitt i sitt senaste nummer och nämnde i den att de olika plattformarnas versioner såg väldigt lika ut, även om det var en "brief glimpse". Dessutom säger CVG-artikeln att det släpps på fyra DVD:er till 360 vilket vore en stor nyhet då det länge sagts att det är två som gäller av diverse skäl (som utvecklades i GI-artikeln).

Om inte annat är det något som kommer att ha fixats till släppet då Id vill visa att Id Tech 5 pallar båda konsolerna likvärdigt, vilket varit en stor del av hypen fram till nu.

Oavsett kommer mer info på Quakecon nu i augusti.

Inaktiv

vilken fruktansvärt oväntad nyhet. kanske spenderade lite för mycket tid på att få Blu-ray spelaren att funka?

Medlem

Det ända jag ser i det här är att dom gjort motorn mer passande för xbox kretsarna. Då xbox och ps3 arbetar på väldigt olika sätt. Och både xbox och ps3 klarar av grymt bra grafik. Så jag får säga att jag tar detta uttalande med en nypa salt. För i slut ändan så ser nog inte folk nån skillnad ändå mer än vad för handkontroll dom håller i när dom spelar spelet.

"Everything is designed as a 60hz game. We expect this to be a 60hz game on every supported platform"

Citerat av John Carmack i senaste Edge. Det tog visst CVG inte med i sin nyhet.

Just nu hade de en del prestandaproblem verkade det som däremot. De lär väl komma över dem.

Medlem

Stackars redmac.

Medlem
Skrivet av unavailable:

Stackars redmac.

+1


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jadu, det här visste vi väl innan att PS3 har en rätt seg grafikkrets? Synd om alla Sony fanboys nu, dem kommer gråta rejält Dock är jag själv så nöjd med min PS3 så detta gör inte mig ledsen, ta det med en nypa salt


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Jadu, det här visste vi väl innan att PS3 har en rätt seg grafikkrets? Synd om alla Sony fanboys nu, dem kommer gråta rejält Dock är jag själv så nöjd med min PS3 så detta gör inte mig ledsen, ta det med en nypa salt

Hehe, kan inte mer än hålla med om allt. Bra att ha alla format så man får det bästa av alla världar? Spelen som är ändå det viktiga, inte konsollen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

om fz hade brytt om säg att läsa lite om motorn innan dom postade detta så hade dom vetat att på quakecon 07 hade ID den @ 60fps på ps3, 360, pc och mac, vart ifrån ni får 20-30 fps @ ps3 förstår jag inte (http://www.gametrailers.com/video/tech-5-id-software/23184)

Medlem

Ja va kan man säga, sedan PS3 release har jag alltid tyck synd om folk som köper sig en PS3, alla mina polare som har köpt den, har ångrat sig och skaffat sig en 360.

Medlem
Skrivet av raffer:

om fz hade brytt om säg att läsa lite om motorn innan dom postade detta så hade dom vetat att på quakecon 07 hade ID den @ 60fps på ps3, 360, pc och mac, vart ifrån ni får 20-30 fps @ ps3 förstår jag inte

Jadu, 07 = 2007, vad är det för år nu, mjo jag tror det är 09 och det är 2 år sen, mycket kan ändras på 2 år men förstår inte riktigt hur de isåfall nu lyckats sänka FPS på PS3.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av unavailable:

Stackars redmac.

Varför? spelet kommer komma till playstation med och han har båda konsollerna så du framstår bara som en idiot

Medlem

Denna nyhet ska man nog ta med en stor nypa salt, tror knappat det handlar om dubbel så snabbt på Xbox. Handlar väl mer om kass kodning.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Denna nyhet ska man nog ta med en stor nypa salt, tror knappat det handlar om dubbel så snabbt på Xbox. Handlar väl mer om kass kodning.

Att du anklagar John Carmack för kass kodning är lite komiskt tycker jag

Inaktiv

who gives a shit, huvudsaken ä att spelen är bra!


signatur

Älskar tv-spel!

Skrivet av Vapor17:

who gives a shit, huvudsaken ä att spelen är bra!

Verkligen? Personligen tycker jag att det drar ner spelet rätt rejält om det går mycket segare än vad det ska göra.

Har själv bara en Xbox 360 men tycker det är väldigt konstigt att inte PS3:an har mer eller likvärdig FPS, oh well, roligt att 360 får något mer än vanligt iaf. (eller är det PS3 som får mindre? :S)


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Natrium:

Ja va kan man säga, sedan PS3 release har jag alltid tyck synd om folk som köper sig en PS3, alla mina polare som har köpt den, har ångrat sig och skaffat sig en 360.

Jag köpte mig en PS3 efter att jag haft min 360 i 10 månader. Säga vad man vill om konsolen men det finns en del riktigt intressanta exklusiva titlar på den. Finns ju inget som säger att man inte kan ha båda dock.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Natrium:

Ja va kan man säga, sedan PS3 release har jag alltid tyck synd om folk som köper sig en PS3, alla mina polare som har köpt den, har ångrat sig och skaffat sig en 360.

Dom kan ju vara beredda på att köpa några till då när den första failboxen råkar ut för rrod.

Skrivet av raffer:
Skrivet av Haziza:

Denna nyhet ska man nog ta med en stor nypa salt, tror knappat det handlar om dubbel så snabbt på Xbox. Handlar väl mer om kass kodning.

Att du anklagar John Carmack för kass kodning är lite komiskt tycker jag

ID är ju pc programmerare i botten så det kanske inte är så konstigt att dom har problem med ps3 som bygger på en annan arkitektur.
Dom exklusiva titlarna på ps3 får allt som finns på xbox att se ut som det kom från Sega mega drive så det kan knappast vara hårdvaran som är för dålig.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

som någon tidigare sa är det ingen nyhet att det är skillnad på vad de bägge konsolerna är bra på. jag har för mig att 360:n är bättre på att beräkna 3D-grafik och PS3:ans starka kort är flyttal så som fysik i spel. det vore rätt coolt om två olika företag lyckades ta fram två konsoler som var exakt lika bra på allt...

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Skrivet av Natrium:

Ja va kan man säga, sedan PS3 release har jag alltid tyck synd om folk som köper sig en PS3, alla mina polare som har köpt den, har ångrat sig och skaffat sig en 360.

Dom kan ju vara beredda på att köpa några till då när den första failboxen råkar ut för rrod.

Skrivet av raffer:
Skrivet av Haziza:

Denna nyhet ska man nog ta med en stor nypa salt, tror knappat det handlar om dubbel så snabbt på Xbox. Handlar väl mer om kass kodning.

Att du anklagar John Carmack för kass kodning är lite komiskt tycker jag

ID är ju pc programmerare i botten så det kanske inte är så konstigt att dom har problem med ps3 som bygger på en annan arkitektur.
Dom exklusiva titlarna på ps3 får allt som finns på xbox att se ut som det kom från Sega mega drive så det kan knappast vara hårdvaran som är för dålig.

är inte carmack mac-programmerare i botten?

Medlem

Sigh... Ska bygga en egen konsol.

10cm längre än dig och din farsa ska den heta och alltid vara bäst.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

*gäsp*

Släpp det inte på PS3 då om det nu är så jävla mycket problem. Som vanligt är Herr Carmacks uttalanden lika intressanta som Britney Spears vårdnadstvist.

Inaktiv

Jag är inte här för att starta någon diskussion men det är ändå skönt att höra så här nyheter eftersom många säger att Playstation 3 är bättre på allt. Skönt att jag haren välfungerande Xbox 360. Jag kommer nog hålla mig till den!

Rage blir ett klart köp. Dags att lämna Halo och Cod linjen.

Det gömmer sig lite Power iaf i xboxen

Medlem
Skrivet av Zhin:

*gäsp*

Släpp det inte på PS3 då om det nu är så jävla mycket problem. Som vanligt är Herr Carmacks uttalanden lika intressanta som Britney Spears vårdnadstvist.

Jag tycker tvärtemot. Allt Carmack säger lyssnar jag verkligen på. Sen kan det spekuleras i hur länge han har programmerat till PS3an och på så sätt hur pass bra han känner till den nya arkitekturen och har rätt att säga vilken grafikkrets som är bättre eller sämre. Nu har han nog programmerat tillräckligt länge för att kunna uttala sig om detta så tills nån bevisar motsatsen med hans kod så kan man nästan bara tro vad man själv tror men med ett nytt perspektiv. Carmack är ju ändå ute efter att maximera hela konsolernas prestanda så där kanske PS3an fluxade till lite. Vem vet, det är ju lixom nVidia som gjort styrkretsen(Fanboy ATI muahahahaha).

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag är inte här för att starta någon diskussion men det är ändå skönt att höra så här nyheter eftersom många säger att Playstation 3 är bättre på allt. Skönt att jag haren välfungerande Xbox 360. Jag kommer nog hålla mig till den!

Rage blir ett klart köp. Dags att lämna Halo och Cod linjen.

Det gömmer sig lite Power iaf i xboxen

Det gör det nog garanterat. Det jag tycker 360n förlorar på är att inte ha blueray, då skulle man verkigen kunna maximera användbarheten som med ps3an. Jag har ingen konsoll men om 360 hade haft blueray skulle jag köpa en utan att tveka.

Skriv svar