Nintendos vinst rasade

Robot
Medlem
Nintendos vinst rasade

Finns väl inte många som inte äger en wii nu?
De som vill ha en äger väl en sen länge... Inte direkt dyrt.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Ja marknaden måste ju mättas någon gång när alla som är intresserade redan äger ett Wii.

Medlem

3.3 miljarder...

Ge mig 100 miljoner så har jag pengar för livet!

Inaktiv

Är väl inget konstigt? Marknaden mättas ju

Medlem

konstigt, släpps ju i princip bara massa trams spel för barn ju. ska dom göra detta hela tiden?

Medlem

Kan ju bero på att nästan alla som vill ha en, redan har en.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

konstigt, släpps ju i princip bara massa trams spel för barn ju. ska dom göra detta hela tiden?

Varning!!! PS3 fanboy i tråden!

Medlem

Nästan så att jag hoppas på att det ska gå illa för dom för deras "synder".

Medlem

De måste ju inte öka vinst varje år kila stadigt är bra ^^


signatur

Rawr

Medlem

Rampager: Alla som har Wii och folk som har dom andra konsoler håller faktiskt ihop i att Wii är en skitkonsol med ytterst få vettiga spel.

Inaktiv

Wii hade inte sålt mer än 4 konsoler om det inte hade varit för den där fjantiga pinnen man styr med. Vad som är riktigt enerverande är att Ninten-don´t inte lägger ner en krona på att utveckla nya franchise spel - istället får vi spinoffs på Bowser och allt va skiten heter. Nintendo låter Sony och MS ta riskerna medan de själva cashar in på en extremt fjollig rörmokare och hans mellanmjölksvänner.

Inaktiv

"konstigt, släpps ju i princip bara massa trams spel för barn ju. ska dom göra detta hela tiden?"

agree

Inaktiv

Wii var en fluga.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

ända skälet att jag skaffade ett Wii var för Metroid och Zelda. Trodde ju att det skulle komma fler lika bra spel, men istället valde nintendo att börja släppa barnspel, så nu sitter jag med en konsol och två spel som jag betalat dyra pengar för utan att få ut mer nöje.
Dags för nintendo att försvinna från marknaden och låta nästa generation ta över.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

konstigt, släpps ju i princip bara massa trams spel för barn ju. ska dom göra detta hela tiden?

Håller väll inte med riktigt. Visserligen spelar jag mer på min PS3 men tycker det finns många bra spel som passar wii och inte är barnspel. Grafiken stör jag mig inte heller på.

Wii spel jag gillar
att spela med andra:

SM Galaxy (solospelande)
Wii Sport resort samt det som följde med konsollen
Grans slam och Virtual Tennis
Wi Fit och Sport Active
Tiger Woods

PlayStation Spel jag gillar
inklusive Demon och massa hyllvärmare:

GTA 4 (köpt)
Motorstorm (Köpt)
Battelfield (Köpt)
Flower (köpt)

Har runt 20 wii spel och 12 PS3 spel + 14 Demos. Blir ofta besviken när jag köpt ett PS3 spel och det känns att något nu måste hända, att det måste hända något mer nytt än bara häftigare grafik.


signatur

Det var detta...

Medlem

Även Sonys speldivision gick ju dåligt, -31,6% för PS3 och - 64,8% för PSP.

http://dubiousquality.blogspot.com/2009/07/earnings.html

Vet inte hur det ser ut för 360, men det är säkert liknande siffror.

Medlem

Går nog slött för dom flesta företag just nu med finanskris plus sommarhalvåret på många håll. Det är väldigt blandade reaktioner på Wii osv har vi ju alla märkt. Själv så är jag lite besviken på Wii då dom ända spel jag vart riktigt nöjd med hittils är.

Legend of Zelda: Twilight Princess
Metroid Prime: Corruption
Super Mario Galaxy

Visst det är 3 riktiga pärlor som är svår slagna men jag tycker det är trist att man nu mer inte ens bryr om att titta mot Wii hyllorna för det finns inga intressanta spel. Kalla mig fanboy om ni vill men jag har fått ut betydligt mycket mer spelglädje ur mitt PS3 och även ur dom spel jag fått chans att spela på 360.

Medlem

Den jättehöga försäljningen av Wii var ju en uppenbar försäljningstopp. De är ju inte så konstigt att densamma faller tillbaka till för företaget normala nivåer igen.

Medlem

Förhoppningvis så kommer de bättre spel i framtiden. Är väldigt besviken på wii. Insåg efter 2 år med wii att de inte skulle komma så mycket bättre spel till de, så jag bestämde mig för att skaffa ett xbox 360 och de har jag fått mycket mer glädje av.

Medlem

Nu när Natal kommer och även ps3´s vifta grejer kommer då lär nog Wii gå ännu trögare,
Natal ska ju komma redan 2010.

Medlem

Det kan inte alltid gå uppåt det måste oxå gå ner.

1
Skriv svar