Ingen samlarutgåva av Modern Warfare 2 till pc

Robot
Medlem
Ingen samlarutgåva av Modern Warfare 2 till pc

Ytterst märkligt då det, precis som spiken skriver i artikeln, riskerar att piratkopieras mest till PC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Seriöst...
Inte för att jag samlar på utgåvor men tänkte faktiskt köpa hardend edition av MW2 till pc, aja är dem så jävla fega så låt dem.

MW1 måste såld x antal miljoner på PC så att jag tror ju knappst dem skulle få problem att sälja säg 100.000 limited editions.

Medlem

Det är tråkigt, för det är förargar bara PC spelare mer, det är som om dom VILL att folk ska ladda ner det olagligt :(.

Kommer iaf. köpa spelet på PC då jag vill lira online med klanen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Köper självklart till PC. Vad gäller samlarutgåva så bryr jag mig verkligen inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

jag är djupt besviken. visst, det är ett givet köp för min del, men jag hade garanterat köpt superduperutgåvan om den kommit till PC.
Förstår inte riktigt varför de sattsar på konsolmarknaden med ett FPS spel,, spela FPS med handkontroll är som att torka sig i röven med ena foten

Medlem

ohh nej! ingen samlarutgåva världen kommer att gå under.....det ända samlarutgåvor gör ändå är att ligga på bokhyllan och samla damm....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Bryr mig inte. Ser special editions till konsoler som ett slags försök att blidka konsolhattarna eftersom de får nöja sig med en version av spelet som ägs hårt av PC-versionen.

Medlem

Neeej, jag som ville ha "Made in China" mörkerkikare av skabbig plast för överpris :/


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Märkligt. Blir PC verran för min del hur som helst. Team FRAGNation på g igen...


signatur

<3

Medlem
Citat:

Vi tycker att det låter som en märklig taktik då spelet riskerar att piratkopieras mest till pc och därför borde Activision göra allt i sin makt för att locka datorgamers till butikerna.

Egentligen skulle vi alla PC-användare piratkopiera spelet bara för att de ska få känna hur ledsna vi blev!
Men, eftersom jag kommer köpa det ändå - även om jag inte får plastleksaken - får jag väl glädja mig över att det lär bli billigare i alla fall. Mer pengar över till annat; som födelsedagar, böcker, eller en utomlandsresa.
Men, tre ord ändå: Så jävla dåligt!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Inaktiv

Ni vet väl att dessa mörker kikare är helt fejk. Min bror är med i militären och där använder man riktiga.

Han har även ett par hemma : Generation 2 som kostar 20.000 kronor. Det är riktiga grejer det.

Jag skulle inte betala för grönt plast.

Medlem

Det är väl ingen som tror på riktigt att det är "riktiga" mörkerkikare, riktiga kostar så mycket mer än ett par hundra, i vilket fall som helst så är det trist att de delar upp godbitarna på det här sättet, det är en sorts segregation som bara kommer att leda till piratkopierade versioner. Det är nästan likadant i musikbranschen...

Medlem

ja det e ju fan då!!! men blir inte förvånad,,

Medlem

Som blivande student så har jag ändå inte råd med Mega-Über-Bauta Versionen så det är lugnt för min del. Lite... småskumt dock. Nåja.


signatur
Medlem

4. Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision) - 383,000

http://www.1pstart.com/how-did-pc-gaming-fare-in-2007-npd-fig...

NPD-siffrorna visar retail endast och de är enbart för USA. 383k är strax över vad CC3 sålde. På konsoll sålde Cod4 i flertalet miljoner exemplar.

Spelet gick ju att köra på nätet med piratkopian - hur många tror ni köpte det då?
De flesta spel är gjorda för konsollmarknaden i grund eftersom utgivarna säljer mest där, svårare än så är det inte. Att porta till PC är bara billig PR.
Sedan kan man argumentera till tidens ände vad som är orsaken till det; men man är jävligt naiv om man inte tror att piratkopiering påverkar.

Medlem

Det är just Collectors Editions som minskar på piratkopieringen. Så det var lite konstigt. Men jag har bokat Hardened Edition till X360 iaf.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om det stämmer så blir jag lite besviken! Inte för att jag hade tänkt köpa Specialversionen, men alla andra som hade sett fram emot det blir det synd om...

Medlem
Skrivet av Saxit:

Spelet gick ju att köra på nätet med piratkopian - hur många tror ni köpte det då?

Man spelar på crackade servar med typ 200 i ping där dom flesta är låg skillade och fuskar, hur kul är det? Testade en sådan server, har köpt det för övrigt, och tyckte det var grymt tråkigt och låg skillade folk, riktig version ftw!

Medlem

Tänkte köpa Hardened edition till PC faktiskt men om nu Activision är tillräckligt korkade för att strunta i att ge ut den till PC får man nästan lust att tanka hem spelet. Kommer dock köpa vanliga utgåvan av spelet då MW är så oerhört bra.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Spelet gick ju att köra på nätet med piratkopian - hur många tror ni köpte det då?

Och det piratas inte till 360 då eller? Jag köpte det till PC, har alltid köpt CoD.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av Saxit:

4. Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision) - 383,000

http://www.1pstart.com/how-did-pc-gaming-fare-in-2007-npd-fig...

NPD-siffrorna visar retail endast och de är enbart för USA. 383k är strax över vad CC3 sålde. På konsoll sålde Cod4 i flertalet miljoner exemplar.

Det där var väl 2007?
Tror det sålde lite under 2008-2009 också.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ni vet väl att dessa mörker kikare är helt fejk. Min bror är med i militären och där använder man riktiga.

Han har även ett par hemma : Generation 2 som kostar 20.000 kronor. Det är riktiga grejer det.

Jag skulle inte betala för grönt plast.

Eh ja, man behöver knappast vara en ex. militär för att fatta att såna glasögon inte kostar skjortan.

Medlem

Personligen tror jag inte på det här. Finns ju ingen anledning att Infinity Ward ska skippa samlarutgåvan till PC. Men men, det märks väl.

Medlem
Skrivet av Devilsdj:
Skrivet av Saxit:

4. Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision) - 383,000

http://www.1pstart.com/how-did-pc-gaming-fare-in-2007-npd-fig...

NPD-siffrorna visar retail endast och de är enbart för USA. 383k är strax över vad CC3 sålde. På konsoll sålde Cod4 i flertalet miljoner exemplar.

Det där var väl 2007?
Tror det sålde lite under 2008-2009 också.

Mjo men det kan du ju räkna med att det gjorde till konsoll också då. Enbart i Februari 2008 sålde Cod4 296200 ex till xbox360 enbart. http://www.digital-digest.com/blog/DVDGuy/2008/03/19/game-con...

När det är så stor skillnad i försäljning så är det inte så konstigt att Activision hellre lägger alla pengar på konsollmarknaden.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Devilsdj:
Skrivet av Saxit:

4. Call Of Duty 4: Modern Warfare (Activision) - 383,000

http://www.1pstart.com/how-did-pc-gaming-fare-in-2007-npd-fig...

NPD-siffrorna visar retail endast och de är enbart för USA. 383k är strax över vad CC3 sålde. På konsoll sålde Cod4 i flertalet miljoner exemplar.

Det där var väl 2007?
Tror det sålde lite under 2008-2009 också.

Mjo men det kan du ju räkna med att det gjorde till konsoll också då. Enbart i Februari 2008 sålde Cod4 296200 ex till xbox360 enbart. http://www.digital-digest.com/blog/DVDGuy/2008/03/19/game-con...

När det är så stor skillnad i försäljning så är det inte så konstigt att Activision hellre lägger alla pengar på konsollmarknaden.

Ja, iförsig, men här blir det till PC iaf
Tror 2an kommer sälja bättre till PC än 1an. Jag tänkte köpa 1an till dator men sket i det för 2an kommer iaf snart.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ni vet väl att dessa mörker kikare är helt fejk. Min bror är med i militären och där använder man riktiga.

Han har även ett par hemma : Generation 2 som kostar 20.000 kronor. Det är riktiga grejer det.

Jag skulle inte betala för grönt plast.

No Shit Sherlock

Inaktiv

Hardened till PS3 är bokad sen igår! Prestige för 1700kr verkar rätt mycket, fast den är ändå fullbokad på webhallen..


signatur

PSN: japp :)

Medlem

Köper det oavsett, kunde inte bry mig mindre om ett par plastiga goggles. Fortfarande dåligt av dom eftersom många är sugna.

Inaktiv

Konsol e framtiden, för mycket pirater på PC, nu får dom betala tillbaka för alla gratisspel dom förvärvat genom åren. What comes around goes around eller vad brukar man säga. PC spelarna ska va glada att dom får spela de alls, nu när fler och fler alltjämnt skiter i att utveckla till PC.

123
Skriv svar