Inget Yakuza 3 i väst

Robot
Medlem
Inget Yakuza 3 i väst

Hat aldrig hört talats om dom.

Flakmonkey

Förstår inte vad som ska vara så svårt med att bara släppa det med engelska subtitles... tror de som vill lira Yakuza ändå vill ha japanska röster så ingen ide att lägga in det ändå... men men... trist som fan, hade sett fram emot det här spelet faktiskt

Medlem

hörde talas om ettan, men tror inte den fick något bra betyg vad jag minns. Så för min del är det ingen större förlust.
Dock undrar jag vad det har för betydelse om spel släpps i butik eller inte, nu i den högteknologiska åldern med internet och allt.
Jag menar, hur svårt är det för dem i japan att slänga upp en onlinebutik och kränga spelet på så sätt?
Om trean skulle sälja lika mycket som tvåan, dvs i 40 000 exemplar, så borde det väl löna sig att översätta spelet till engelska?

Medlem

Detta är så jäkla trist. Yakuza 2 till PS2an var det enda spel som jag förhandsbokade förra året, gillar serien något enormt.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

hörde talas om ettan, men tror inte den fick något bra betyg vad jag minns. Så för min del är det ingen större förlust.
Dock undrar jag vad det har för betydelse om spel släpps i butik eller inte, nu i den högteknologiska åldern med internet och allt.
Jag menar, hur svårt är det för dem i japan att slänga upp en onlinebutik och kränga spelet på så sätt?
Om trean skulle sälja lika mycket som tvåan, dvs i 40 000 exemplar, så borde det väl löna sig att översätta spelet till engelska?

Nja, fyrtiotusen ex. låter alldeles för lite för att det ska löna sig att göra en engelsk version.
Trots allt handlar det inte enbart om att texta spelet utan en hel del om distribution och hela den grejen...

Medlem

mjo, men just distributionen undviker de om de släpper spelet online.
Men du har nog rätt, är nog många detaljer jag missar. Hade varit lättare med ett PC spel, då hade de bara behövt ge över det till Steam

Medlem

såna töntar.. dom är rasister.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

såna töntar.. dom är rasister.

Vad får dig att kasta ur dig något sådant helt plötsligt?

Medlem

de borde fundera på engelsk text och japanskt snack, inte som man ser sin anime med engelskt tal precis.

Medlem

Jag såg verkligen fram emot att få spela trean. Ettan var grymt, tvåan var ännu bättre. Synd att trean inte kommer hit.

Medlem

Får nog dra med ett exemplar åt brorsan innan jag kommer och hälsar på i Sverige under Januari. Synd att det inte släpps i "Väst" dock.


signatur

// Peace

Medlem

Hur jobbigt är det o lägga in engelsk text? Yikes

Medlem
Skrivet av SirMauser:

de borde fundera på engelsk text och japanskt snack, inte som man ser sin anime med engelskt tal precis.

Om det nu vore så väl att faktiskt alla var av en sådan sund åsikt.

Men tyvärr finns det en stor majoritet jänkare som börjar bräka i blind vrede så fort det insinueras att de skall behöva läsa en rad text.

Medlem

Jag har heller aldrig hört talas om det, verkar lika spännande som att ha ett spel som heter "Moderaterna - The Quest For Power"...

1
Skriv svar