Infamous blir film

Robot
Medlem
Infamous blir film

Har hollywood slut på författare, eller vad är det som händer?

Medlem

Nya flugan verkar vara att göra film av spel... Iof bättre än böcker, för dem orkar man aldrig läsa

Inaktiv

Tja, man förstår dom. Vissa spel säljer ju mycket bättre än hollywood filmer.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Men snälla...nu får de fan ge sig. Först wow film och nu det här. När får vi rykten om att The Sims: The Movie är på g?


signatur

<3

Medlem

Vill se. men jag har aldrig någon koll på när spelfilmer släpps :/ Någon som har en spelfilm att rekommendera?


signatur

Rawr

Inaktiv

Skillnaden dock mot tidigare "spel till film" är ju att Street Fighter, Mortal Kombat och Super Mario inte har någon vidare tung story att göra något av utan då skulle den helt enkelt ut på film, oavsett vad. Sen att Uwe Boll har gjort några filmer har ju knappast hjälp.

Medlem

varför detta spel och inte det helt lysande Prototype


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Crawller:

Vill se. men jag har aldrig någon koll på när spelfilmer släpps :/ Någon som har en spelfilm att rekommendera?

http://www.filmtipset.se/film/xiii.html

Grymt bra om man gillade spelet. Spelet är dock byggt på en serietidning. Ingen aning om filmen är byggde på spelet eller serietidningen. Kanske båda? ^^. Bra i vilket fall som helst.

Inaktiv

Den ska ju inte vara spelfilm, den ska ju vara animerad om jag får bestämma. Sen finns det ingen anledning att göra en film alls av den eftersom att all story utspelar sig i spelet...

Medlem

Nej, det blir inte bra, det kommer ju vara som att se Darth Sidious löpa amok med blixtrar ur fingrarna hela tiden...

Ti.
Medlem

Trevligt, men det börjar snart bli inflation i spelfilmsvärlden.

Medlem
Skrivet av Soulless:

varför detta spel och inte det helt lysande Prototype

Förmodligen för att Sony äger rättigheterna till spelet samt har sitt egna filmbolag. Tror även att Infamous lämpar sig bättre som film då det inte är lika rått och brutalt. Nu menar jag inte att filmer inte kan vara råa och brutala, men dessa har de svårt med åldersmärkning etc.

Medlem

För er som har spelat igenom det så vet ni vad twisten i storyn är. Spelet är iaf asbra, dock så är storyn igenom spelet ganska dålig. Däremot så kanske, kanske en spelfilm med samma slut kan fungera. Jag tänker inte spoliera någonting för er som inte spelat det, men förutom det ganska tama historieberättandet så är grunden i storyn faktiskt ganska schysst, med ett riktigt "Aha"-moment på slutet.

Medlem

Kommer filmen att släppas i två versioner då, en Good och en Evil?

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Crawller:

Vill se. men jag har aldrig någon koll på när spelfilmer släpps :/ Någon som har en spelfilm att rekommendera?

http://www.filmtipset.se/film/xiii.html

Grymt bra om man gillade spelet. Spelet är dock byggt på en serietidning. Ingen aning om filmen är byggde på spelet eller serietidningen. Kanske båda? ^^. Bra i vilket fall som helst.

Filmen byggde, liksom spelet, på serietidningen. Filmen är dessutom lite mer lik originalstoryn.

Men IMHO så är serietidningen överlägsen både filmen och spelet (och är dessutom en ganska lång story). Dessutom riktigt snyggt tecknad. Rekommenderas starkt.

Medlem

Lysande spel och kan nog lämpa sig som en bra film. Hoppas de lägger ned energi och skapar en vettig filmserie av detta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Har någon spelfilm gjort spelet rättvisa? Resident evil filmerna var inte i närheten av spelen, Silent HIll var sådär men kunde ha varit mycket bättre, och max payne.. Stackars max payne att dom inte gjorde den bättre..

Medlem

Hollywood har fått "göra film av spel"-influensan, och den verkar gå runt bra också.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Inaktiv

Haha jag tänkt väl det här spelet har väldigt bra story.. perfect för film

Medlem

Åh nej inte en till.

Medlem

Magnus Betnér som Cole?

Medlem
Skrivet av Soulless:

varför detta spel och inte det helt lysande Prototype

Instämmer fullständigt

Tycker personligen att Prototype's story är lysande och skulle passa utmärkt på vita duken

1
Skriv svar