Beneath A Steel Sky till iPhone

Medlem
Beneath A Steel Sky till iPhone

Fyfan va bra initiativ!

Inaktiv

wooohoo! bland det bästa spelet inom sin genre!
hoppas dom släpper om broken sword 1och2 med bättre kvalle också!
även fast jag just spelade klart båda via scumvm på ipoden....

Medlem

Fan ett av de absolut bästa äventyrsspel jag lirat. Vet inte hur många gånger jag lirat igenom det på Amigan. Blir att dra hem till iPhonen sen och skruva ihop Joey

Jag blir så kluven till sånt här..
Jag menar, det är sån grej för mig att plocka fram min gamla Amiga som låter på ett speciellt sätt när den laddar osv. Jag vet inte om jag vill spela nostalgiska spel på ett annat sätt.

Medlem

Äntligen!


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem

Blev tvungen att dra hem scummVM nu bara för det och ladda hem CD versionen av BASS, hade bara floppyversionen till amigan så har aldrig hört dialogen osv. Så jävla gött det är, så gammalt men så välgjort. Galet.

Inaktiv

Jaaaaa! Och tänka sig att jag får in iTouch när jag fyller år som är om 5 dagar!

Medlem

JA!

Det som glädjer mig mest är att "peka & klicka"-äventyrsspelen kanske börja komma tillbaka tack vare iPhone/iPod Touch och App Store. Samtliga gamla spel är väl relativt lätta att porta och/eller göra remakes på men det skulle även vara en bra plattform att börja utveckla nya titlar för.

Medlem

Det går ju redan att spela på alla nämnda plattformar helt gratis och lagligt med ScummVM.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Fisse:

Fan ett av de absolut bästa äventyrsspel jag lirat. Vet inte hur många gånger jag lirat igenom det på Amigan. Blir att dra hem till iPhonen sen och skruva ihop Joey

Kan inte annat än instämma, 110% dessutom då jag också hade det till Amigan först.

Kommer GARANTERAT köpa detta när det släpps, Revolution Software har en grymt skön inställning och gör dessutom suveräna spel i genren. Kom bara ihåg hur mycket de gillade ScummVM-idén och erbjöd BaSS-kod och freeware support direkt.

Haja om tillräckligt många köper det på AppStore och det faktiskt blir en uppföljare så småningom? =D


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av psykotisk:

JA!

Det som glädjer mig mest är att "peka & klicka"-äventyrsspelen kanske börja komma tillbaka tack vare iPhone/iPod Touch och App Store. Samtliga gamla spel är väl relativt lätta att porta och/eller göra remakes på men det skulle även vara en bra plattform att börja utveckla nya titlar för.

Exakt. LucasArts har konstaterat detsamma och nu Revolution också!

De som inte har möjlighet att ta del av en iPod/iPhone och dess gemensamma nämnare AppStore förstår nog inte helt tyvärr. Detta har blivit en extremt unik plattform som verkar stimulera till kreativitet på ett sätt jag inte skådat sen Amiga-eran. Detta märks i såväl spel som applikationer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar