Se Ken Block köra i Dirt 2

Robot
Medlem
Se Ken Block köra i Dirt 2

Hade vart intressant. Om han kört med ratt och pedaler.

Medlem

Jag är stort fan av Grid/Dirt spelen, men när jag ser detta så känner jag lite utav en ren upgradering av dirt i patch form...känns inte speciellt nytt så att säga.
men den som väntar får se.


signatur

Sim-Racing

Medlem

ser iaf grymt snyggt ut...

men jag saknar gamla goda tiden då rallyspel verkligen var riktiga WRC spel. Med verkliga säsonger, rallyn, sträckor m.m.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Riktigt snyggt ja,gillar verkligen vatteneffekten på rutan för att nämna en sak. Återstår att se om körkänslan är lite mer slipad än i dirt, kändes som att styrningen svarade lite "hackigt" enligt mig. Sen är det väl klart att killen själv säger att körkänslan är bra, han får ju betalt för det...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

För att vara en professionell rallyförare körde han bara med vyn snett ovanifrån/bakifrån vyn??? ehhh liksom.


signatur

Jäh!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av CampKing:

För att vara en professionell rallyförare körde han bara med vyn snett ovanifrån/bakifrån vyn??? ehhh liksom.

Det är väl inte mer än ett spel för han heller? Det är ju inte direkt en simulator. Codemasters tyckte väl bara att spelet glänser lite extra när en riktig rallyförare sitter och spelar det och försöker klämma fram några goda ord om det. Undra hur mycket han fick betalt för det.

Medlem

*cough* Cue cards! cue cards!

Medlem

Asså, grafik i all äran, men jag tror jag vill ha ett uppdaterat RBR faktiskt.
Gärna med bättra fysik är ettan.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ken who??? Aldrig hört talas om killen, visste inte ens att USA har egen rallyserie?? Är mer intresserad av WRC, så jag hoppas rallyn är mer WRC baserad, även fast det är en arkadracer!? Men tycker annars om det jag ser, så inga problem på det sättet. Är nog ett garanterat köp, fast vet inte, skulle vilja ha det till pc med dx11!? Så kanske man måste köpa både och, konsoll först, pc sen??

Antagligen därför det tar så lång tid för spelet att komma till pc?? Säkert codemasters strategi!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ken who??? Aldrig hört talas om killen,

Dags för dig att upptäcka www.youtube.com tror jag Och kanske motorprogram som Top Gear. Det är en väldigt duktig rallyförare. Kör runt i en Subaru Impreza och har sjukt bra kontroll över den.

Inaktiv

Gillade Dirt som fan, o GRID va sjukt kul o drifta i.. Längtar efter Dirt 2 nu

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ken who???

Ken Block, min idol

Medlem

Jag har klarat både GRID och DIRT på svåraste längtar bara tills jag får klara DIRT 2 på svåraste svårighetsgraden.

hehe är med i codemaster maffian

Medlem

Skulle hellre se codemasters släppa ett riktigt WRC spel, dirt1 var lite för mkt arkad för min smak.. men de ska i alla fall släppa ett f1 spel näste år, hur de nu ska lyckas med det.

Medlem
Skrivet av reVVe:
Skrivet av HaZe303:

Ken who???

Ken Block, min idol

https://www.youtube.com/embed/HQ7R_buZPSo

satan vad snyggt, visserligen många omtagningar men snyggt. och rob var med oxå.. kul

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Asså, grafik i all äran, men jag tror jag vill ha ett uppdaterat RBR faktiskt.
Gärna med bättra fysik är ettan.

RBR får allt som Codemasters släppt sedan CMR2 att kännas som ett skämt. Klart bästa rallysimulatorn jag spelat. :heart:

Medlem
Skrivet av Pr1ntscreen:
Skrivet av HaZe303:

Ken who??? Aldrig hört talas om killen,

Dags för dig att upptäcka www.youtube.com tror jag Och kanske motorprogram som Top Gear. Det är en väldigt duktig rallyförare. Kör runt i en Subaru Impreza och har sjukt bra kontroll över den.

Han är med i en massa reklamfilmer. När han vinner en sträcka i WRC så kan vi börja kalla honom för en bra rallyförare.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Skulle hellre se codemasters släppa ett riktigt WRC spel, dirt1 var lite för mkt arkad för min smak.. men de ska i alla fall släppa ett f1 spel näste år, hur de nu ska lyckas med det.

Ja vi får se hur F1 blir tror jag läste att F1 2010 kommer använda sig av GRiD motorn sen om jag läste rätt så skulle nåt karriärs läge vara med som i GRiD eller nåt sånt. Hoppas på mer info om det spelet ganska snart dom är ju nu f.ö ganska upptagna med DiRT 2

Medlem

han har fått en bra slant för det här..

Medlem
Skrivet av CampKing:

För att vara en professionell rallyförare körde han bara med vyn snett ovanifrån/bakifrån vyn??? ehhh liksom.

Det är den enda vyn man kan spela med när man har en kontroll. Det där med att sitta inne i bilen funkar ju bara om man har en ratt.

S_Z
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Asså, grafik i all äran, men jag tror jag vill ha ett uppdaterat RBR faktiskt.
Gärna med bättra fysik är ettan.

Jag skulle absolut också mycket hellre se ett RBR 2, Dirt 2 tilltalar mig inte alls. Det är så otroligt synd att denna fantastiska rallysimulator inte fick någon uppföljare...

Medlem

Jag vill se honom köra med ratt, inte nån jävla joystick.

Medlem

För att ge lite mer trovärdighet åt spelet så borde rallykallekillen kört med ratt samt cockpitvy, ungefär så menade jag


signatur

Jäh!

Inaktiv

Haha, lite kul. Ken Block är en ren talang på att köra bil, och så ger man honom en joystick istället för ratt.

Medlem

Man blir ju sjukt frustrerad när man utvecklar ett bilspel, sätter en rallyförare att lira lite och ger han en joystick. Vad är poängen med att köra bil med joystick? Jag har Logitech G25 och vill att känslan skall vara densamma som i Live For Speed, typ. Istället utvecklar de spelet för att liras med Joystick. Joysticks kan brinna i helvetet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar