Soundtrack till Bionic Commando

Robot
Medlem
Soundtrack till Bionic Commando

Meh, det hade varit mycket bättre med 8-bitars musiken. Oh well, vi ska väl vara tacksamma för vad vi kan få. Kan man förresten skaffa fram musiken till Rearmed någonstans? Den var ljuvlig.

Ps. Ni glömde ett d i överskriften. Inget farligt dock.

Medlem

När ska dom börja sälja skivan då? för på iTunes hittar man ingenting, bara Rearmed... har letat efter den skivan förut med utan att hitta, men då fattar jag ju varför.

Medlem
Skrivet av Voultner:

Kan man förresten skaffa fram musiken till Rearmed någonstans? Den var ljuvlig.

Själv så gillade jag inte musiken i Rearmed alls, tyckte den totalförstörde melodierna i 8-bitarslåtarna. Flyttade fokuset från de underbara melodierna till något störigt dunk som inte finns i orginalet.

Avstängd

Soundtracket till rearmed är väl likare originalet?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Själv så gillade jag inte musiken i Rearmed alls, tyckte den totalförstörde melodierna i 8-bitarslåtarna. Flyttade fokuset från de underbara melodierna till något störigt dunk som inte finns i orginalet.

Smaksak : )
Tyckte det var mycket bra musik och att det passade alldeles utmärkt, det är ju trots allt en ny version av spelet. Hmm, måste koppla upp min 360 till nätet igen så jag kan ladda ner Rearmed igen.

Rearmed musiken är ju bara remixer av originalet så de bör anses vara "mer lika" enligt min åsikt. Klart att det finns ett soundtrack, sedan är frågan om man kan hitta det på laglig väg eller inte. Rearmed var ett av de bästa spelen som kommit på flera år tycker jag. Visst, det fanns som inte alls hängande ihop med originalet men det var en riktigt bra remake.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Har för mig att rearmedsoundtracket fanns att köpa på itunes om man vill


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Stämmer Rearmed finns bla via Itunes, det släpptes före spelet har jag för mig.

BC finns bara via länken för tillfället om jag fattat rätt. Kan dock ha fel. Har hänt tidigare.

Både BC och BCR är ute på Steam nu, och i USA kan man köpa båda i ett paket. Är osäker på om det erbjudandet finns i EU också.


signatur
1
Skriv svar