Command & Conquer debutfilmat

Robot
Medlem
Command & Conquer debutfilmat

"Commad & Conquer debutfilmat" Men spiken då, har du gått och fått galna stav-sjukan?

För övrigt, förjäkla bra teaser, fick mig lite sugen.

Medlem

Gissar på desperat allians ->bekämpa aliens->kane använder utomjordingarnas utsatta läge till din fördel->kane föråder alliansen -> kane starkare pga utomjordisk teknologi -> fullskaligt krig mellan nod och gdi.

Vad spelet anbelangar så tycker jag iaf att C&C serien tappat fruktansvärt mycket sen tiberian sun. Händer inget, små och tråkiga kartor, ostrategiskt gameplay och alldeles för simpel spelmekanik. Nä inget jag ser fram emot iaf.

Medlem

Kane LIVES!
Peace through power!

Medlem
Medlem

verkar som ea har totalt flippat ut sen de stängde ner westwood och tog över CnC


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Fisse:

Gissar på desperat allians ->bekämpa aliens->kane använder utomjordingarnas utsatta läge till din fördel->kane föråder alliansen -> kane starkare pga utomjordisk teknologi -> fullskaligt krig mellan nod och gdi.

Vad spelet anbelangar så tycker jag iaf att C&C serien tappat fruktansvärt mycket sen tiberian sun. Händer inget, små och tråkiga kartor, ostrategiskt gameplay och alldeles för simpel spelmekanik. Nä inget jag ser fram emot iaf.

De kanske lärde sig lite när de gjorde RA3? Sluta vara så negativ innan du sett något av det. Hoppas däremot att de tagit bort utomjordingarna.

Medlem

Kane vill bowla.

Medlem

Så länge de plockat bort "insta build towers" så kanske man skall ta en titt på detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det såg nästan ut som om Darth Sidious skulle hoppa fram med en ljussabel och skrika: "Wipe them out, all of them!"... Välkommen tillbaka Kane...

Medlem

Skulle inte förvåna att dom hittar en ny värld som inte smittad med tiberium o sen blir det krig o ond bråd död på den oxå eller nått


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Äh ibland känns det som många är små bittra f*ttor som börjar gråta så snart dom ser en EA logga! Känns som en del nästan har byggt upp Westwood till nåt magiskt. Och ja på sin tid var dom the shit! Men förfan detta bittra hat mot EA börjar kännas så gammalt nu. Dom borde gå ut och sparka på ett träd eller ett däck och få ut deras pubertala ilska.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Gissar på desperat allians ->bekämpa aliens->kane använder utomjordingarnas utsatta läge till din fördel->kane föråder alliansen -> kane starkare pga utomjordisk teknologi -> fullskaligt krig mellan nod och gdi.

Vad spelet anbelangar så tycker jag iaf att C&C serien tappat fruktansvärt mycket sen tiberian sun. Händer inget, små och tråkiga kartor, ostrategiskt gameplay och alldeles för simpel spelmekanik. Nä inget jag ser fram emot iaf.

Jag vet inte... Tyckte Tiberian sun va ett mycket dåligt och tråkigt spel tyvärr. Inte ens filmsekvenserna va något man såg fram emot att se mellan kartorna.

Medlem

Jag vill inte kommentera något än, jag hoppas bara att 4:an blir bättre än trean.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Tiberian Sun hade en massa överambitiösa ideer som antingen stryktes helt eller så vattnades de ner till värdelösa gimmicks. Det visste Westwood själva så de gick back to the basics med Red Alert 2. Men visst, det är väl hippare att skylla på EA för allting.

Medlem
Skrivet av Thumba:

Jag vill inte kommentera något än, jag hoppas bara att 4:an blir bättre än trean.

Samma här... men efter som man måste ha internet så får jag se om jag kommer spela det:(

Medlem

Kan någon förklara för mig: Varför finns Kane både i RA och C&C?

Tyckte annars teasern var bra, bortsett från CGI animationen i början... Skrek EA över den stilmässigt (inte så konstigt kanske)... Verkar som om dom inte kan göra bättre...

Medlem

Sweeet! I want it now! 3:an gillade jag skarpt så detta vill jag ha

Medlem
Skrivet av GeckoYamori:

Tiberian Sun hade en massa överambitiösa ideer som antingen stryktes helt eller så vattnades de ner till värdelösa gimmicks. Det visste Westwood själva så de gick back to the basics med Red Alert 2. Men visst, det är väl hippare att skylla på EA för allting.

hmm, kan vara för att EA sa att Westwood inte fick mera tid på sig att göra färdigt spelet månntro?

Skrivet av BeeJac:

Kan någon förklara för mig: Varför finns Kane både i RA och C&C?

Tyckte annars teasern var bra, bortsett från CGI animationen i början... Skrek EA över den stilmässigt (inte så konstigt kanske)... Verkar som om dom inte kan göra bättre...

därför att Westwood först tänkte göra Red Alert serien till en prequel, men så blev de inte.

När Westwood jobbade på Tiberium Twilight (innan de lades ner) jobbade dom inte på en förklaring om varför Yuri fanns till i RA2? rätta mig om jag har fel.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

hmm, kan vara för att EA sa att Westwood inte fick mera tid på sig att göra färdigt spelet månntro?

Nej inte riktigt. Det har f.d Westwood utvecklare själv bekräftat när folk frågat på Petroglyph. De skulle nog inte ha försenat spelet ytterliggare även om EA inte var utgivaren.

Här finns ett gammalt post-mortem där de förklarar några av grejerna som gick fel under utvecklingen av Tiberian Sun
http://www.gamasutra.com/features/20000404/tiberiansun_pfv.ht...

Medlem

dem har tagit bort utomjordingarna som spelbar faktion, och alla units byggs ur en super unit som heter crawlern och bara en klass ska kunna bygga turrets och klasssisk basbyggande e gone baby gone...
Mm jag e intresserad av storyn men dem nya gameplay changes dem gjort e jag skeptisk till.

Ö av vad som står på wikipedia att döma (speciellt om klasserna) verkar gameplay helt cp. Men vi får se, jag gillade i alla fall att spela igenom kampanjen i cnc 3. Red alert 3 var däremot bara konstigt egentligen :S tyckte de kunde gjort annorlunda där.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Medlem

Bara jag som tycker Kane inte åldras?

Medlem

Red Alert hänger för det mesta inte ihop med Tiberiumuniversumet pga alla tidsresor och paralella universum som bildats, speciellt efter red alert 2.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Eragord:

Bara jag som tycker Kane inte åldras?

jag tycker mig se honom åldras ganska bra endå

Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Eragord:

Bara jag som tycker Kane inte åldras?

jag tycker mig se honom åldras ganska bra endå

Kane kan inte åldras han är en gud!!!!!!!!!!!


signatur
Medlem
Skrivet av Eragord:

Bara jag som tycker Kane inte åldras?

Såg jag inte lite gråa hår i skägget?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Nu blev jag jävligt sugen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av ace84:

dem har tagit bort utomjordingarna som spelbar faktion, och alla units byggs ur en super unit som heter crawlern och bara en klass ska kunna bygga turrets och klasssisk basbyggande e gone baby gone...
Mm jag e intresserad av storyn men dem nya gameplay changes dem gjort e jag skeptisk till.

Precis. För att få veta fler förändringar;
http://nukem.se/pc/command-and-conquer-4-info-fran-gamestar/

12
Skriv svar